Forberede iPod for å ligge avslått lenge

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Forberede iPod for å ligge avslått lenge

Innleggav steffenz » fre 31.10.2008 14:48

Hei,
Kjøpte meg en iPod Touch for noen uker siden, og min gamle første generasjons iPod Nano ble lagt i skapet. Men jeg vil gjerne bruke denne om noen år; hvordan lagrer jeg den best? Bør jeg lade den helt ut? Eller helt opp? Hvordan bør den lagres? Romtemperatur?
Hadde vært fett å vise til fremtidige generasjoner om mange mange år.. :P

Takker for alle svar.
medlem i 207 måneder
 

Re: Forberede iPod for å ligge avslått lenge

Innleggav magnusB.. » fre 31.10.2008 15:03

Ikke hør på hva jeg sier nå, men jeg vil si det mest logiske er å lade den ut :P
medlem i 188 måneder
 

Re: Forberede iPod for å ligge avslått lenge

Innleggav Mr.Graham » fre 31.10.2008 15:09

magnusB.. skrev:Ikke hør på hva jeg sier nå, men jeg vil si det mest logiske er å lade den ut :P


Jeg vet ikke om jeg ville hørt på deg, Apple sier selv at den beste måten å oppbevare litium-batterier på, er å la de være halvfulle (eventuelt halvtomme, hvis du liker det bedre). Se denne lenken: http://www.apple.com/no/batteries/notebooks.html

Mer info om batteribruk og iPod kan du finne her: http://www.apple.com/no/batteries/ipods.html
medlem i 223 måneder
 

Re: Forberede iPod for å ligge avslått lenge

Innleggav ondeper » fre 31.10.2008 15:11

Skal den lagres over ein lenger periode er det batteriet då må tenke på. Trur dette også står i manualen som fulgte med eller dokumentene Apple har på sine nettsider om batteri.

Batteriet skal lagres med halv kapasitet på eit kjølig sted. Ikkje utladdet, da slutter batteriet å fungere ;)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Forberede iPod for å ligge avslått lenge

Innleggav steffenz » fre 31.10.2008 15:43

Takk!
Da prøver jeg det. Legger den i et kott hvor det er omlag 20 grader hele tiden. Pakker den inn i originalesken igjen.
medlem i 207 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]