iPhone er mobilenes Paris Hilton

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone er mobilenes Paris Hilton

Innleggav Gelle » lør 18.08.2007 19:42

Ikkje alle har like stor tru på iPhone....

http://www.nettavisen.no/it/article1291635.ece

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav iBruker » lør 18.08.2007 19:53

Jaha. Nettavisen burde vel klare å skrive iPhone riktig? :-P

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Siggii » lør 18.08.2007 19:53

Han etterspør også en forretningsmodell for telefonen, som mangler MMS og er vanskelig å bruke til SMS. For operatørene er dette viktige inntektskilder.

Uff.. Lurer på når folk skal SLUTTE Å MASE OM MMS! >:-o

Mens Apple har en modell på markedet, lanserer Nokia i løpet av ett år mellom 30 og 50 nye modeller.

Som nesten helt like, bare med annet deksel og noen ganger en og annen filleting, ja! o_O

Microsoft har med alle sine partnere brukt fem år på å nå den posisjonen i mobilmarkedet som Apple sier de vil ha etter bare ett år.

Da er det kjekt med omtale i media! Tror ikke det er mange som ikke har hørt om iPhone, ikke tale om om det er folk som gidder å sitte i ukesvis for å prøve å hacke den nye walkmantelefonen til SonyEricsson.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav NuSkool » lør 18.08.2007 21:26

Gleder meg til et år frem i tid og de har blitt motbevist på alle punkter!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav fredarn » lør 18.08.2007 21:29

Han etterspør også en forretningsmodell for telefonen, som mangler MMS og er vanskelig å bruke til SMS. For operatørene er dette viktige inntektskilder.


1) Vanskelig å bruke til SMS? De aller fleste skriver raskere med iPhone enn andre mobiler, til og med de med qwerty-tastatur...

2) Hva skal man med MMS? Det er GAMMELT! I år 2007 bruker man heller E-mail, som er GRATIS! (merk at iPhone brukere i USA har ubegrenset datatrafikk)
Nøkkelen her er nok 'intektskilder'. Her har Apple tenkt på hva forbrukeren trenger, og ikke hva teleoperatørene ønsker.
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Maxell » lør 18.08.2007 21:35

Jeg er vel en som faller i kategorien "Apple-fanatiker", men en hvilken om helst idiot vil vel se at iÅhone skiller seg VESENTLIG ut fra alle andre mobiler på markedet, og da sepsielt fordi den ikke har noen knapper!! Forskjellig interface til forskjellige applikasjoner - det er så genialt og innlysende at jeg syns det er rart at ikke Nokia har gjort dette for lenge siden ...

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Mr_MacBookPro17 » lør 18.08.2007 22:02

men han har et godt poeng!

som han nevner spes med ipod, ved service skal man levere den inn og det går jo greit men å levere inn mobil bare for å bytte batteri.... tsja... tenk alle viktige nr du må gi fra deg så roter infocare med greiene, noe de er kjent for, og man mister alle nr.... huff huff...

men seriøst å levere inn en mobil for bare å bytte batteri? må jo være mobilens undergang! tenk på lengre uteturer, må nesten gå med solcellepanel på ryggen for å kunne koble til laderen.... og for oss som bor i bergen så hadde ikke det hjulpet engang...

håper det blir forbedret til neste versjon...

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav DrBlake » lør 18.08.2007 22:04

Ler meg skakk av den tullingen! Jeg hadde med meg iPhonen min på hyttetur med 24 andre karer og allle, ALLE absoulut alle synes det var en fet gadget. Om 2-3 av de kjøper iPhone i løpet av et år (og hvis det kommer til å bli trenden sånn gennerelt) så tror jeg Apple kommer til å klare seg helt fint på mobilmarkedet.

En annen histore: (han Jon Strand har sikkert ikke prøvd telefonen en gang) Jeg hadde med meg iPhone på jobb og satt å diskuterte litt pro/cons ang tlf´en da en annen kollega ble med i diskusjonen. Han snakket veldig sakelig om hvordan iPhones teknologi osv. ikke var spesielt nyskapende osv, osv..jeg bare nikket høflig og var delvis enig.. Etter 5 min sa jeg at jeg faktisk hadde en Iphone med meg å spurte om han hadde lyst til å prøve den litt. Leke litt med den som jeg pleier å si. Det gjorde han...

Jeg fortsatte min samtale med min andre kollega mans han teste telefonen. Innimellom hørte jeg lyder som ooOo, aaaAAa, hmm, akkurat ja..åja!...selvfølgelig..

Etter 2 minutter stoppen han opp å sa: "Okey, okey..I rest my case"

Nuff said. Slik stopper man kjeften på en iPhone-skeptiker! ;-)

PS. Det der med å miste nr sine ved service er jo ikke no issue en gang. Alt ligger jo på maskinen din og når du får tlf tilbake så bare syncer man den, og vips alt som før.

Og når du leverer den inn til service bruker man jo bare den gammle tlf´en sin..det har alltid jeg gjort... oO

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav fredarn » lør 18.08.2007 22:23

enig med dr blake her, og tlf nummere er jo vertfall ikke noe problem, de har man jo uansett paa pcen.
medlem i 216 måneder
 

Innleggav kajac » lør 18.08.2007 22:30

apple får i hvertfall solgt iphones, og det er det viktigste.

Han her var jo mer imot iPhone enn meg =-O .

Nå som man klarer å få ordentlige 3rdpartsprogrammer innpå den og få den til å virke i norge, begynner den å bli alternativ for meg.

Og nokia lanserer virkelig ikke hele 30 forskjellige modeller i året.


Design, pris, brukergrensesnitt og funksjoner gjør at denne telefonen retter seg mot en svært begrenset del av markedet, hevder Strand.

Jaha, hvem vil ikke ha en brukervennlig telefon som ser bra ut? Prisen er riktignok litt høy, og funksjonene litt få, men den inneholder alt de fleste trenger, så den passer for de fleste, ikke for en begrenset gruppe.

PS. Jeg vet jeg forsvarer iPhone nå, og det kan virke litt merkelig, men denne artikkelen var jo slakt i høyeste grad. Og iPhone begynner å komme seg med tanke på bruk i norge og 3rd parts programmer. Så jeg er ikke like mye imot iPhone lenger. Men det er fremdeles ikke verdens mest revolusjonerende telefon ;)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav remixenX » lør 18.08.2007 22:48

iphonen er ikke så stygg som paris hilton!

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Mr.Hofslett » lør 18.08.2007 23:25

Så sant, så sant!

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » søn 19.08.2007 0:16

Jeg er helt sikker på at MMS kommer i en oppdatering før jul. MMS er jo egentlig bare e-post så iPhone har jo egentlig allerede funksjonen...

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav cashgrow » søn 19.08.2007 0:21

ja mms er jo ikke akkurat hardware basert, så jeg regner med at det kommer rimelig snart. + at i USA der den selges med AT&T er det vel unlimited data plan på de fleste abonementene bortsett fra prepaid seff. så det er jo mye bedre å kunne sende mail med så store bilder man bare gidder i motsetning til å ha begrensning på 1/2 meg eller no. mms er jo egentlig bare tulle-mail med limit.

edit: så nå at mesteparten var nevnt før.... jaja gode poeng kan vel aldri nevnes for ofte. Og mms-freaks trenger å få trøkket dette inn i huet

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Mr Mac » søn 19.08.2007 1:13

Også skal det jo nevnes at MMS ikke er noe stort i USA, og at man derfor som en markedstilpassning (Ja, nettavisen og mobilen.no, jeg vet at det er et veldig vanskelig ord å forstå...) ikke har det på mobilen.

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]