MÅ sees: SiCKO

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

MÅ sees: SiCKO

Innleggav petterandreas » fre 29.06.2007 22:47

For alle dere som likte Bowling for Columbine eller Fahrenheit 9/11,

få med dere SiCKO!
Bilde
Føyer seg i "must have"-filmsamlingen du har av Michael Moore..
Det vekker nok sosialisten i deg ja! >:-o


(Er det forresten bare jeg som syns disse filmene burde vært reglementært integrert i det norske skolesystemet?)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Macini » lør 30.06.2007 17:47

Hørte på radio at de måtte klippe bort det som hadde med det norske helsevesenet og trygdesystemet å gjøre siden "ingen" ville tro det var sant.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav petterandreas » lør 30.06.2007 17:49

Hæ? Fordi det var for godt for å være sant mener du?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav smacmac » lør 30.06.2007 19:04

Ingen filmer med så klar politisk agenda og så liten oppfordring til kildekritkk bør være reglementært integrert i det norske skolesystemet etter min mening.

Jeg er _veldig_ lite fan av den amerikanske helsemodellen, men det gjør ikke jeg synes at det skal undervises med Michael Moore filmer. Spessielt et par av de tidligere filmene har hatt noen intervjuer som er veldig klipt og limt uten at seerne har kunnet vite hva som er ordentlig svar på hva.

(Legg merke til at jeg har sett alle de nevnte filmene og har lest både "Dude, where's my country" og "Stupid white men")

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Zzmukhan » fre 06.07.2007 15:58

Tror dere virkelig blindt på alt som "kommer frem" i disse filmene?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav sirIdar » lør 07.07.2007 0:21

Jeg liker best at han ikke kunne ta med det Norske helsevesenet i filmen, fordi hn mente det var så bra at amerikanere ikke ville trodd på det ;p
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Thrillseeker » fre 07.09.2007 18:18

Zzmukhan skrev:Tror dere virkelig blindt på alt som "kommer frem" i disse filmene?

Er jo ikke akkuratt noen nyhet om at helsevesenet i USA er messed up. Noen folk må ta lavtlønnende jobber kun fordi de blir tilbudt helseforsikring som en del av jobben.
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Zzmukhan » fre 07.09.2007 23:42

Nå blir det ikke så lett å diskutere akkurat denne filmen, siden den ikke har kommet til Norge enda, så de fleste av oss i Norge ikke har sett den.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]