CECT P168 iFone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

CECT P168 iFone

Innleggav roffern » tor 08.11.2007 21:47

Hei folkens.
Nå er nok dere hardbarket iPhone og Mac gutta veldig i mot sånt som en clone telefon tenker jeg ;) Men jeg drister meg til å "banne i kjærka" for det :)

Saken er at dama og jeg trenger en litt mer PDA mobil enn sonyericsson telefonene vi har i dag - dessverre er lommeboka ganske slunkene og student tilværelsen krever sitt(øl etc.. hehe)....

P168 iFone klonen er billig løsning da jeg har kontakter i Kina og kan få de levert her hjemme på berget for rundt 800 kr stk.

MEN - vi er begge tunghørte - ringer aldri med mobilen så sms er da meget viktig for oss - men vi ønsker da en T9 ordliste med norsk språk, resten av menyer etc kan vi leve med på engelsk.

Er det mulig å få lagt inn T9 Norsk ordbok på CECT P168??? :rolls eyes:
Ser jo at dere har fixa den biffen på iPhonen så lar det seg gjøre å bruke den som dere bruker på iPhone? Kan alle iPhone appz brukes på P168?

Håper noen vil ta seg tid til å komme med noen svar selv om dere syntes dette blir feil å stille spørsmål her om en klone - og beklager om jeg tråkker noen på tærene :)


Mvh
Roffern

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: *banne i kjærka?* :) CECT P168 iFone

Innleggav Gaijin » tor 08.11.2007 21:53

Jeg har en slik telefon, og det er dessverre ikke noen måte å få norsk ordliste og T9 inn på den telefonen. Den bruker et on screen tastatur noe likt iPhone, og den har mange språk innebygget, men for øyeblikket ikke norsk. Men dette er en relativt ny telefon, og det finnes flere fora på nettet rundt denne telefonen, og man kan ikke utelukke at det vil komme løsninger. http://www.zen2cool.fr f.eks.
Men T9 støtter den for øyeblikket ikke, men det gjør vel strengt tatt ikke iPhone heller.
Skjermen er derimot fin, jeg skriver tekstmeldinger med tysk tastatur og får dermed ä og ö i alle fall.
iPhone programmer kan ikke legges inn på "iFone" fordi de 2 bruker helt forskjellig operativsystem.

Jeg skrev en anmeldelse av denne telefonen som jeg sendte inn til mac1, men den er ikke blitt publisert. Kanskje fordi det er helligbrøde her på forumet å snakke om noe annet enn iPhone?

Men jeg kan si så mye som at for 800 kr får du veldig mye telefon med en CECT p168.

Om det er noe du lurer på om denne telefonen kan jeg svare på mye.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: *banne i kjærka?* :) CECT P168 iFone

Innleggav AsbjørnH » tor 08.11.2007 21:57

Skal man virkelig kjøpe noe, så sparer man til man har nok til noe brukbart. Ikke kjøpe billige ting som såvidt henger sammen til du ikke holder det ut lenger, og kjøper en ny en igjen osv.

Tviler på at det finnes språkpakker til sånne chinatelefoner, eller kansje det er noen som har tatt seg tid til det i det hele tatt?

Jeg vil heller andbefale å kjøpe noe man kan ha en stund, istedenfor å føle det "ny mobil, mer funksjoner" presset.
Eksempel på denne flotte kjøpemetoden: Du kjøper en rusten drit til 5000 kr fordi den er billig og den går, men så ryker den, eller du holder rett og slett ikke ut med den bilen = vrak! Eller så blir den solgt 10 ganger billigere. Så kjøper du en annen bil igjen til 5000 kr, og det skjer det samme.
Da kunne det vel være mye mer lønnsomt å kjøpe en BMW til f. eks. 30 000 u. rust som faktisk fungerte bra u. noe mye reperasjoner. Man vil jo også føle at det er mye mer behagelig med litt kvalitet iallefall, enn å prøve å holde seg.

Jeg er MOT iFone, stygt interface,fonter + at det er kopi.

Gå heller for iPhone eller HTC Touch. El. andre kjente mobilprodusenter.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: *banne i kjærka?* :) CECT P168 iFone

Innleggav prizma » tor 08.11.2007 22:07

Er det denne iPhone "rippen" vi snakker om?
Bilde


Ser ut til at kineserne hermet igjen? :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: *banne i kjærka?* :) CECT P168 iFone

Innleggav Gaijin » tor 08.11.2007 22:10

ASBJØRNH -Hva i all verden vet du om denne telefonen da? Har du en sånn? Har du i det hele tatt sett en sånn? Gå in på Elkjøp og se hva slags telefon du får for 800 kr der. Den har 0.8 tommers skjerm i svarthvitt og toppfunksjonen er at den har radio.

Cect p168 er på ingen måte en iPhone, men det er ikke noe dritt sånn som du snakker om. Funksjonene på den er solide, kameraet er bra, minnekort følger med, lyden er bra på MP3 og den har plass til 2 sim kort for de som skulle ønske det. Skjermen er stor og lyssterk, og touchscreen funksjonen er helt topp.

Ingen iPhone, selvfølgelig, men den koster da 10% av det en iPhone kommer til å koste i Norge også da. Og vennligst ike sleng dritt om ting du ikke har greie på. Har du en sånn, eller har hatt en sånn, OK, da er din mening verdt å uttrykke, men om du som jeg anser som mest sannsynlig ikke engang SETT en sånn, da er du ikke riktig person til å uttale deg om kvaliteten på den.

Jeg har en CECT p168 og den har jeg brukt daglig i 2 måneder uten det minste problem.

Det skal også nevnes at den har flere fordeler over iPhone:
-Den tar opp video,
-har plass til 2 simkort,
-funker i Norge uten hacking
-kommer med 2 batterier som du selv kan bytte ut
-den veier ikke mer enn en vanlig mobiltelefon

På alle disse punktene er den bedre enn iPhone. Jeg ønsker meg også en ekte iPhone, men den koster mye mer enn de 800 kr som CECT koster.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: *banne i kjærka?* :) CECT P168 iFone

Innleggav roffern » tor 08.11.2007 22:15

Gaijin:

Hei du og takk for raskt svar - gøy å høre at andre også har sett på denne telefonen.
Fikk jo også raskt "kjeftesvar" fra iPhone bruker - men det var jo helt klar forventa fra min side :) Men ja argumentere slik som ble gjort biter ikke på meg - er forsatt nysgjerrig på P168. og jeg klarer uansett ikke hoste opp 4000-5000 for en hacket iPhone(sett på finn og qxl.no) så jeg går uansett for p168.

Hvordan er din opplevelse av den når det gjelder programmer man kan installere?
Er det noe særlig med programmer ute?
Hvordan opplever du å kunne bruke den som en PDA-tidsplanlegger.
Dama har ekstra jobber som krever at hun stadig henter frem filofaxen og må oppdatere arbeidstider og avtaler etc. er spesielt dette jeg tenker på når det gjelder denne telefonen for oss.

Mvh
Roffern

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: *banne i kjærka?* :) CECT P168 iFone

Innleggav Gaijin » tor 08.11.2007 22:40

Den er ganske ny denne telefonen, og det jobbes stadig med å få til å innstallere andre programmer på den. Som planlegger synes jeg den er ganske fin, selv om det ikke lar seg synkroniseres med programmer på PC eller Mac. Alt må legges inn manuelt. Det er jo nokså tungvint.
Jeg skal ikke uten videre påstå at det er en god PDA, siden jeg for å være helt ærlig kun bruker den som telefon, kamera og sms telefon. Det er fordi jeg fortsatt bruker akustisk PDA til mitt liv, dvs penn og papir. ;)

SÅ jeg vet ikke om den er rett for deg, men for meg er den faktisk ganske bra.

Her har jeg noen linker til deg som kanskje kan hjelpe deg med noen svar fra folk som har hatt denne telefonen lengre enn meg, og som har gått dypere inn i selve funksjonene.:
http://cectp168.freeforums.org/
http://squidmaster.freeforums.org/portal.php
http://www.zen2cool.fr/

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: *banne i kjærka?* :) CECT P168 iFone

Innleggav Stipi » tor 31.01.2008 16:27

jeg kjøpte cect p168 på ebay rett før jul, men har ennå ikke fått den til å fungere. Får ikke ringt eller sendt meldinger med den. "fail to search network" og "fail to register" står det. Har prøvd flere sim-kort, uten hell. men ingen med telenor sitt nett, så har et lite håp der..

Du som fikk den til å fungere, hvilke nett bruker du? netcom eller telenor?
medlem i 205 måneder
 

Re: *banne i kjærka?* :) CECT P168 iFone

Innleggav Totoro » tor 31.01.2008 19:08

Jeg brukte selv Tele2 og OneCall på den telefonen uten problemer.

Husk at den har plass til 2 sim kort. Har du prøvd å bruke den andre sim kort plassen?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: *banne i kjærka?* :) CECT P168 iFone

Innleggav Stipi » tor 31.01.2008 20:15

ja, prøvd begge simplassene.. prøvd one call og tele2 sim også uten at det funket..
medlem i 205 måneder
 

Re: CECT P168 iFone

Innleggav jappe » man 16.06.2008 22:14

Hei, jeg kjøpte en slik idag fra Ebay.. men får ikke ringt eller noe annet med den,, har testet med Chess og Telenor.

Noen som kan hjelpe eller hvet mere om dette?

Takker for all hjelp jeg kan få :-)

K
medlem i 190 måneder
 

Re: CECT P168 iFone

Innleggav geircito » man 16.06.2008 22:26

Har vi ikke havnet i feil forum nå, emnet omhandler jo ikke en iPhone.....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: CECT P168 iFone

Innleggav Dorkfish » man 16.06.2008 22:41

Hehe, for en som er dysleksiker handler denne tråden om iPhone.....

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: CECT P168 iFone

Innleggav kimandréfure » man 16.06.2008 22:55

Hvorfor er du frekk mot trådstarter?

Han har ett spm om "iFone", er ikke verre enn at dere ber han gå på andre forum, istedenfor å kalle ham dysleksiker. Det blir for domt.

Personlig så har jeg ingen erfaring med telefonen så kan ikke hjelpe deg.

Ikke vær så trangsynte, om dere kan, så hjelp ham. Ikke vær klysete bare fordi han ikke har like god økonomi som mange andre har (etter øl å slikt :-P )

Om du ikke har penger til iPhone, så er nokk den kopien en god telefon som garantert er verdt 800 kr. :-)

Personlig så hadde jeg ventet noen måner og spart penger til en billig 1gen iPhone eller en ny 3G iPhone.
medlem i 192 måneder
 

Re: CECT P168 iFone

Innleggav TheRealChristoffer » man 16.06.2008 23:00

samme mobil for 80 kr mindre inkludert ekspressfrakt

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5179

713 nok

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]