Video på iPod Nano

Diskuter iPod nano

Video på iPod Nano

Innleggav alu » søn 11.11.2007 14:50

Min unge nevø har fått en iPod Nano i bursdagsgave, og han bruker den flittig til å høre på favorittmusikken sin. Men nå spør han meg hvordan han kan få sett videoer på den. Ingen av oss er noen tekniske vidunderbarn, så hvis noen kan forklare med en pedagogisk ABC-oppskrift hvordan vi gjør det? F.eks. hvis han har lyst til å laste inn en musikkvideo.. Kan man hente "hva som helst" av video fra nettet?
På forhånd tusen takk! Hilsen gutten og hans tante
medlem i 197 måneder
 

Re: Video på iPod Nano

Innleggav anders_85 » søn 11.11.2007 15:06

For å gjøre det minst mulig komplisert:
1. Laste inn videoen i iTunes
2. Marker sangen.
3. I 'Avansert' meyen velg "Konverter valgte til iPod/iPhone"
4. Synkroniser iPoden med iTunes

Da skal det fungere hvis det ikke er noen rare filformat. I så tilfelle er det litt flere steg som skal til, men jeg pleier i allefall ikke ha problemer med dette.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Video på iPod Nano

Innleggav moldgrim » ons 14.11.2007 22:05

Prøv å fa tak i Ipod Video Converter. Det er programvare som fikser alt av film-/video-formater om til .mp4 slik at du kan laste det inn i itunes, og så sende det til ipoden som om det var musikk (men som video selvfølgelig).

et google-søk på "avi to ipod" gir deg mange muligheter i forhold til programmer som gjør samme jobb som programmet jeg nevnte over. Jeg kjøpte lisens på det, og tror ikke det finnes som freeware.

Håper det hjelper :)
medlem i 197 måneder
 

Re: Video på iPod Nano

Innleggav alexo89 » ons 14.11.2007 22:19

hei.. er ett gratis program som løser alt.
iSquint heter programmet. Den konverterer filmer inn til ipod format, og har valgmuligheter for kvalitetsjustering og diverse.
http://www.apple.com/downloads/macosx/i ... quint.html

etter det er det bare å legge inn filen som programmet lagde inn på iTunes og dra over til ipod eller synce. Antar dette er den beste for kovertering som er gratis... Men fungerer KUN for Mac

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Video på iPod Nano

Innleggav paalea » tor 29.11.2007 12:23

Jeg konverterer i itunes, men har problem med at det ikke er lyd på videoene når de kommer over i nanoen?! noen forslag?

red. prøvde isquint, og den funka veldig bra! thanks

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]