Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav magnusB.. » tor 31.07.2008 0:21

Mener på iPhone, og begynner å skjønne at kanskje restore er eneste løsningen :P Btw, må den jailbreakes og låses opp igjen da (2.0)?
medlem i 188 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav jervi » tor 31.07.2008 0:38

Hvis du allerede har pwnet og åpnet den, og fortsatt har tatt vare på den modifiserte .ipsw-filen, så kan du bare bruke den, så burde det fungere. Ellers får du bare følge guiden til geircito på nytt...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav BazookaAce » tor 31.07.2008 12:17

Jervi:

Aha ja. Der ble jeg litt klokere. Jeg visste ikke at IzyMail er kun gratis i en liten periode. Dette endrer jo alt. Da må jeg nok ta i bruk metoden din!

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav Flode » ons 20.08.2008 21:05

hei;

Hvis jeg da skifter min hotmail konto til gmail, vil jeg da aldri få noen mail på min msn? :-) eller vil de komme på begge kontoene?
medlem i 193 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav jervi » ons 20.08.2008 21:15

Hvis du setter opp videresending, så vil all fremtidig mail som sendes til din gamle adresse automatisk bli videresendt til din GMail-adresse.

Noen oppdateringer til guiden (jeg får ikke lov til å endre innlegget mitt lenger, så må ta det her...):

Jeg mottar ikke bekreftelses-meldingen, hva gjør jeg?
Enkelte leverandører mottar ikke bekreftelsesmeldingen fra Hotmail; uansett hvilken leverandør man velger i webgrensesnittet. Dette gjelder blant annet OneCall. Tele2 fungerer så lenge du velger Telenor som leverandør.
Men siden du ikke skal bruke sms-funksjonen, bare aktivere den, så kan du i teorien bruke hvem som helst sitt mobilnummer, så lenge eieren av abonnementet stoler på at du ikke misbruker tjenesten.

Hvordan overfører jeg kontakter?
Lett!
Gå til innstillinger i Hotmail. Helt nederst skal du finne et valg om å eksportere kontakter. Du vil ende opp med en .csv-fil som du etterpå kan importere inn i GMail (velg Kontakter --> Trykk "Importer" oppe til høyre).

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav Aleks. » søn 24.08.2008 9:50

Jeg har Hotmail på Engelsk, og da står det ikke noe "Mobilvarsler for nye meldinger"
Er det noen som vet hvordan jeg bytter til Norsk, eller hvor dette står på den engelske?
medlem i 189 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav Aleks. » man 25.08.2008 16:16

Nå har jeg fått til videresending e-post til iPhone :-D
Men det jeg ikke får til er å logge på GMail kontoen på Windows Live Mail.
Får kode 800cccd2.

Skal jeg legge inn IMAP-innstillingene på Hotmail kontoen min, eller skal jeg legge inn hele GMail-kontoen?
Får ikke til noen av delene...
medlem i 189 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav Mattiass » tor 28.08.2008 9:51

Hei! Jeg har OneCall... Hva gjør jeg da? Ser at de bare godtar Netcom, Telenor og Sense... Takk for svar!
medlem i 187 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav jervi » tir 02.09.2008 11:36

Beklager sent svar!
Aleks. skrev:Er det noen som vet hvordan jeg bytter til Norsk, eller hvor dette står på den engelske?

Du finner det i Preferences --> Choose language. Det er ikke sikkert at dette er den nøyaktige ordlyden, men det skal være lett å finne.
Aleks. skrev:Men det jeg ikke får til er å logge på GMail kontoen på Windows Live Mail.
Får kode 800cccd2.

Du brukte disse innstillingene?
Aleks. skrev:Skal jeg legge inn IMAP-innstillingene på Hotmail kontoen min, eller skal jeg legge inn hele GMail-kontoen?.

Du skal laste ned et program som heter Windows Live Mail. Altså ikke i Hotmail-grensesnittet på web, men i det programmet du laster ned. Når du skriver inn en Hotmail/MSN-adresse der blir programmet automatisk satt opp med riktige servere for Hotmail (for de interesserte så brukes ikke IMAP-protokollen, men en proprietær standard fra Microsoft. Derfor man MÅ bruke Windows Live Mail, siden dette er det eneste gratis-programmet som så langt støtter dette uten at man må betale for Hotmail Plus).
Når du har lagt til Hotmail-adressen din kan du legge til GMail ved hjelp av innstillingene jeg linket til over.
Mattiass skrev:Hei! Jeg har OneCall... Hva gjør jeg da? Ser at de bare godtar Netcom, Telenor og Sense...

Så langt er den eneste løsningen å bruke nummeret til en person som har en av disse leverandørene. Tele2 fungerer hvis man velger Telenor, mulig andre leverandører fungerer også. Se posten min over.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav jangerhard » søn 07.09.2008 12:12

På hotmailen står det at mailer blir videresent, men jeg får ingen verken på iphonen eller Gmail.com...

Får de bare på outlook, der jeg har satt opp gmail..

Trenger hjelp fort!
medlem i 193 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav jervi » søn 07.09.2008 12:15

Hvordan har du satt opp Gmail i Outlook? Bruker du IMAP eller POP3? Du må/bør bruke IMAP alle steder. Sjekk også i "All e-mail"/"All e-post"-mappen på Gmail.com om de har lagt seg der.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav jangerhard » søn 07.09.2008 12:18

Skrev bare inn eposten min (gmail) når jeg satte opp outlook for første gang, så fikset den alt for meg!
medlem i 193 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav jervi » søn 07.09.2008 12:24

Da satte den nok opp med POP3. Endre til IMAP, så tror jeg problemet skal være fikset. Eventuelt (dog en dårligere løsning) kan være å endre POP3-innstillingene i GMail. Logg deg inn på gmail.com --> Innstillinger --> Videresending og POP/IMAP --> Endre under POP-nedlastning: "Når meldinger hentes med POP: Behold GMail-kopien i innboksen" (hvis ikke dette allerede er valgt).
Men som sagt, det beste er å bruke IMAP overalt.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav jervi » tor 11.09.2008 3:38

jangerhard: Fant du ut av det?

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Guide: Bytte fra Hotmail til andre leverandører

Innleggav c-norris » tor 02.10.2008 0:19

Dette funket helt fint i flere måneder (ty jervi) helt fram til mandag 29. sep. Da var det plutselig stopp i videresending fra Hotmail.
Når jeg prøver å velge videresending igjen får jeg bare den samme meldingen som før om at det ikke er mulig å videresende til annet enn @hotmail, @live osv.

Har dere andre også merket dette eller er det min konto det er noe funky med?
medlem i 191 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron