Lite bass (iPod i bil)

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Lite bass (iPod i bil)

Innleggav DADDY » fre 25.07.2008 14:59

Hei.

Oppdaget noe pussig nå denne uken, en lang historie men min 3 år gamle iPod ble fjernet fra bilen og jeg måtte bruke CD noen dager.

Wow - da fikk jeg en meget positiv opplevelse da det plutselig var MYE bass i bilen! Som iPod'en aldri hadde gitt de siste 3 årene.

I dag fikk jeg ny iPod og prøvde febrilsk å få like mye bass, men ikke "faen" om det var mulig.

Prøvde EQ "Extra Bass" og litt andre settings, men iPod er ikke i nærheten av å gi like mye bass som CD'en.

Det er samme MP3 (E-Type) og like settings på anlegget.

Bilen er en Mercedes (3 år gammel) med originalt iPod integrasjonskit (jada, bare le - jeg er han dusten som betalte 6.000,- for det) og Bose 10 høytalere med egen sub i bagasjerommet. Alt dette er originalt slik at det er ment å fungere sammen.

Noen andre med lik erfaring? Evt. noen som kan peke meg i riktig retning for løsning av problemet?

Bassen med CD var jo helt rå, og selv om jeg ikke er 18 lenger så vil jeg gjerne råne litt...

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Lite bass (iPod i bil)

Innleggav iMar » fre 25.07.2008 16:45

Fordi kvaliteten på cd'er er bedre enn på iPod.. Hvis du tester med ett anlegg hjemme hvor du først bruker cd og så kobler til en iPod vil du nok få samme effekt..
medlem i 192 måneder
 

Re: Lite bass (iPod i bil)

Innleggav DADDY » fre 25.07.2008 16:59

OK, men så mye?

CD var MYE MYE bedre.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Lite bass (iPod i bil)

Innleggav ANdersBB » lør 23.08.2008 14:00

Kan jo være en ide å endre rippe-instillingene, slik at du får bedre kvalitet på sangene du har på iPoden din. Apple-loseless er tilnærmet lik CD-kvalitet for eksmpel...
medlem i 207 måneder
 

Re: Lite bass (iPod i bil)

Innleggav jpsalvesen » ons 10.09.2008 8:30

Lydenheten i en iPod er ikke den beste i verden, dessverre. En bra CD-spiller vil alltid banke en iPod. Men som ANdersBB sier, så hjelper det litt å bruke Apple Lossless istedet for MP3.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]