Bob Dylan - Positively 4th Street

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Bob Dylan - Positively 4th Street

Innleggav quadra800 » lør 24.02.2007 1:05

Hva syns dere om Positively 4th Street?
Kan vel spørre hva dere syns om Like A Rolling Stone, All Along The Watchtower og Knockin' On Heavens Door i samme slengen.
Har dere andre sanger av Bob Dylan å anbefale meg?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Jokerman » lør 24.02.2007 15:30

Oh, where to begin where to begin:)!

Positively 4th street er en sterk sang, og en av Dylan's beste spør du meg (men så må en jo tenke på at fyren har skrevet 300+sanger, og av de er det FRYKTELIG mange bra sanger) Se bare på platen Blonde on Blonde, der 13 av 14 sanger nå blir regnet som Dylan-klassikere! Det er for øvrig en plate alle Dylan-fans, store eller små, kan begynne med. Det er er genial plate, variert, velprodusert og med mange mange gode sanger.

Blir litt vanskelig å anbefale sanger, men album jeg kan anbefale er: Blonde on Blonde, Times they are a-changing, Highway 61 Revisited, Desire når vi snakker gamle plater, og ta gjerne en kikk på den fantastiske "trilogien" han har komt ut med de siste årene: Time out of mind, Love and theft og Modern Times.

Om du ikke vil gå for å kjøpe hele album, så kan du jo kjøpe en av de offisielle (ikke "essential") Bob Dylan Greatest Hits (det finnes vol 1-3)
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Daniel » lør 15.09.2007 15:29

La oss starte en gammel tråd!
Live 1966 albumet er helt rått. Utrolig bra. Du finner det på iTunes også.

Hvis ikke må jeg nevne at det kommer en samling nå: http://www.Dylan07.com
Den skal jeg ha i alle fall... :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav quadra800 » søn 16.09.2007 19:04

Masse bra saker der ja. :-D

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere