jeg lurer på en ting

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

jeg lurer på en ting

Innleggav jomp » man 02.02.2009 22:19

Jeg lurer på en ting, vis jeg skaffer meg en splitter ny macbook og plugger in ipod touchen min, forsvinner alt det jeg har på min ipod? når det er tomt på min itunes eller kan jeg overføre musikken min og alt d andre jeg har på den til macbooken fra ipoden?
medlem i 183 måneder
 

Re: jeg lurer på en ting

Innleggav iTotto » man 02.02.2009 22:40

iPod Touch (uten jailbreak) kan bare synkroniseres med en iTunes om gangen. Hvis du kobler den på macbooken din (hvis du kjøper deg en , hehe) så forsvinner ikke musikken på ipoden din. Men hvis du skal synkronisere MUSIKK etc. fra macbooken til Touchen. da vil det komme opp en beskjed. Du kan bare synkronisere med med et itunes... blablabla... vi du slette sangene på Touchen. Du kan ikke kopiere over musikk fra din Touch til iTunes. Men enkleste måten er å overføre alle sangene dine fra din gamle data til din nye macbook via ekstern harddisk :)

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: jeg lurer på en ting

Innleggav MjhZ » man 02.02.2009 22:43

Det er faktisk mulig å synkronisere begge veier uten jailbreak, totto.. Programmet heter TuneAid og da kan du ta kopi av musikkbibloteket på din ipod over til maccen.

Anbefaler dette etter å ha brukt det på min iphone:)

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: jeg lurer på en ting

Innleggav iTotto » man 02.02.2009 22:46

Sorry... Men tusen takk for rettleiing :) Kjekt å lære vettu... Men da skal eg prøve ut det nå tenkte eg. Finner det på AppStore da regner eg med :)

EDIT: hjelp: Eg finner ikke TuneAid. Skriver eg det feil????
Sist endret av iTotto den man 02.02.2009 22:51, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: jeg lurer på en ting

Innleggav jomp » man 02.02.2009 22:51

takk for svar ;-)
medlem i 183 måneder
 

Re: jeg lurer på en ting

Innleggav Mari3us » man 02.02.2009 23:11

TuneAid er vel ett program du innstallerer på macbooken?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: jeg lurer på en ting

Innleggav iTotto » man 02.02.2009 23:16

Ja det var det visst :) hehe.... *rødmer* jaja, sånn kan det gå !!! Thanx anyway :)

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: jeg lurer på en ting

Innleggav maggekris » tir 03.02.2009 0:30

Music Rescue.... Helt genialt.... Bare klikk på "OK" når det kommer opp en beskjed om at programmet ikke er gratis, du må betale, etc.

Goggle is your friend

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: jeg lurer på en ting

Innleggav iTotto » tir 03.02.2009 0:32

NICE :)

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: jeg lurer på en ting

Innleggav dflyer » tir 03.02.2009 3:55

iTotto skrev:iPod Touch (uten jailbreak) kan bare synkroniseres med en iTunes om gangen. Hvis du kobler den på macbooken din (hvis du kjøper deg en , hehe) så forsvinner ikke musikken på ipoden din. Men hvis du skal synkronisere MUSIKK etc. fra macbooken til Touchen. da vil det komme opp en beskjed. Du kan bare synkronisere med med et itunes... blablabla... vi du slette sangene på Touchen. Du kan ikke kopiere over musikk fra din Touch til iTunes. Men enkleste måten er å overføre alle sangene dine fra din gamle data til din nye macbook via ekstern harddisk :)


Faktisk på en iPod Touch så kan du laste ned sanger fra andre iTunes biblioteker. feks så velger jeg manuell håndtering av musikk og video, klikker ta i bruk/synkroniser. Da kan jeg koble til andres maskiner og laste over de sangene jeg vil på min iPod touch uten at jeg sletter mine sanger.
Skal du deriomt kopiere over sanger fra iPod touch til en datamaskin så må man bruke tredjeparts programmer.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: jeg lurer på en ting

Innleggav iTotto » tir 03.02.2009 20:51

Det var da som steike tøtte... off.. eg tar jo bare feil i denne tråden. :) LOL. Men hvorfor i all verden kan det gjøres med en Touch og ikke en iPhone?? Eller kan det gjøres, det er bare eg som ikke fått det til??? (BTW, eg har IKKE iPod Touch altså, hehe... Bare iPhone :)

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere