iPhone "No Service" med Telenor

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav matso » ons 16.04.2008 23:45

Kan bekrefte at samme tingen skjedde med meg idag her i Tromsø =-O

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav jdybvik » tor 17.04.2008 8:45

Jepp, jeg i Harstad, med 1.1.4 opplevde også det samme i går.. Svært merkelig.
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav macphis2 » tor 17.04.2008 9:43

En kollega av meg med iPhone 1.1.1 mistet også dekningen i samme tidsrom så jeg tror ikke firmvare versjonen er av betydning.
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav arnfinna » tor 17.04.2008 10:11

Jeg fikk også dette problemet igår, har en 1.4 som ikke er "klusset" med på ukesvis. Når jeg oppdaget det slo jeg på en SE810i (dualsim) og den fungerte utmerket! Helt tydelig at noe skjedde med Telenor og Iphone igår ettermiddag!
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav DrLaban » tor 17.04.2008 15:05

Jeg hadde samme problem nå, men det kom etter å ha installert SMSD beta-en og satt denne som standard sms-prog. Fungerte en liten stund så kålet den bare til alt og jeg fikk bl.a. "No SERVICE".

Fjernet at den skulle være default og alt fungerte som det skulle igjen

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav mokle » tor 17.04.2008 22:56

interessant at dette skjedde med så mange i samme tidsrom-- jeg hadde "ingen tjeneste" fra ca 1600 til ca 1700 i går. har aldri opplevd det før...

kan ikke tenke meg at de vil stenge iphone ute. vil heller slenge ut en fullstendig grunnløs teori om at telenor nettopp har inngått avtale med apple , og gjør forberedende tester mot iphones i nettet deres.........................:-)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav indywiking » tir 29.04.2008 10:06

Noen flere som har problem idag? Min Iphone med Telenor har dårlig signal, og problem med å ringe ut/ta i mot samtaler, siden kl 09.00 idag. Kollegaer på jobb med andre mobiler har ikke problem. Arghh!! :-(
medlem i 193 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav KarlM » tir 29.04.2008 10:13

Det samme har skjedd med meg =/. Det står for øyeblikket "Ingen Tjeneste". Men, jeg ser at de fleste som har haatt dette problemet har hatt det nå i April. Hva skjer?
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav overagnar » tir 29.04.2008 10:31

Merker det samme, dekningen forsvant en gang i dag tidlig, så kom den tilbake i 8-tiden(fikk en sms som ble sendt noen timer før) og nå er det like håpløst igjen. :/
medlem i 224 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav KarlM » tir 29.04.2008 10:33

Connection has returned for my part as for now. Ja, den kom tilbake. Men er det noen mulige forklararing for det?
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav bravo » tir 29.04.2008 10:39

Porterte til Telenor i dag, har bare hadd problemer, tar ca 10 min fra jeg skrur på tlf til jeg får dekning, og når jeg skrur av/på EDGE så går det like lang tid før jeg får dekning igjenn!

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav realf » tir 29.04.2008 10:42

Samme problem her også (Trondheim). Fikk sendt en melding 08.30, men da hang meldingssendingen lenge, og meldingen gikk til slutt.
Kl. 10 fikk jeg ikke sendt melding - og ikke ringt - så jeg prøvde å slå av telefonen.

Når jeg slo på igjen: Ingen tjeneste.
Får "Feil" når jeg prøver å velge nettverk.
SIM-kort er eliminert som feilkilde, og siden flere har samme problem i dag, er det vel trolig heller ikke hardwarefeil...
medlem i 197 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav DagL » tir 29.04.2008 10:52

Samme probl. her i Lofoten også.
Ringte 09000 og de kan fortelle at de har problemer med GPRS. Kan det ha noe å si?
Prøver Innstillinger-> Operatør og den bare "Laster...."
Har riktig nok hatt tlf'n koblet til iTunes i dag for å kopiere over musikk. Kanskje det ligger noen oppdateringer der som gjøres automatisk selvom "Oppdateringer" er haket vekk.

Hva med andre operatører. Funker iPhonen der????

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav redvald » tir 29.04.2008 10:55

Samme problem her i Mo i Rana i dag...
Putter SIM kortet inn i annen telefon og alt funker. Må være noe med Telenor og iPhone.
medlem i 191 måneder
 

Re: iPhone "No Service" med Telenor

Innleggav macphis2 » tir 29.04.2008 11:21

Snakket akkurat med Telenor, og de mener det må være noe gale med telefonene siden SIM kortet fungerer i andre telefoner. Det er SIM kortet som er deres "produkt" og så lenge det "fungerer" har ikke de noe support utover det. Jeg sa at det virker rart at så mange Iphones plutselig skulle slutte å virke nærmest samtidig, og lurte på om de holdt på å teste noe... noe hun benektet og refererte til SIM kortets virkemåte.
medlem i 229 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere