lovlige musikkvideoer

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

lovlige musikkvideoer

Innleggav dr. Zzz » tor 24.07.2008 14:26

Er det noen som vet om noen måte man kan skaffe seg massevis av musikkvideoer fra kjente band på - lovlig? Finnes det noen som selger samleplater el.l. der ute, eller må man regne med å kjøpe DVDer? Den enestes semi-lovlige måten jeg har funnet så langt er å laste ned youtube-videoer, men det er vel ikke helt stuerent (pluss at kvaliteten er dårlig).

EDIT: hensikten med videoene er å kunne spille dem istedenfor vanlig musikk på fester ol. hjemme i egen stue (på prosjektor). Da er youtube gjerne litt for dårlig kvalitet.
medlem i 215 måneder
 

Re: lovlige musikkvideoer

Innleggav Macini » tor 24.07.2008 14:30

Det eneste lovlige er vel det artister og plateselskaper legger ut for nedlsating, samt det du kjøper selv. Alt annet er vel i utgangspunktet ulovlig, inkludert Youtube, igjen hvis artistene/plateselskapene ikke har godkjent at de legges ut på Youtube. Det er vel sjeldent at de tillater dette.

Edit: det finnes noen musikkvideoer på MySpace, men det er ikke så mange kjente band, men de kan fort bli det hvis de blir oppdaget.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: lovlige musikkvideoer

Innleggav rocknrolf77 » tor 24.07.2008 14:56

lastfm.com har en god del videoer

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: lovlige musikkvideoer

Innleggav dr. Zzz » tor 24.07.2008 19:10

Ser ut som det beste stedet er iTunes (jeg er i USA nå). Mulig jeg kjøper noe av musikkvidoene derfra for å få dem i god kvalitet - jeg kan glatt bruke noen hundre dollar på å få en fin samling bra sanger, men aner noen hvordan DRM og sånt er på dem? Iom at jeg skal spille sangene på en annen maskin (med prosjektor) og ikke fra den bærbare jeg åpner dem fra?
medlem i 215 måneder
 

Re: lovlige musikkvideoer

Innleggav Macini » tor 24.07.2008 19:20

Du kan spille av alt innhold du har kjøpt på iTunes Store på inntil 5 maskiner, du må bare autorisere den enkelte maskin før de kan spille av filene.

Edit: bare husk at hvis det ikke er dine maskiner du skal spille av på, har du gitt de andre maskinene "tillatelse" til å kjøpe fra iTS, siden du må bruke ditt brukernavn og passord på iTunes for å autorisere maskiner.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: lovlige musikkvideoer

Innleggav dr. Zzz » tor 24.07.2008 20:41

Ok. Det er min PC som skal spille filene (jeg laster ned på en time capsule jeg har med meg hit som filene vil bli lest fra hjemme også), men den blir stående i stua på et kollektiv. Kan kanskje ikke avinstallere iTunes, iom at de filene sikkert MÅ spilles gjennom itunes? (det er isåfall et betydelig aber :-/ )
medlem i 215 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]