Lydkvalitet! iPod a vs iPod b

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Lydkvalitet! iPod a vs iPod b

Innleggav marcus9 » ons 19.11.2008 15:59

Her om dagen prøvde jeg iPod (husker ikke gen. men det var den før classic) og kunne ikke unngå å merke at lyden hørtes mye bedre ut enn min iPod Nano 4gen!

Var dette noe jeg innbilte meg, eller er det slik at størrelse og vekt fremdeles betyr bedre kvalitet? Fikk nemlig lyst på den tjukke mursteinen i stedet, for lyden virket mye bedre!

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Lydkvalitet! iPod a vs iPod b

Innleggav rafn » ons 19.11.2008 17:48

Er du sikker på at du ikke bare hørte på to forskjellige sanger med forskjellig kvalitet? :-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Lydkvalitet! iPod a vs iPod b

Innleggav marcus9 » ons 19.11.2008 18:54

Rimelig sikker:) prøvde flere låter, som lå på begge iPodene.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Lydkvalitet! iPod a vs iPod b

Innleggav paula_94 » ons 19.11.2008 19:14

kan ha noe med EQ og volumjusterings-instillinger å gjøre.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Lydkvalitet! iPod a vs iPod b

Innleggav marcus9 » ons 19.11.2008 19:59

Sjekket opp dette. Skal det virkelig ikke være noe lydkvalitetsforskjell mellom de større og mindre iPodene? (fysisk størrelse altså?)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Lydkvalitet! iPod a vs iPod b

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 19.11.2008 20:19

marcus9 skrev:Sjekket opp dette. Skal det virkelig ikke være noe lydkvalitetsforskjell mellom de større og mindre iPodene? (fysisk størrelse altså?)


Har en iPod Classic og en iPod Nano 3. gen, og der syns jeg at lydkvaliteten blir temmelig lik. Er samme sangene og samme kompresjon på begge. Har hørt bare litt på Nano 4. gen, og den ligner på de to andre lydmessig. Syns min iPhone 3G er bedre lyd på enn alle disse iPodene.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Lydkvalitet! iPod a vs iPod b

Innleggav stmikkel » lør 29.11.2008 15:34

Dette er interessant.. Har iPod classic/iphone samme problemet som ipod nano med overstyrt lyd på innspillinger med mye loudness (høy lyd)?
medlem i 222 måneder
 

Re: Lydkvalitet! iPod a vs iPod b

Innleggav Lyot » lør 29.11.2008 15:58

Det er vel forskjellige forsterkere i forskjellige iPoder, så antar lyden også er forskjellig. Jeg vil tro større = bedre, men ikke nødvendigvis nyere = bedre, da prisen på iPoder har gått nedover hele tiden.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Lydkvalitet! iPod a vs iPod b

Innleggav stmikkel » lør 29.11.2008 16:48

Sant nok, jeg har merket meg det med prisen. Skulle ønske apple kunne i det minste tilby én model som var mindre bling og mer lyd. Lydkvaliteten på Nanoen er skuffende. Den kan ikke spille rent en gang, på nyere plater blir lyden overstyrt (uten EQ).

Kanskje iPod classic er bedre? Prisforskjellen er ikke så stor mellom den største nanoen og classic, så det spørs..
medlem i 222 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere