GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav appleman » lør 27.06.2009 10:08

mac_man skrev:Jeg hoppet over punktene d16 - d21 (sette telefonen i DFU-modus) men svarte heller ja på punktet D16 om at den hadde blitt låst opp tidligere. Fungerte smertefritt på min 1.gen iPhone. Hva er poenget med å sette den DFU-modus når telefonen allerede er åpnet ved tidligere oppdateringen, eksperter? :-/


Reposter dette ubesvarte spørsmålet fra mac_man, da jeg tror det angår flere av oss.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Caution » man 29.06.2009 18:35

BazookaAce skrev:Men er det noen som har problemer med iTunes på iPhonen? Tenkte jeg skulle laste ned noen Podcaster direkte fra iPhonen, men ingenting kommer opp. Det er kun striper nedover.


Samme problemet her, uansett hva jeg gjør vises det bare noen striper i iTunes.
1gen iPhone, 3.0

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Kist » tor 02.07.2009 23:36

Har fulgt denne guiden, men iPhonen bir ikke aktivert.
iPhone 3G kjøpt i Usa med SW2.2.1 installert, noen som har vært bort i dette?
medlem i 197 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav hathors@online.no » tir 07.07.2009 12:54

Hei
Har en 1 generasjons iphone som har virket perfekt.så fikk guttungen denne og han koblet den til iTunes hvor han fikk spørsmål om oppgradering!
Dette var lurt trodde han. Nå står det bare et bilde av en kabel og iTunes.
Når den kobles til nå står det på skjermen at det ikke er riktig simkort som telefonen ble levert med. vi har prøvd simkort fra Telenor og Netcom,men får samme beskjed!!!
Er det noen som kan hjelpe???
medlem i 183 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav dflyer » tir 07.07.2009 13:29

Les første side i tråden så har du svaret.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Mac GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (PwnageTool)

Innleggav Sigbjorn » ons 08.07.2009 12:03

Fikk feilmelding 1603 nå. Noen som vet hva jeg feilet på? Den står bare i DFU-modus.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav DaleCooper » fre 24.07.2009 11:00

Skal også vi som ikke har 3G kjøpt i Norge fjerne krysset for "Activate this phone"?? Får "sim card not supported"... Vet det går an å bruke redsn0w istedet, men trenger pwnagetool for å legge inn en eldre utgave av ultrasn0w (den nyeste gir "ingen tjeneste").

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav W3p » man 10.08.2009 14:16

Følgende er kopiert fra en annen tråd, da jeg allerede har påbegynt spørsmålet mitt derfra:

"eg har en 3G kjøpt i USA. Jeg har gått igjennom opplåsningsguiden, men når jeg er ferdig med gjennoppretningen, og iPhonen starter på nytt, får jeg meldingen i iTunes om at sim-kortet ikke er støttet. Jeg kommer ikke inn på iPhonen i det hele tatt fordi jeg ikke får aktivert den. Hvordan skal jeg aktivere telefonen? Det står ikke noe om dette i guiden på iFon1.no så vidt jeg har sett.
W3p

geircito skrev:Å jo da, det står der, bare les....

Da beklager jeg så meget jeg vet du må være utrolig lei av at folk ikke leser ordentlig...

MEN, jeg står fremdeles fast. Jeg holder på med guiden "pwnageTool for Mac osX" (http://ifon1.no/iphone/pwnagetool_2gen3G.html), og jeg er nettopp ferdig med punkt E5, jeg kommer aldri til E6 fordi idét iPhonen starter opp (vanligvis kommer jeg for første gang til hjem-skjermen på iPhonen nå, men kommer aldri dit fordi:), kommer det et ikon med usb-kabel --> iTunes, og telefonen sier at jeg har et ugyldig simkort (telenor). Må jeg innom en annen guide mellom punkt E5 og E6?

EDIT: Jeg får altså jailbreaka telefonen, men ikke aktivert per nå... Ser ut til at jeg trenger AT&T simkort for å komme vidr."
medlem i 200 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav geircito » man 10.08.2009 14:26

Kjør igjennom pwnagetool-guiden en gang til og velg "Activate the phone" under punkt D6.

Og fortell om det fungerer da...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav W3p » tir 11.08.2009 9:03

Da fungerte det! Takk skal du ha =) Burde nok ha skjønt dette selv, uansett, det funker nå.

Resultat: iPhone 3G (2. gen) kjøpt i USA, fremdeles under bindingstid, nå ÅPEN. EDGE + 3G fungerer som normalt, utmerket dekning. Den har nå vært åpen i 16 timer and counting (har lest om at noen telefoner har blitt ustabile (?), derfor er det jo fremdeles litt spennende å se hva som skjer fremover). Jeg brukte PwnageTool i osx.
medlem i 200 måneder
 

hacke iphone 3.1 1g

Innleggav olahe97 » ons 16.09.2009 16:28

hei!

trodde jeg kunne oppgradere til 3.1 nå og få unlocked den men får det ikke til :s
har følgt pwagatool 3.1 og etterpå så er den ikke unlocket har mac...
noen som kan hjelpe?

olahe
medlem i 180 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav aasbakk » fre 25.09.2009 21:14

iPhone starter ikke opp.
Jeg har brukt pwnagetool guiden, og oppdatert min 1. gen iPhone med OS 3.1.
Dette så ut til å fungere fint, uten at jeg sjekket noe mer.
Kjørte deretter guiden for MMS for 1. gen.
Etter at Cydia er oppdatert, og ActivateMMS2G var installert, trykket jeg på Reboot Device. Telefonen rebootet, men starter ikke opp igjen.
Eplet kommer opp på skjermen, og etter ca 10 minutter kommer symbolet for at iPhone jobber, over eplet. Der står den nå, og ingenting mer skjer.
iTunes finner ikke telefonen, og PwnageTool finner den heller ikke.

Hjelp....

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav macsam » fre 25.09.2009 21:21

Det høres ut slik at jeg ihvertfall ville kjørt pwngetool på nytt. Tar jo en 20min...

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav aasbakk » fre 25.09.2009 21:34

Hvordan får jeg kjørt pwnagetool på nytt når programmet ikke finner iPhone når den skal settes i DFU modus?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: GUIDE: PwnageTool for Mac OS X

Innleggav geircito » fre 25.09.2009 21:45

Med iPhone tilkoblet: hold inne både av/på-knapp PLUSS hjemme-knappen i 10-11 sekunder, slipp så BEGGE knappene.
"Ser" PwnageTool din iPhone nå?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]