Rettigheter: Butikk opererer med ny pris, tross for garanti

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Rettigheter: Butikk opererer med ny pris, tross for garanti

Innleggav sebba » tir 23.10.2007 20:03

Var i en butikk på lørdag som solgte iPod. Jeg forhørte meg om prisen på en 8 GB iPod nano. Da sa de at den kostet 1270 kroner. Jeg går for å hente penger og kommer tilbake fem minutter senere. Da var iPoden i sølv solgt og de hadde bare blå igjen. Jeg spør derfor om de kommer til å få den inn på nytt igjen og han sier: ja, vi får inn nye på tirsdag. Jeg spør da gjentatte ganger om jeg får den samme prisen på 1270 og han sier at det er deres standardpris så jeg vil få den for 1270 også på tirsdag og garanterer meg det.

Jeg kommer tilbake i dag på tirsdag for å kjøpe iPoden. Da møter jeg en annen ekspiditør som sier at den koster 1599. Jeg forteller om avtalen jeg hadde med den andre selgeren, men han sier butikken har fått oppgitt feil pris fra kjeden sin eller noe. Så skal jeg kjøpe den, må jeg altså betale 1599. Dette har jeg ikke spesielt lyst til siden jeg har blitt lovet en annen pris og sitter her nå skuffet og uten en ny iPod

Hvilke rettigheter har jeg i forhold til dette? Må jeg virkelig betale 1599 selv om selgeren har lovet meg en pris på 1270?
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Lokehue » tir 23.10.2007 20:28

En muntlig avtale er like bindene som en skriftlig, problemet er at det blir påstand mot påstand; vanskelig å bevise. Jeg ville prøvd å få snakket med den samme ekspeditøren og (med et smil!) minnet ham på samtalen dere hadde. I dette tilfellet vil du nok tjene på å være litt ydmyk og hyggelig! I motsatt fall, ta pengene med deg og handle et annet sted...

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav sebba » tir 23.10.2007 20:39

De selgerene jeg pratet med i dag skjønte også at han hadde gitt meg en slik garanti, men det var lite de fikk gjort med det sa de... Så de er klar over situasjonen, til tross for avtalen ville de ikke gi meg prisen vi hadde avtalt..

Å ta med seg pengene til en annen butikk er selvfølgelig en mulighet, men er jo kjedlig å betale mer....
medlem i 206 måneder
 

Innleggav DrBlake » tir 23.10.2007 21:03

At du gidder å bruke energi på denne greia her. Du har jo INGEN ting å fare med. Folk gjør feil, get over it! Jeg er tilogmed sjokkert over meg selv og over at jeg gadd å skrive i denne tråden her..

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]