Ipod på Eplehuset?

Diskuter alt som har med Apples iPod å gjøre

Ipod på Eplehuset?

Innleggav maggimb » søn 14.10.2007 14:35

Er det slik at det er samme pris for iPod Touch (gjelder kanskje de andre modellene også?) på Apple Store, som det er på Eplehuset?
medlem i 197 måneder
 

Innleggav No use for a name » søn 14.10.2007 14:39

Humac og eplehuset har de samme prisene som apple store på standard konfig. maskiner og ipod´s
medlem i 211 måneder
 

Innleggav maggimb » søn 14.10.2007 14:46

OK, har de samarbeid på en eller annen måte?
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Ttiger » søn 14.10.2007 14:49

De er konkurrenter, men samarbeider om priser (kanskje..).

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav fredriku » søn 14.10.2007 14:50

Definer samarbeid?

De har en avtale med Apple, som sier at de har lov til å videreselge deres produkter, men ikke noe direkte samarbeid, annet enn ett godt "kundeforhold" :-)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav maggimb » søn 14.10.2007 14:55

Jeg mente om de hadde en eller annen avtale siden de klarer å selge til samme pris. :-) Men det fikk jeg da svar på nå. ;)
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Jurgis » søn 14.10.2007 14:56

Jeg ville vel heller kalt det et en fin måte å holde konkurransen rettferdig. Med de samme prisene, blir det mer servicen som teller.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav lilminime » søn 14.10.2007 14:59

magnus benoni Du vet at prissammarbeid er STRENGT ULOVLIG i Norge og straffes med _STORE_ BØTER? Derfor tviler jeg sterkt på at de sammarbeider om priser :)
medlem i 211 måneder
 

Innleggav _Spiff_ » søn 14.10.2007 15:01

Hvorfor blir det rettferdig? For de som driver butikkene ja. Men ikke for oss kunder. Om feks Humac kunne solgt alt av Mac maskiner 500-1000 kroner rimeligere, så ville kundene kommet til dem, og de hadde tjent mer på lang sikt. Med tanke på økt omsetning på maskiner og tilleggsutstyr. Service er dårlig uansett butikk når man klager. For meg er det prisen som gjelder.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav fredriku » søn 14.10.2007 15:07

Du vil vel kanskje komme bedre ut av det på sikt om servicen er god, enn at du f.eks sparer opp mot en tusenlapp når du kjøper varen? For meg er service alfa og omega, og jeg går da heller etter det, fremfor å spare mest mulig penger. Dog er vi alle forskjellige, og godt er det :-)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav _Spiff_ » søn 14.10.2007 15:58

Det perfekte hadde vel vært god service og bra pris på en og samme plass. Men tror nok det er å tro på et mirakel. :-) Når jeg handler, så vet jeg som regel hva jeg skal ha. Enten det er oppvaskmaskin, mac, tilbehør osv. Og da har ikke service så mye for meg å si. Derfor pris. Men de gangene jeg skal reklamere, klage om man vil, så er man jo avhengi av service. Og det er som regel her at de kommer til kort, uansett. Sidend dette er noe som butikker ikke vil ha noe meg å gjøre. :-) Skulle vært egne butikker for akkurat dette. :-D

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav svar » søn 14.10.2007 18:49

Humac (oslo) kan selge så billig de bare orker, jeg handler der ikke uansett fordi servicen stinker.
Jeg betaler heller noen kr til i særp og får sikkelig god service, da jeg synes god service er vikigere enn noen kr rimeligere varer. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav _Spiff_ » søn 14.10.2007 18:56

Servicen du får når du plukker deg noe fra en hylle og går og betaler det i kassa, er den samme på begge plassene. :rolls eyes: Og når man sparer penger på det, så går jeg den plassen det er billigst. Enten det er Humac eller Eplehuset eller uansett andre butikker.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav helg » søn 14.10.2007 20:27

fredriku skrev:Du vil vel kanskje komme bedre ut av det på sikt om servicen er god, enn at du f.eks sparer opp mot en tusenlapp når du kjøper varen? For meg er service alfa og omega, og jeg går da heller etter det, fremfor å spare mest mulig penger. Dog er vi alle forskjellige, og godt er det :-)


Det hjelper ikke når servicen er generel dårlig uansett. Det er ihvertfall erfaringen min fra humac. Men det var jo før de het humac. Mulig ting er bedre nå.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav svar » søn 14.10.2007 20:45

nja skeptisk.
Nytt navn men folkene er de samme, ergo samme dålige service.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Neste

Returner til iPod



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]