iPhone, StealthSIM og Onecall

Diskusjon rundt mobiloperatører til iPhone

iPhone, StealthSIM og Onecall

Innleggav argelebs » tor 27.12.2007 16:28

Hei!

Jeg har holdt på i hele dag, men til ingen nytte. Får kun opp "SIM-kort ikke installert". Følgte denne guiden og klippet av en bit på mitt OneCall sim. Legger StealthSIM og OneCall sim over hverandre og setter de inn.

Ser at det er flere her inne som har fått dette til med OneCall og StealthSIM. Det jeg lurer på er da:
Trenger jeg å ha installert noen spesielle programmer på iPhonen?
Når jeg bruker OneCall sim'et i min Nokia så må jeg oppgi kode under oppstart. Kan dette være noe som jeg må slå av eller går det bare på telefon delen til Nokian?
Jeg ser at selve brikken på OneCall sim er sidestilt, men ikke helt ute til kanten på kortet. Må den være helt ute på kanten?

Andre tips til feilsøking tas imot med stor takk.

Bill.merket: Frustrert

Edit: Glemte å legge til at dette er en 1.1.2 OTB UK iPhone som er jailbreaket, blitt norsk gjennom iFon.

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: iPhone, StealthSIM og Onecall

Innleggav gidoffer » man 31.12.2007 13:49

og du har jailbreaket iPhonen? Er d ikke forskjell på om det er en 1.1.2 US OTB eller en 1.1.2 UK OTB når man jailbreaker?

har også OneCall og lurer på å få meg iPhone og StealthSIM så dette innlegget er meget aktuelt for meg også... Noen andre som har råd å gi....?
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone, StealthSIM og Onecall

Innleggav argelebs » man 31.12.2007 13:55

Jeg fikk et tips fra en bruker her om å få meg et helt nytt sim fra OneCall. Han hadde av egen erfaring ikke fått til StealthSIM på et "slitt" sim, men fikk et nytt og alt gikk smurt.

Så nå venter jeg bare på mitt nye sim før jeg tester videre. Får håpe det ordner seg.

Edit: Jeg jailbreaket den lett med denne guiden. Den er rett og slett idiotsikker ;)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: iPhone, StealthSIM og Onecall

Innleggav gidoffer » man 31.12.2007 19:13

du får oppdatere oss om det virker bra når du får ditt nye SIM-kort :-)

forresten, vis man kutter til SIM-kortet slik det skal være med StealtSIM, virker SIM-kortet igjen på andre telefoner? Tenker vis alt går helt galt :-P
medlem i 229 måneder
 

Re: iPhone, StealthSIM og Onecall

Innleggav PepeMinus » tor 03.01.2008 13:06

Sim-kort er vel forbruksvare? :rolls eyes:
En mail til opperatør, fikser ett nytt kjapt...

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 


Returner til Operatører og abonnementer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron