Viktig melding til alle med iPhone-spørsmål!

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Viktig melding til alle med iPhone-spørsmål!

Innleggav NuSkool » man 24.09.2007 0:08

Fordi iPhone er svært populært og mange kjøper uten å egentlig vite hva de gjør har det blitt opprettet svært mange tråder, med like spørsmål i det siste. Så vi vil gjerne få minne folk om §2 i reglene våre.

§2 Søk først, spør etterpå
Før du legger inn et spørsmål må du søke i forumet. Forumet inneholder over 450 000 tråder og sannsynligheten for at ditt spørsmål er tatt opp før er stor. Les søkeguiden for å lære hvordan å søke effektivt.


Jeg gjenntar SØK FØRST!!
Hvis du ikke finner noe første gang, PRØV EN GANG TIL med noen andre søkeord.

Jeg vet det kan være frustrerende å lese gjennom 14 sider for å finne løsningen på problemet sitt og at det er lettere å bare lage en ny tråd hvor man spør om det, men dette bare bidrar til å forværre problemet. Over 90% av iPhone-trådene de siste dagene allerede er besvart i tidligere tråder, så hvis bare folk hadde orket å søke så hadde vi vært uten mange like tråder.

vær så snill å søk før du poster noe nytt. Det vil gjøre Mac1 til et hyggeligere, mer ryddigere forum. Og det vil gjøre jobben for oss moderatorer og administratorer mye enklere!

Takk for oppmerksomheten, dere kan nå gå tilbake å lese om Mac og iPhone igjen!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav kuuuli » man 24.09.2007 0:14

Fantastisk bra initiativ, og jeg takker for denne posten!

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Bircoff den andre » man 24.09.2007 0:16

Enig. Kanskje noe å tenkte på å plassere på forsiden eller noe lignende. mange av iphone-spørrere er nye brukere.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Smertehyl » man 24.09.2007 0:25

Kjempegreier, eg vonar at dette vil hjelpa på litt!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Kizza90 » tir 25.09.2007 23:42

Takk gud for denne tråden..... Ser at iPhone1.no er parkert hos domeneshop nå.

Friheten kommer

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav alexo89 » tir 25.09.2007 23:54

Parker siden på forsiden da, for hvis ingen svarer på denne tråden så forsvinner den og folk lager nye tråder igjen (:)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav aski » ons 26.09.2007 15:15

Siden søkefunksjonen her på Mac1 er rimelig dårlig, vil jeg oppfordre til å lese om hvordan du skal søke: http://mac1.no/node/2773

Et godt tips er å skrive AND mellom søkeordene hvis du søker mer enn 1 ord

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Heggi » ons 26.09.2007 16:37

Viktig sak dette.. (stress med mange tråder )
;)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Mr Mac » ons 26.09.2007 16:40

aski skrev:Siden søkefunksjonen her på Mac1 er rimelig dårlig, vil jeg oppfordre til å lese om hvordan du skal søke: http://mac1.no/node/2773

Et godt tips er å skrive AND mellom søkeordene hvis du søker mer enn 1 ord


Nå kommer jo snart(???) mac1 v4, og da vil jo den nye søkefunksjonen til phpBB3 være med, og den skal visstnok være MYE bedre. Vi får bare vente til den lykkelige dagen :-D

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav CMK » tor 04.10.2007 18:38

Hva med å lage en samletråd (sticky) der man oppsummerer alt som er nyttig og nödvendig ang iphone?

Alt fra unlock for mac/PC, installering av norske bokstaver, nyttige programmer, spill, etc...? Da hadde man sluppet mange "unödvendige" innlegg og tråder som går igjen..

=)
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Mr Mac » fre 05.10.2007 13:31

CMK skrev:Hva med å lage en samletråd (sticky) der man oppsummerer alt som er nyttig og nödvendig ang iphone?

Alt fra unlock for mac/PC, installering av norske bokstaver, nyttige programmer, spill, etc...? Da hadde man sluppet mange "unödvendige" innlegg og tråder som går igjen..

=)


Vi har ja guider på dette liggende på guidesidene. Hvis folk hadde tatt seg de 2 sekundene det tar å sjekke, så hadde alt vært i sin skjønneste orden.

Men jeg ser som sagt frem til Mac1 v4. Noen som har noe inside-info om når vi kan vente oss noe??? Det er jo en måned siden vi ble bedt om å ta backup av våre private meldinger.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

oops

Innleggav cooper26 » man 15.10.2007 19:59

følte meg litt truffet av denne advarselen. skal love å skjerpe meg fra nå av!

:-[
medlem i 197 måneder
 

Innleggav Ingunn » man 15.10.2007 20:55

Det er sunt å føle seg truffet. Da unngår man feil i fremtiden ;-)

Tråden har status som prioritert, noe som betyr at man ikke trenger å bumpe den.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav roger_hj » ons 17.10.2007 12:10

Kanskje en løsning for og få mindre tråder og søk er at Guidene oppdateres med nyeste software og løsninger.

Alle med iPhone kommer jo bort i alle de samme problemene en etter en.
- Norsk nummer visning.
- +47 fungerer ikke
- ÆØÅ guide fungerer, men finnes nyere tydligvis. (Terminal og Cyberduck)
- + + +

Er for mange tråder å lese før man finnet et fornuftig svar om iphone.
Slik har det dessverre blitt.

Dette forumet har noen av de som kan mest om mac i Norge til å svare og finne løsninger. Men dette kunne bidratt til å få det enda bedre for alle.

En klapp på skuldrene til alle her inne for bra forum.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav prizma » ons 17.10.2007 12:45

"Bookmarked" slik at jeg kan henvise hit nestegang! :)


PS: Vi mangler en iPhone "Smil.."
Hva med denne?
Bilde

:wizard:

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]