Mystisk datatrafikk på iPhone

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav snubbel » tor 03.01.2008 18:09

Hei,

Gikk gjennom fakturaen min og fant over hundre GPRS/EDGE-poster med pris på 0,01 kr. Det virker som om iPhone'n kobler seg opp, gjør "ingenting" og kobler seg ned igjen. Dette gjør den flere ganger per dag. Jeg har ingen programmer som skulle tilsi automatisk bruk av data, og jeg har stort sett wifi på og wifi-dekning der jeg befinner meg.

Noen som aner hva dette er?

-snubbel
medlem i 229 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav blaaswix » tor 03.01.2008 19:12

Jeg har deaktivert EDGE. og får opp info om at "Kunne ikke koble til EDGE" stadig vekk når jeg går inn på installer osv til tross for at jeg er koblet til WiFi.. Så dette kan være årsaken... Tar visst et øyeblikk eller to før den skjønner at du har nett innimellom, og da rekker den vel å koble til EDGE tenker jeg.. Det er mitt tilfelle i allefall hvis jeg er litt kjappere enn telefonen etter å ha gått ut av standby etc...

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav snubbel » tor 03.01.2008 19:18

Aha... det kan jo forklare saken. Jeg får slå av EDGE en stund og se når den klager :-)

Takk :-)

-snubbel
medlem i 229 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav prizma » tor 03.01.2008 20:43

Jeg får ikke skrudd av Edge jeg..

Den hopper opp, like kjapt som den er deaktivert!
Hjelp?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav RissEh » tor 03.01.2008 20:57

Da kan du skrive noe tull på edge instillingene dine, på apn og sånt... da klarer den ikke å koble seg opp
medlem i 210 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav laslonlineno » tor 03.01.2008 21:04

Selv om jeg har skrudd av edge i "network services" til Chris Hoffman. og skrudd av i instillinger og lagt inn tulle navn og tulle passord, så synes edge logoen oppe til venstere. Er dette normalt?
medlem i 204 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav RissEh » tor 03.01.2008 21:10

Den skal synes den :)
medlem i 210 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav laslonlineno » tor 03.01.2008 21:14

flott, sjekka fakturaen min nå også, ingen mystisk trafikk :-)
medlem i 204 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav Marasmus » tor 03.01.2008 21:21

Hvorfor ikke kjøpe dataabonnement og kose seg med EDGE? :)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav RissEh » tor 03.01.2008 21:28

Fordi det er relativt mye ekstra i mnd, og edge er ufattelig tregt ;=)
medlem i 210 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav Marasmus » tor 03.01.2008 21:41

En hundrelapp i måneden? Ikke rare greiene. Og det er kanskje en smule tregt til ordinær surfing, men det fungerer bra på iPhone-tilpassede nettsteder som Digg, Google, uTorrent webUI, rss-feeds osv, samt e-post, radio, youtube(utrolig nok), Tevee, bussruter ...

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav RissEh » tor 03.01.2008 21:46

Hvor får du fri datatrafikk for en hundrings? =-O
medlem i 210 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav Marasmus » tor 03.01.2008 23:15

Du får ikke fri datatrafikk for en hundrings :(

Du får derimot fri datatrafikk mellom 17.00 og 08.00, 5kr megabyten mellom 08.00 og 17.00 og fri bruk i helgene for den hundringsen. Mitt forbruk ser ut til å styre meg i retning av ca. 120 kroner måneden. Har jo alltid WIFI i arbeidstiden, så de 20 kronene går til e-post og småsurfing.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav RissEh » tor 03.01.2008 23:21

på chess koster det 8kr pr mb, og 450kr mnd for fri oppkobling hele tida, så det blir enten mye i måneden eller mye pr.gang jeg kobler opp, satser på at telenor/ngt/ventelo/ett fett, klarer å levere bredbånd på leiligheten min snart :p :rolls eyes:
medlem i 210 måneder
 

Re: Mystisk datatrafikk på iPhone

Innleggav rubbish » ons 09.01.2008 14:50

Her anbefales det ihvertfall å legge inn "Services" applikasjonen.. (aktivere/deaktivere edge,wifi etc)

Jeg har Onecall og kan sjekke bruken, siden jeg fikk telefonen min den 3/1 har det gått nesten 200 GPRS trafikk-tilkoblinger.. Noe er nå blitt brukt bevist, men ikke såå mye..

En annen ting som jeg legger merke til er at batteriet holder mye lengre (sier jo seg selv) når edge og wifi er deaktivert.. Så nå deaktiverer/aktiverer jeg bevist bare når jeg skal bruke det..

Jeg sliter med at etter det er deaktivert, går ut og går inn igjen så står det at edge er "ON".. (men edge er deaktivert) ..

Må da deaktivere, og aktivere igjen og skrive inn manuellt WAP-adressen til netcom (wap.netcom.no) for hver gang.. Noen som har noen løsning på hvordan man løser dette problemet, både med at den står aktivert når den er deaktivert og manuellt sette inn wap.netcom.no?
medlem i 194 måneder
 

Neste

Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]