Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav jervi » tir 29.07.2008 14:41

mmaker: Chess bruker NetCom sitt nett, gjør de ikke? Derfor det står NetCom.
Og når du bruker andre operatører enn NetCom, så må du sette opp 3G/Internett manuelt. Instruksjoner her. Bruk følgende innstillinger med Chess-abonnementet ditt:
APN: netcom
brukernavn: chess
passord: chess

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav mmaker » ons 30.07.2008 8:53

jervi: joda de bruker NetCom's nett så det har du vel rett i. Problemet er at jeg har ikke "Cellular Data Network" knappen i min meny, så jeg får ikke Skiftet innstillinger...

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav jervi » ons 30.07.2008 8:59

Hehe, ja, den er verre :p
Da må du vel sikkert gjenopprette telefonen for å få opp det valget, tipper jeg...

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav ben-gje » ons 30.07.2008 9:11

Men dere, sitte på Oslo city nå. Jeg skal kjøpe 16gb og si opp netcom. I og med at det er 100 gratise ringe minutter, kan jeg bruke dem innen en time også sier jeg opp netcom etterpå? Betaler jo den rekningen fra netcom uansett. ?

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav mrbros » ons 30.07.2008 23:49

Gjør jeg noe feil?...

Fikk iphone i går, og fulgte denne guiden og sa opp nr mitt osv, koblet til itunes med one call sim i, og så står det not valid sim....osv. Får ingen mulighet til å gjenopprette. Så satte jeg i netcom-sim, og fikk da til å gjenopprette. Etterpå satte jeg i onecall-sim igjen, og da var telefonen åpen, men ingen dekning. Så jeg gjenopprettet telefonen igjen, og etter det var det tilbake til ...not valid sim...osv... og telefonen var "låst" igjen. Så måtte gjøre samme prosedyre igjen for å åpne telefonen igjen, men har fortsatt ingen dekning. Alt fungerer bortsett fra å ringe og sende sms. Snakket med netcom som sa at det var rart hvis den ikke var åpen nå, og sa at jeg måtte gå på netcom-siden på "låsekoder"... taste inn mobil nr og imei-nr, som visstnok skal gi meg en "guide" hvordan telefonen kunne låses opp. Der står det ; "MEI er ikke registrert på abonnementet, vennligst kontakt kundeservice".

virket som dette skulle gå som en lek, men....
har jeg blinkset på noe tro?
;)
medlem i 192 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav jervi » tor 31.07.2008 0:06

mrbros skrev: Får ingen mulighet til å gjenopprette.

Man skal da alltid ha muligheten til å gjenopprette? Koble iPhonen til iTunes, trykk gjenopprett? Finner du ikke valget eller er det faktisk "grået" ut?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav mrbros » tor 31.07.2008 0:50

Nei, det eneste som står er:

"The SIM card inserted in this iphone does not appear to be supported. only compatible SIM cards from a supported carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card tha came with your iPhone or visit a supperted Carrier´s store to recieve a replacement SIM card."

Og øverst i høyre hjørne er den en lås... ingen mulighet til å gjenopprette, søke etter oppdatering, sync... ingen ting. Kan ikke gjøre noe med iphonen. Men det går etter at jeg først kobler til med netcom simet. da får jeg opp gjenopprett. men har fortsatt ingen dekning med one call simet. "ingen tjeneste" står det nå. Det gjør det med netcom simet i også.

...?

og det skal jo gå an å gjenopprette med et annet simkort enn netcom sitt i... men det kan ikke jeg. Da dukker den siden opp igjen etterpå, sim not supported osv...
medlem i 192 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav amolle » tor 31.07.2008 1:44

ben-gje skrev:Men dere, sitte på Oslo city nå. Jeg skal kjøpe 16gb og si opp netcom. I og med at det er 100 gratise ringe minutter, kan jeg bruke dem innen en time også sier jeg opp netcom etterpå? Betaler jo den rekningen fra netcom uansett. ?


Du er god hvis du klarer og ringe 100 minutter på en time:-) hehe
medlem i 194 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav mrbros » tor 31.07.2008 9:29

"The SIM card inserted in this iphone does not appear to be supported.......
...2 dager etter at jeg avsluttet nr til netcom.. Idag sa netcom at det kan ta opp til én uke før de låser opp telefonen! Noen flere som har måttet vente så lenge?... Trodde dette skulle være i orden ganske fort jeg..
:-/
medlem i 192 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav NeonzZ » tor 31.07.2008 21:08

Ja.. det samme skjer med meg, det med at det står at sim-kortet ikke støttes. :-/

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav ben-gje » tor 31.07.2008 22:05

amolle skrev:
ben-gje skrev:Men dere, sitte på Oslo city nå. Jeg skal kjøpe 16gb og si opp netcom. I og med at det er 100 gratise ringe minutter, kan jeg bruke dem innen en time også sier jeg opp netcom etterpå? Betaler jo den rekningen fra netcom uansett. ?


Du er god hvis du klarer og ringe 100 minutter på en time:-) hehe



Haha, du/ dere skjønte hva jeg mente. :p

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav internett » tor 31.07.2008 22:27

Mulig dette har blitt svart på mange ganger nå, men litt vanskelig å orientere seg gjennom alt iPhone-stoffet her. Når jeg får min nye iPhone i morgen, vil det være mulig får meg å bruke den med gammelt abonnement rett etter jeg ringer og sier opp mitt nye ubrukelige Netcom-abonnement? Eller må jeg betale oppsigelsen først?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav TheRealChristoffer » tor 31.07.2008 22:31

Du får bruke telenor onecall osv 1 time etter bruddet. regningen kommer noen uker senere

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav NeonzZ » tor 31.07.2008 22:52

Skal jeg restore iPhonen med Onecall-simkortet mitt en time etter jeg har ringt til netcom?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav mrbros » fre 01.08.2008 0:02

mac1bruker skrev:Du får bruke telenor onecall osv 1 time etter bruddet. regningen kommer noen uker senere


...jeg har ventet i 3 dager uten at det funker enda. Så kan visst gå litt lenger enn 1 time. :-[
medlem i 192 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron