iPod nano eller iPod touch?

Diskuter iPod nano

iPod nano eller iPod touch?

Innleggav Celine. » lør 15.12.2007 12:13

jeg skal kjøpe meg en ny ipod da den andre er ødelagt. fra før av har jeg shuffle og ipod video (den gamle versjonen, er ødelagt). men jeg er veldig usikker på hvilken jeg skal velge. de står mellom nano med 8 gb eller touch med 16. på itunes har jeg 9 gb med musikk og mange videoer. touch er jo veldig kul og jeg har plass til alle sangene mine + video. men den er jo ganske tung og ikke så hendig å ta med seg overalt. nano er liten og lett, men jeg får ikke plass til alle sangene og hvis jeg fjerner noen sanger har jeg ikke plass til video uansett. jeg ser ikke så veldig mye på video men en gang i blant. Jeg vil ikke bruke wi-fi store hvis jeg kjøper ipod touch. jeg har jo shuffle fra før så jeg kan jo bruke den hvis jeg vil ha noe lett f.eks. i slalombakken. jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge. hva syns dere? noen som har erfaringer med touch/nano?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: iPod nano eller iPod touch?

Innleggav Totoro » lør 15.12.2007 12:21

Kommer an på om det er videomulighet eller størrelsen som er viktigst for deg.

Touch'en er relativt mye større og tyngre enn Nano, men Nano har jo trist liten skjerm dersom du vil se på film da.

Personlig er Touch'en perfekt til mitt bruk, men så pendler jeg noen timer med tog hver dag, og jeg ser på alle filmer jeg ikke får sett hjemme på min iPhone som har erstattet Touch'en.

Du må nesten veie opp de separate fordeler ved de 2 og bestemme hva som teller mest for deg. Pris er jo også et poeng.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: iPod nano eller iPod touch?

Innleggav mini_nikko » man 31.12.2007 20:20

Synes både touchen og nanoen er fantastiske. Er du litt mer den løpe rundt og trene typen ville jeg nok ha kjøpt en nano som er ganske lett og hendig. Er ikke video, internett så veldig viktig går du for nanoen. Er du hypp på litt mer stæsj så er det touchen som gjelder om du ikke vil hacke en iPhone. Selv venter jeg på iPhone andre gen. Leker stadig vekk med alle de andre ipodene på jobben, selv eier jeg en touch og er kjempe fornøyd. Var jeg deg ville jeg gått i butikken å kjenne litt på begge modellene, da finner du fort ut om vekt er passe og andre ting.

mvh Nikko=)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: iPod nano eller iPod touch?

Innleggav prizma » tir 01.01.2008 2:03

Kjøp Nano så lenge.

Vi håper jo at iPhone kommer til Norge snart, og en iPhone + iPod Touch er for mye å ha i lommen...

Du trenger faktisk ikke noen iPod (sålangt jeg har erfart) når du har iPhone..

Uansett har du et "luxusvalg," - NYT DET! :wizard:

Og PS: Godt nyttår!

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: iPod nano eller iPod touch?

Innleggav roach » fre 11.01.2008 17:05

jeg var i akkurat samme posisjon som deg.. valget falt på touchen. Nano er en Ipod, mens touchen er så mye mer.. pga nettet. hvis du ikke har trådløst nettverk, så ikke gidd å kjøpe touch. Men hvis du har det.. så tenk hvor deilig å ligge i sengen om kvelden, og istedenfor å lese, ta frem ipoden, og surfe en siste time før du sovner, mens du er på msn ( på touchen, http://www.ebuddy.com funker fett) og du har musikken på og headsettet liggende på nattbordet. det er helt utrolig deilig. Youtube channel er og et stort +, da det er en av de sidene jeg er mest på når jeg er på dataen og.

Det som gjorde at valget mitt fant på touch var at en venn av meg tok hans med på skolen etter jul.. Har du noen gang prøvd en? Lover deg, hvis du en gang holder den i hendene så kommer øynene dine til å sprette ut! Den er så tynn, men samtidig har den plass til så mye.. (tenker ikke GB). Og den byr stadig på overraskende nye detaljer. Nano er bare det samme gamle.. bare litt forbedret.

Eneste dumme med touchen er prisen. Hvis du har tenkt å kjøpe den selv, så ville jeg nok tenkt meg litt mer om og prøvd noen venner sine eller noe.. Hvis du kan få den til gave, så sier jeg bare.. go for it. Jeg hadde og en liste med punkter om hvorfor jeg skulle velge touch istedenfor iphone.. Fant en del grunner, faktisk. Lykke til.
medlem i 195 måneder
 


Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron