Erfaringer med firmware 2.1

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav togge » fre 12.09.2008 18:46

vegavnil: Du må synke den på nytt igjennom Itunes, da virker det
medlem i 189 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav JoHNxD » fre 12.09.2008 18:46

tc47, Bare trykk på X'en, den stopper kun backupen, ikke synkinga.
Men IKKE restore telefonen og bruk backupen, det lille du fikk backup av kan være korrupt og ødelegge noe neste gang du restore (Og bruke sikkerhets kopien etter restore, selvfølgelig)
Leste noe om dette på en eller apple-nettavis..

Edit: Noen som vet om det er trygt å ha mange apps nå?
(På 2.0.2 hadde jeg 75 og det likte den IKKE)
Og gidder ikke synke mange apps for ingen ting.

(Vet at det var med i listen på hva som var fikset, men kan jo være det forsatt ikke er helt fikset)
medlem i 195 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav tc47 » fre 12.09.2008 18:54

Tror du har misforstått litt. Du vet når man oppgraderer så står det sånn Backing up xxxx iPhone? Det er ikke der oppe som vanlig backup og sync, men sånn grønn bar i et nytt vindu der det står backing up iPhone. Tror ikke det er noe jeg kan gjøre. Er halvveis nå,. sykt treigt. Tror det blir å gå ut uten mobil i kveld, tør ikke se hva som skjer hvis jeg bare plugger ut nå dersom det er en del av hele oppgraderingsprossesen. Faen!
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav andrenb » fre 12.09.2008 18:57

Den gjenopprettingen av backup som du venter på tc47 kan ta flere timer hvis iPhonen din var fyllt opp med apps, video, musikk osv. Det gjorde den i hvert fall sist gang jeg kjørte en slik, i dag satte jeg like godt opp iPhone 3G'en min på nytt med 2.1. Slipper å få med rusk fra jailbreakede 2.0.2.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav RissEh » fre 12.09.2008 18:58

En ting jeg merket ved oppdatering av allerede installerte programmer var at de beholdt plassen sin på springboardet, flotte greier...

Og når man er på "Sangvisning" på musikkspilleren, står det hvilken artist og album sangen er fra... flotte greier
medlem i 210 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav JoHNxD » fre 12.09.2008 18:59

tc47, En venn av meg gjorde det samme, han er ikke på msn lenger så får ikke spurt hva han gjorde.
Kan du bruke iPhone'n nå?
Altså mens den tar backup?
Eller er det eple logo/av/connect to iTunes.

Bare sånn at du vet det, ikke gjør noe dumt for å bare ha den med deg en kveld.
Har gjort slike feil selv og endt opp å ikke ha telefon mer enn en dag/kveld! xD
medlem i 195 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Sabadabado » fre 12.09.2008 19:14

geircito skrev:Ok, men NÅ oppdaget jeg noe som ER nytt på 2.1...:-)

Sett igang og spill av en låt.
Trykk hjemme-knappen (musikken fortsetter).
Lås iPhone (trykk en kort gang på av/på-knappen) - musikken fortsetter.

Trykk så på hjemme-knappen: DET du ser da er NYTT i 2.1 (testet på 202 også)!


Jeg oppdaget igår, altså før jeg oppdaterte til 2.1, at om man dobbelklikker HJEM-knappen når man avspiller musikk i StandBy-modus, så kan man også skippe låt eller slå av musikken uten å taste kodelås eller åpne telefonen. Temmelig greit siden jeg bruker egne hodetelefoner uten knapp, og alltid har kodelås på. Dere visste kanskje dette, men jeg syns det er verd å nevne.

Og en annen ting. I 2.1 står ikke avsender oppført når du får tekstmelding. Tidligere når man har slått av "Forhåndsvis SMS" så har avsender likevel blitt vist, men altså ikke nå lenger. Det er kanskje sweet, om man har hemmeligheter for kjæresten... eh...?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav tb1 » fre 12.09.2008 19:16

Ingen andre enn meg som har problem med oppdatering??
Hver gang jeg prøve låser telefonen seg i gjenoppretningsmodus og jeg må gjenopprette den til 2.02 på en annen mac.
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav rmartinussen » fre 12.09.2008 19:22

Har akkurat oppdatert min 1.gen til 2.1 ved å bruke miniguiden til Geircito
http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=205500
Gikk rett på punkt C da jeg allerede var på 2.0.2
Det fungerte utmerket og den er mye kjappere enn før (SMS og Kontakter).

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Knittan » fre 12.09.2008 19:26

sliter med det samme (sikkerhetskopiering) jeg å. har forsøkt 100 ganger nå, og det tar like mange år uten at det skjer stort. hadde ikke synke-bildet på Phonen mens iTunes holdt på, så gikk inn på oppgavebehandling, og avsluttet iTunes. Phonen funker som før. kjører i skrivende stund gjenoppretting for å se om dette kan gjøre at det går litt kjappere...

uansett, det skjedde ikke stort når jeg avsluttet iTunes i oppgavebehandling. ville nok ikke gjort det om du har synk-bilde på Phonen.

Håper dette hjalp litt.
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Lostchild » fre 12.09.2008 19:41

Digg med 2.1 fordi jeg opplever også skarpere bilde og mye mer snappy og responsiv iPhone nå.

Føles nice og sikkerthetskopieringen som før tok evigheter tar nå kun 10-20sekunder..Veldig coolt!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Snorrek » fre 12.09.2008 19:44

Har ikke fått den gode følelsen enda akkurat. ser ikke at så mye er nytt..

- alle programmene jeg har på iphonen funker fortsatt ikke, selv om jeg har oppgradert til 2.1. skuffende.. Noen som har tips slik at jeg kan få fikset det?
medlem i 190 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav lordmaul5 » fre 12.09.2008 19:48

noe med "luresim" som har teste oppdatering? på 3G?
Sist endret av lordmaul5 den fre 12.09.2008 19:53, endret 1 gang
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav geircito » fre 12.09.2008 19:52

Snorrek skrev:Har ikke fått den gode følelsen enda akkurat. ser ikke at så mye er nytt..
- alle programmene jeg har på iphonen funker fortsatt ikke, selv om jeg har oppgradert til 2.1. skuffende.. Noen som har tips slik at jeg kan få fikset det?

iPhone 3G eller 1.generasjon iPhone?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Snorrek » fre 12.09.2008 19:53

iphone 3g
medlem i 190 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron