GUIDE: MMS og internett-deling (firmware 3.x)

Re: Får ikke mottatt MMS

Innleggav be4you » tor 25.06.2009 22:00

Det hjalp ikke. Trenger vel sikkert og konfigurere det men vet ikke hvordan.

Kan noen hjelpe?
medlem i 191 måneder
 

Re: Får ikke mottatt MMS

Innleggav premium2006 » tor 25.06.2009 22:03

Hvilken leverandør har du?
Når du legger inn innstillingene under mobildatanettverk, må du restarte telefonen for at dem skal funke.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav be4you » fre 26.06.2009 8:35

Har Talkmore.

Finner ikke mobildatanettverk? hva kan være galt?
medlem i 191 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav nestenbest » fre 26.06.2009 12:09

@premium2006

Takk for gode tips. Seeeeeent i går gjorde jeg en nullstilling - restart - autokonfig - restart - endre apn på mms (blir lagt inn som internet med den ene guiden) - restart og så funket det plutselig! :)

Jeg har selvsagt et lignende oppsett som deg, bare at jeg har skrevet http:// forann mms.nwn.no og ikke har noe på maks størrelse. Får likevel til å sende bilder tatt med iphonen, og da er jeg fornøyd. :)

Til dere som fortsatt sliter: Bare fortsett, det er mulig å få dette til! :) premium2006
sitt tips om å nullstille fungerte for meg..
medlem i 231 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav mortengutt » lør 27.06.2009 19:41

Noen som kan hjelpe meg?

Jeg gjenopprettet min iPhone 3G nå nettopp, har hatt den Telenorlogoen som er på side en der man ser logoen til Telenor i blått osv, men etter jeg gjenoppretta den og valgte å ta i bruk min siste sikkerhetskopi så får jeg ikke lagt inn logoen igjen. Lastet ned Telenor.zipfila i firefox (med mac), åpnet den og når jeg skal gå inn via alt + søk etter oppdateringer og går inn i Telenormappa får jeg ikke valgt noen av de 3 .ipcc-filene, den er bare "grå", som i at den ikke kan velges. Hvordan kan jeg få tilbake min freshe Telenorlogo? Liker ikke denne standarden, hehe. Hjelp! :-)
medlem i 222 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav nietsoj » søn 28.06.2009 13:04

Jeg har prøvd dette på en 1.gen iPhone:
http://www.shanghaiexpat.com/MDForum-vi ... 4960.phtml

Det gjør at jeg får tastet inn instillinger og også muligheten til å sende MMS fra "Messages" (jeg får kamera opp og får laget MMS). Problemet er at jeg ikke får satt inn instillingene fra Ventelo. Når jeg setter de inn så forsvinner de igjen av seg selv. Kan noen hjelpe meg å se på dette, evt. lage en fil som fungerer for ventelo som jeg kan laste inn på telefonen?

Tror nok vi snart har en løsning for oss som sverger til 1. gen iPhone :)
medlem i 197 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Flikkeshaug » søn 28.06.2009 14:03

Hei,

Nå er jeg rimelig irritert, sint, frustrert og alt som er. Jeg har en iPhone 3G jeg kjøpte mens jeg bodde i USA, selvfølgelig låst til AT&T, og denne låste jeg opp med ultrasn0w nå som jeg flyttet hjem til Norge.

Alt gikk vel greit til jeg skulle teste MMS. Og joda, jeg fikk sendt MMS, og trodde at jeg slapp å fikse innstillinger for MMS eller noe, men i går fikk jeg tilsendt en MMS av en venn, og da fikk jeg melding som sa at jeg kunne gå til http://www.sense.no/mms innen 30 dager med et ID-nummer og passord som lå ved.

Jeg ble først irritert over at MMS ikke fungerte, og gikk inn på den siden jeg nevnte over, for å se MMSen. Da ble jeg sendt til http://www.chess.no. Hvorfor det skjedde, aner jeg ikke. Jeg har NetCom forresten.

Nå gikk jeg igjennom denne guiden for å se om det hjalp. Noe det ikke gjorde. Jeg får fortsatt sendt MMS, men ikke motta. Har også testet innstillingene som ligger på Netcom.no, uten hell.

I tillegg til det, så har jeg nå en operatør som heter N Ne... plutselig. Hva skjedde med Netcom bare? Og hvordan får jeg det tilbake? Brukte NetCom_MMS_3.0.ipcc om det skulle bety noe.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav nietsoj » søn 28.06.2009 15:19

nietsoj skrev:Jeg har prøvd dette på en 1.gen iPhone:
http://www.shanghaiexpat.com/MDForum-vi ... 4960.phtml

Det gjør at jeg får tastet inn instillinger og også muligheten til å sende MMS fra "Messages" (jeg får kamera opp og får laget MMS). Problemet er at jeg ikke får satt inn instillingene fra Ventelo. Når jeg setter de inn så forsvinner de igjen av seg selv. Kan noen hjelpe meg å se på dette, evt. lage en fil som fungerer for ventelo som jeg kan laste inn på telefonen?

Tror nok vi snart har en løsning for oss som sverger til 1. gen iPhone :)

Jeg har laget min egen ventelo.ipcc-fil med rette instillinger, men den vil ikke sende. Får error etter noen sekunder, og spm. om jeg vil prøve på nytt... men det virker som det er veldig nære at vi har en løsning for 1. gen iPhones :)
medlem i 197 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav mortengutt » søn 28.06.2009 16:24

mortengutt skrev:Noen som kan hjelpe meg?

Jeg gjenopprettet min iPhone 3G nå nettopp, har hatt den Telenorlogoen som er på side en der man ser logoen til Telenor i blått osv, men etter jeg gjenoppretta den og valgte å ta i bruk min siste sikkerhetskopi så får jeg ikke lagt inn logoen igjen. Lastet ned Telenor.zipfila i firefox (med mac), åpnet den og når jeg skal gå inn via alt + søk etter oppdateringer og går inn i Telenormappa får jeg ikke valgt noen av de 3 .ipcc-filene, den er bare "grå", som i at den ikke kan velges. Hvordan kan jeg få tilbake min freshe Telenorlogo? Liker ikke denne standarden, hehe. Hjelp! :-)


Fortsatt ingen som kan besvare dette? :-[
medlem i 222 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav BrumBrum74 » søn 28.06.2009 16:26

Gjort dette?


Utfør følgende på din Mac (bare nødvendig å utføre én gang):
Åpne Terminal og skriv inn følgende kommando (etterfulgt av Enter):
defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav be4you » søn 28.06.2009 21:11

Hei.

Sliter veldig med mms og internett deling. Håper noen kan gi meg noen svar.

Aktiverte internett deling på iPhone nåmen når den ble aktivert så forsvant valger med nettverk menyen. Vi gjerne de aktivere dette igjen så jeg slipper stor regning men finner ikke ut hvordan?

Så vil jeg gjerne aktiver så jeg får mottatt MMS men finner ikke mobildata instillinger. De er ikke på nettverkmenyen de heller. Kjører v 3.0.

Noen som kan hjelpe.

Petter
medlem i 191 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav andreas@augdahl.no » tir 30.06.2009 9:07

Jeg har samme utfordring. Etter oppgradering til iPhone OS 3.0 og deretter jailbreak med redsn0w, er mulighetene til å angi nettverksinnstillinger under Innstillinger -> Generelt -> Nettverk simpelthen forsvunnet... De eneste valgene jeg finner er Aktiver 3G, Dataroaming, Internett-deling, VPN og Wi-Fi.
medlem i 202 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Matt Idea » tir 30.06.2009 13:22

MMS støttes på 1G med denne lille hacken.

Legg til dette repoet: http://cydia.alpden.com og last ned ActivateMMs2G.
Restart iPhonen og alt er i boks. Bare å legge inn innstillinger ;)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav Intern » tir 30.06.2009 13:30

Den ligger på iSpazio også. iSpazio følger med cydia.
medlem i 186 måneder
 

Re: Guide: MMS & Internett-deling på firmware 3.0 / iPhone 3G

Innleggav geir.eide » ons 01.07.2009 0:06

Er det noen som har "logo-filer" for Talkmore? Kunne tenkt meg å ha logen til Talkmore istedenfor at det står Telenor.
medlem i 192 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron