Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav gr8motive » søn 13.07.2008 1:42

syntetisk skrev:Backer opp Swag fullt her.

Dagens batterier (Lithium-Ion) skal aldri lades helt ut. Batteriet tar skade av dette.
Gamle batterier (Nickel-Cadmium) hadde såkalt "minne" og måtte lades helt ut før de ble ladet opp igjen.


Må bare undersreke en ting her;
Lithium Ion batterier, tar IKKE skade av å lade helt ut, dessuten slukner tlf lenge før dette skjer.
Li-ion batterier, er den type batterier på markedet du kan herje mest med uten at de tar nevnverdige skader, den samme teknologien brukes og i en annen type li-ion batterier med betegnelsen A123, disse kan punkteres med resultat av kun litt røyk som siver ut, i motsetning til andre som poffer/eksploderer.

Så Li-ion er det bare å lade akkurat som det passer deg :-)
medlem i 192 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav PepeMinus » søn 13.07.2008 13:37

Av en eller annen merkelig grunn har de satt inn mindre batteri i den nye 3G phonen.
Den gamle har 1400mAh, mens den nye ikke har mer enn 1150mAh.
Kan være pga plassmangel for GPS modulen...?

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav thomasfoto » søn 13.07.2008 15:50

Det er jo helt fantastisk iditoisk om det er tilfelle

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav kewell79 » søn 13.07.2008 15:52

Er vel for å spare penger :-!
medlem i 192 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav Zerocool » søn 13.07.2008 23:36

Er det også dårlig batteri når man skru av 3G, ikke bruker nett, wlan.. altså bare bruke tlf til å ringe og sende sms??

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav DrLaban » man 14.07.2008 0:06

Hmm.. det overrasker meg at folk er overrasket over at 3G bruker MYE mer strøm i forhold til EDGE. =-O
Slik har det jo alltid vært! Jeg har hatt en del "WinPhones" fra bl.a. HTC og har ALLTID låst disse på EDGE for i det heletatt å ha batteri ut en arbeidsdag.

Når jeg i tillegg nå leser at de trolig har satt i ett mindre batteri så blir jeg en smule forundret over Apple.
Er UTROLIG glad jeg ikke kvittet meg med 1.gen iPhonen min ;)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav kim86 » man 14.07.2008 9:48

iPhone 3G har det beste batteriet jeg har hatt på en mobil de siste årene.
Man må bare skru av 3G og WiFi. Og bruker man den til musikk hele tiden er det ikke rart om det blir fort tomt.

Grunnen til at de fleste synes det er dårlig batteri på iPhone er fordi alt er mye lettere tilgjengelig. Hvem gidder å bruke en annen mobil aktivt til å høre på musikk? Og hvem gidder å surfe på nettet med en annen mobil? Hvem bruker en annen mobil bare for at det er en nytelse å bla i menyene? INGEN!

Det er svaret på hvorfor batteriet ikke holder så lenge...
medlem i 249 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav foxter » man 14.07.2008 15:24

Dette var jo grunne til at de hadde kun edge og ikke 3g i den første verisjonen.

Selv min SE K800 sluker strøm når 3g er påskrudd...
medlem i 198 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav nordland70 » man 14.07.2008 15:34

Den gamle iPhonen hadde 1400 mAh batteri. iFixit.com har åpnet den nye 3G telefonen og funnet ut at den har 1150 batteri!

Da er det ikke rart at den har dårlig batterikapasitet sammenlignet mot den gamle.

Se link:
http://live.ifixit.com/Guide/First-Look/iPhone3G

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav TheRealChristoffer » man 14.07.2008 15:47

hvis dere lader med veggadapteret vil dere få bedre batteritid. aner ikke hvordan men jeg fikk merkbart bedre batteritid da jeg begynte å bruke veggadapteret på min 8 gb iphone som er noen måneder gammel

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav Haplo » man 14.07.2008 16:06

kim86 skrev:iPhone 3G har det beste batteriet jeg har hatt på en mobil de siste årene.
Man må bare skru av 3G og WiFi. Og bruker man den til musikk hele tiden er det ikke rart om det blir fort tomt.

Grunnen til at de fleste synes det er dårlig batteri på iPhone er fordi alt er mye lettere tilgjengelig. Hvem gidder å bruke en annen mobil aktivt til å høre på musikk? Og hvem gidder å surfe på nettet med en annen mobil? Hvem bruker en annen mobil bare for at det er en nytelse å bla i menyene? INGEN!

Det er svaret på hvorfor batteriet ikke holder så lenge...


Nei nei nei. De to forrige mobilene mine var qtek 9000 og nokia e90 og de begge var veldig gode internett mobiler. Jeg surfet like mye på dem som med iphone. Qtek 9000 har en 3,6 tommers touch screen, 3g og alt det andre og batteriet var mye bedre enn på iphone. Den var stor og tung, men den hadde et skikkelig batteri. e90 var en del mindre men alikevel klarte å holde seg oppegående mye lengre enn iphone.

Apple kunne latt være med den krigen de har med tykkelse og satt inn et skikkelig batteri. Det virker som om wifi står på når den er i dvale.

Men men, de må vel ha noe for å slege neste iphone også. :)

<Den gamle iPhonen hadde 1400 mAh batteri. iFixit.com har åpnet den nye 3G telefonen og funnet ut at den har 1150 batteri!

Forklarer en del. 1150 er lite
medlem i 195 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav kim86 » man 14.07.2008 16:57

Hvis man ikke skal kunne ha telefonen i lomma er poenget borte.
Da kan man jo ha en sekk med en laptop og 10 batterier.

qtek 9000 er ikke mobil. Jeg har hatt Sony Ericsson K800 og K810 de siste årene og iPhone knuser dem på batteri. Selv om iPhone er større er den også tynnere og har rundere kanter, altså mye bedre å ha i lomma.

qtek 9000, htc tytn 2 og nokia e90 går ikke å ha i lomma, dermed uaktuelle som mobiltelefoner for min del. Disse konkurrerer ikke med iPhone, dem er jo så store og burde ha alt.
medlem i 249 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav Olemot » man 14.07.2008 17:15

mac1bruker skrev:hvis dere lader med veggadapteret vil dere få bedre batteritid. aner ikke hvordan men jeg fikk merkbart bedre batteritid da jeg begynte å bruke veggadapteret på min 8 gb iphone som er noen måneder gammel


Det gjelder også min 1.gen iPhone 8Gb. Hvis jeg lader telefon via USB-kabelen varer batteriet mye kortere. Mulig dette fungerer på den nye telefon også?
medlem i 194 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav Haplo » man 14.07.2008 19:58

<qtek 9000, htc tytn 2 og nokia e90 går ikke å ha i lomma, dermed uaktuelle som mobiltelefoner for min del. Disse konkurrerer ikke med iPhone, dem er jo så store og burde ha alt.

Hvilke lommer er det du har ? Skal vi konkludere med at en mobil freak som meg ikke har hatt mobil på 3 år ? :)

Blir for enkelt å kalle modellene noe annet og si at de ikke konkurerer. Hvor er grensen for hva som er en mobil og hva som er en UMPC ? De blir brukt som mobiler og dermed konkurerer dem.
medlem i 195 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav kim86 » man 14.07.2008 21:29

Ja, beklager. Dumt skrevet av meg. Vi kan konkludere med at alle har hver sin smak, jeg kunne aldri tenke meg å ha en mobil på tykkelse med laptopen min. Det er min mening, beklager hvis jeg fikk det til å høres ut som jeg mente det var "fakta".
medlem i 249 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]