Nå har jeg lett i ti år...hjelp meg!

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Nå har jeg lett i ti år...hjelp meg!

Innleggav livvievold » man 02.07.2007 1:50

Leter etter en rimelig kjent 80-tallslåt. Det er både menn og kvinner som synger/rapper, men det mest gjenkjennelige med låta er et synthparti midt i med en slags veldig "elektrisk", litt lang synthlyd. Det er det samme som pianoet i begynnelsen på Strike-låta I have peace, bare i moll tror jeg. Den er ikke så happy, mer mørk og kanskje litt dyster. Den pianodelen fra Strike-låta går en del saktere i sangen jeg leter etter. Husker dessverre bare ett ord fra teksten, gangs. Noen som kan hjelpe en søvnløs stakkar på leting?
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Fred » man 02.07.2007 19:26

Jeg tenkte umiddelbart på den her av enellerannen grunn, men den passer ikke så veldig bra til beskrivelsen din...

http://www.youtube.com/watch?v=D_-Uomo9Io8
medlem i 226 måneder
 

Innleggav livvievold » man 02.07.2007 19:32

Neinei, Coolio er rimelig lettgjenkjennelig. :-P Husker ikke så mye av låta lenger, men den er kanskje litt trance-aktig. Videoen gikk på VH1 for ikke så lenge siden i følge gubben, som hadde tenkt "Åh, er det DEM som har den?!" Så det er noen rimelig kjente iallefall. Jeg tenkte på en eller annen grunn på Grandmaster Flash, men tror ikke det er det heller.
Det er slitsomt å henge seg opp i sånne ting! >:-o
medlem i 233 måneder
 

Innleggav nathmac » man 02.07.2007 23:02

Lag en Video der du prøver å nynne melodien eller no, Kanskje det hejelper.
Artig hadde det iallefall vært :-D :-D

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav livvievold » man 02.07.2007 23:22

Hoho, skulle nesten tro du var bestukket av typen for å si det der (maser i det evinnelige for å høre meg synge) :-D Skulle gjerne lagt ut klippet av den pianolinja som ligner, men fåglarna vite hvordan man gjør det... Både video, og særlig video MED sang/nynning utgår, av hensyn til mac1s arme medlemmer. :-X
medlem i 233 måneder
 

Innleggav nathmac » man 02.07.2007 23:54

LOL det var verdt et forsøk :-)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere