Mac1s Løpekonkurranse

Diskuter ekstrautstyr til iPoden

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav iRemote » ons 20.05.2009 23:01

Ja, nå er jeg blitt i bedre form også. så en ny konkurranse hadde vært flotters!
Men, hva med å følge det samme skjemaet som sist? det var jo ganske greit.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav fredarn » ons 20.05.2009 23:10

Jeg synes også det forige skjemaet fungerte bra. Jeg kunne tenke med et slikt oppsett nå også, men som noen påpekte kan vi ta en kortere distanse på hastighet-løpet, da 3 km så og si kun går på kondisjon. 60 m etc. fungerer nok svært dårlig med Nike+, men vi kan f. eks ta et steg hvor det er førstemann til 200 km, og et steg hvor det er om å gjøre å løpe 1 km raskes - hva synes folket om det?

Slik var det forøvrig forige gang:
Mac1 Løpekonkurranse oktober/november 2008

Da er det endelig klart for en ny Nike+iPod løpekonkurranse for oss Mac1-brukere
Denne gangen vil konkurransen være delt inn i 2 steg, som tester de to viktigste ferdighetene innen løping; utholdenhet og hastighet.

Steg 1: Førstemann til å løpe 100 km.
Steg 2: Raskeste 3 km økt i løpet av 1 måned.

Steg 1 starter mandag 6. oktober 2008, steg 2 starter et par dager etter steg 1 er over. Påmelding til steg 1 har startet og vil være tilgengelig til konkurransen er over, påmelding skjer ved å sende meg en e-post til fredarn@fredarn.com med ditt fulle navn og e-post adressen du har registrert hos nikeplus.com. Jeg vil kontakte vinnerne og be om adresse osv. når den tid kommer.

Deltakernes endelige plassering vil bli regnet ut fra begge stegene, så det gjelder å gjøre det godt i begge konkurransene om du skal vinne! Jeg har også klart å få tak i flotte premier for denne konkurransen, og vil gi en stor takk til http://eplehuset.no og admin her på Mac1.no!

Premier:
- Eplehuset.no stiller med 2 flotte hovedpremier;
-- Vinneren av konkurransen får Apples nye In-Ear hodetelefoner med fjernkontroll og mikrofon (eller annet til tilsvarende verdi <-600 kr).
-- 2. plassen i konkurransen får en iPod Shuffle (eller annet til tilsvarende verdi <-370 kr)
- Mac1.no stiller med en kjempegod 'trøstepremie' til en tilfeldig utvalgt*; 1 stk. RadTech ProCable iPhone headset (verdi: 25 $, mer info: http://ipod1.no/artikkel/2623/radtech-p ... ne-headset )

*Får å være med i trekningen av trøstepremien må man være blant topp 50 % på resultatlisten.

Igjen; En stor takk til http://eplehuset.no og Admin her på Mac1.
medlem i 217 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav PaulKemp » ons 20.05.2009 23:22

OT, men her veit jeg det i hvert fall er som er iteressert i trening og Apple! :-)

Nike+ virker jo ikke på iPhone, noe godt alternativ - apps - som noen kjapt kommer på? Evt ta det på pm hvis det er grinete admins. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav Olorin » ons 20.05.2009 23:29

fredarn skrev:Jeg synes også det forige skjemaet fungerte bra. Jeg kunne tenke med et slikt oppsett nå også, men som noen påpekte kan vi ta en kortere distanse på hastighet-løpet, da 3 km så og si kun går på kondisjon. 60 m etc. fungerer nok svært dårlig med Nike+, men vi kan f. eks ta et steg hvor det er førstemann til 200 km, og et steg hvor det er om å gjøre å løpe 1 km raskes - hva synes folket om det?


Høres bra ut. 200 km vikrer kanskje noe langt, men siden 100 km ble løpt på under en uke sist, bør det nok være så pass. 1 km vil nok bli mer en fartsøvelse enn 3 km (selv om jeg liker 3 km godt), men er enig i at Nike+ nok vil bli for unøyaktig på (mye) kortere distanser.
medlem i 197 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav sebba » tor 21.05.2009 0:12

Min stemme går til 3000. Ettersom tidene vil bli jevnere på 1000 meter vil også unøyaktigheten til nike+ vare mer utslagsgivende
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav MrHansen » fre 22.05.2009 13:26

Hva med å lengst muligt på 12 min?

200km høres ikke så langt ut, da holder vi på en stund.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav iRemote » fre 22.05.2009 14:07

12 min blir jo cooper test da! De har jeg en angst for! :cries:

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav nubbiz » fre 22.05.2009 16:03

Jeg stemmer for en distanse lik jordens omkrets 8-)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav fredarn » fre 22.05.2009 19:44

12 min aka. http://en.wikipedia.org/wiki/Cooper_test synes jeg hører bra ut på hastighet-delen.

Er folk enig?

Til iRemote: Det er 'alltid' bra å hoppe ut av sin 'comfort zone' :P
medlem i 217 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav mingebretsen » fre 22.05.2009 22:44

huff, ja... Nå er det på tide med konkurranse. Når jeg var i god form høsten 08 klarte jeg å melde meg på Oslo Marathon til september. huff, har ikke trent siden desember ;) På tide å komme i gang.

Ja, hørtes bra ut med 200km og raskeste på 1km

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav MrHansen » fre 22.05.2009 23:19

Jeg synes at cooper test er bra så kan flere se hvor de ligger ann iht til andre. Da kan man også legge til alder, for det har en del å si. Du Fredarn, du kan bruke alderen til å telle i konkuransen også. Bare bruke dataene som Cooper testen har til å lage en mal til å gi mere eller mindere poeng. Dette kunne også brukes vært år for også se hvordan det går fra år til år.
Her en noe jeg fant på nettet: http://www.runningforfitness.org/calc/rp.php

Jeg opplever at de er flere av mine venner som skryter at de løper veldig fort men når det kommer til walk the walk så kommer unskyldingene på rams. Morro å se de forsvinner bak deg da :-D

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav iRemote » man 25.05.2009 17:59

Ja, men supert! Kan vi begynne allerede på Fredag da eller? :)
Stemmer for 200 km, 12 min. (Cooper test). Alder sendes over på mail!

Alle enig? :-)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav csharp » man 25.05.2009 19:35

iRemote skrev:Ja, men supert! Kan vi begynne allerede på Fredag da eller? :)
Stemmer for 200 km, 12 min. (Cooper test). Alder sendes over på mail!

Alle enig? :-)



Øh, ikke for å være kjip eller noe men jeg synes ikke Cooper-test er noen god idé på fartsdelen - det er jo strengt tatt nesten det samme som å løpe 3 km.

Likte mye bedre det forslaget om 1 km raskest mulig...da får vi se hvem som virkelig har farta inne... Tror ikke unøyaktigheten på Nike+ blir noe problem da den er på ca 1% etter at den er kalibrert...
medlem i 212 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav fredarn » man 25.05.2009 20:50

Jeg vil helst droppe alderen, da det vil føre til at live resultatene på nikeplus.com ikke vil vise det korrekte resultatet for konkurransen - Det blir mye enklere om vi dropper den biten.

Om dere absolutt vil ha med alderen kan vi gjøre det enkelt, f. eks kan de over 40 få 1 plass trukket fra på sin endelige plassering (ender de på 10. plass etter løpingen kommer de opp på en 9. plass pga alderen, og de over 50 få 2 plasser... Hva synes dere om det? Selv mener jeg som sagt det blir best uten å ta med alderen.

Når det gjelder hastighetdelen kan vi ta en avstemning på det her; http://fredarn.com
Btw/edit: Jeg får ikke lenket direkte til siden, hverken i1, tinyurl eller shorturl takler visst den lenken, ei heller klarer forumet her å lage det til en lenke - sikkert pga. æøå?

Jeg vil la det gå minst 1 uke fra påmelding starter til konkurransen begynner, slik at vi får med flest mulig. Jeg vil sette igang påmelding med en gang jeg får svar på premieforespørsel som jeg har sendt til Eplehuset og Mac1.
Sist endret av fredarn den man 25.05.2009 21:08, endret 1 gang
medlem i 217 måneder
 

Re: Mac1s Løpekonkurranse

Innleggav MrHansen » man 25.05.2009 21:08

Det jeg har erfart med nøyaktiheten til iPod/Nike er at hvis du kalibrerer den til et vis tempo, så er den meget riktig. Men hvis du forandrer tempo ditt så begynner det å synes på distansen din. Har min kalibrert på fin jogging, når jeg løper 3000m på mølle med den kalibrerte hastigheten så er det ikke mye feil. Tar jeg og løper fortere så løper jeg ca 10% lengere alså ca 3300m på 3000m. Det begynner å bli en del feil når du løper 10.000m. Dette er testet på løpe bane med eksakte lengder.

Så mitt råd til dette er, kalibrer den med det tempo du har tengt til å løpe på, forandere du tempo blir det mere og mere unøyaktig.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPod ekstrautstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron