Hvordan te seg på mac1

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Innleggav simen » man 25.09.2006 22:40

Ingunn skrev:Du har i grunn et poeng... Snikk snakk delen er unødvendig, det syns jeg også, men du og du, så underholdende... 8-)


Jeg kategoriserer iTunes tråder, alle de tusen MacBook trådene, Windows trådene etc. som spam og snikksnakk. Så vil gjerne ha mulighet til å bare unngå å se disse :) Og heller få opp de interessante temaene rundt UNIX, Mac OS X Server, lab virksomhet og programmering. Mine ønsker, andre vil syns det jeg liker er spam :) Helt ok for meg :) Hver sine interesser.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav tactus » man 25.09.2006 23:09

Ingunn skrev:Du har i grunn et poeng... Snikk snakk delen er unødvendig, det syns jeg også, men du og du, så underholdende... 8-)

Jeg synes ikke snikk snakk burde taes bort da den er viktig for alt som ikke har med Mac å gjøre, men musikk og film forumene kunne derimot blitt tatt bort eller endres til ett underforum av snikk snakk. Noe lignende kunne også latt seg gjøre med iPod seksjonen. Denne består av iPod, iPod ekstrautstyr, iTunes Mac og iTunes Windows. Det er flere eksempler, men jeg tror jeg har illustrert poenget mitt. :)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav viking » tir 26.09.2006 16:58

Det som gjerne hadde vært en idé er å ha muligheten til å kunne velge brukere man vil blokere seg fra å se innlegg fra. Jeg synes også snikksnakk forumet er kjekt, f.eks når man vil ønske folk på forumet god jul.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav thomasmoen » tir 26.09.2006 17:03

Det var en god ide viking. Ligger en sånn mulighet innebygget? I Phpbb?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav admin » tir 26.09.2006 17:27

Den muligheten kommer i PHPBB3 - som nå er i beta (snart beta3) og vil bli implementert på Mac1 når den kommer i en stabil versjon. Planen var opprinnelig å inkludere denne i v3, men siden betaen har blitt ustatt ble det ikke mulig. I tillegg vil vi implementere en karma-funksjon.

PHPBB3 gir også mulighet for underforumer i forumer samt en hel haug av andre nye funksjoner.
Sist endret av admin den tir 26.09.2006 17:31, endret 1 gang

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav G-Mac » tir 26.09.2006 17:29

Gleder meg :-D Tror det kommer til å slå ann....

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav thomasmoen » tir 26.09.2006 17:52

Høres bra ut admin..

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Indis » lør 18.11.2006 16:27

- Moderert av NiHon -
reglene skrev: §1.5 Klager på moderatorer, andre brukere etc. rettes til administrator
Har du klager på moderatorenes jobb skal disse rettes per PM eller mail (webmaster@mac1.no) til administrator. Har du klager på andre brukere på Mac1 skal disse også rettes til administrator per PM eller mail (webmaster@mac1.no). Klager på moderatorer eller andre brukere skal ikke under noen omstendigheter diskuteres i forumet - dette skal tas direkte med administrator.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Axdahl » tor 25.01.2007 15:16

Hei. Jeg som n00b, synes det er flott at dette blir tatt opp. Jeg følte meg velkommen, men litt redd for å spørre, siden jeg gjerne får "Jajaja, da får jeg vel svare på dette for ørtiåttiende gang" når jeg gjør det... søker alltid før jeg spør, men hvis jeg søker på "avi AND pc AND mac" når jeg er ute etter hvordan dette formatet gjør seg på mac i forhold til pc, så får jeg opp 16.000 svar liksom... godt mulig jeg gjør noe feil, men jeg finner svært skjeldent det jeg er ute etter på søk.
Men husk, jeg skal akkurat til å legge igjen ca 13000 kroner i en mac. For meg er det mye penger, og da må jeg ha svar på noen spørsmål før jeg smeller til. Skjønner at dere blir grettne, men det er kanskje ikke så rart at n00bs vil ha litt skreddersydde spørsmål og svar, siden dette er et stort steg å ta for mange.
men jeg HAR fått svar på alle spørsmål, og HAR fått GODE svar, så takk skal dere ha! :D dere som sitter og svarer på våre spørsmål fortjener absolutt en klapp på skuldra :)
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Isa » søn 10.06.2007 16:57

Jeg er helt ny her nå. Har hatt Mac i 4 dager og knapt nok tatt i en Mac før.
Kan INGEN TING. Kan heller ikke noe særlig om Windowsbaserte dataer.. så for meg ble Switch-guiden til liten nytte.

Noen her er veldig koselige og prøver så godt de kan å hjelpe og tilbyr seg å hjelpe om jeg vil prøve på noe.
Andre igjen kommer inn i tråden, legger igjen ett innlegg om noe jeg har gjort "feil" for så å ikke gjøre noe mer.

Jeg har vært på forumer i 1,5 år nå, mange forumer, og aldri har jeg opplevd at ett forum har så mange strenge normer før.
Dobbelposting er de fleste andre steder akseptabelt så lenge det ikke står nøyaktig det samme i postene.

Jeg er også vandt til at man lager en ny tråd om man kommer inn på et nytt tema i en tråd man prater i, med en ny overskrift som passer til det nye temaet. Noen steder deler til og med moderatorene trådene om trådene får to temaer. Her var visst det helt forferdelig å gjøre noe sånt.

Det er ikke så lett å søke etter ting heller alltid, eller, å finne svar på akkurat det man leter etter ved å søke. Er det så galt da? Å lage en tråd med ett spørsmål som er stilt før? Kan ikke heller de som er lei temaet bare la vær å svare?

Jeg fikk også kjeft for dårlig formulering her en gang. Men jeg ante egentlig ikke hva jeg pratet om å prøvde å forklare hva jeg mente. De som la godviljen til forstod hva jeg mente.

Det er litt sånn at jeg ikke har lyst til å lage nye tråder med spørsmål, ikke har lyst til å gå in hit engang, fordi jeg syns miljøet her er så strengt/sært.
Har egentlig tusenvis av spørsmål, men føler jeg må velge ut de viktigste for ikke å mase for mye på ekspertene.

Eneste grunnen til at jeg fortsatt er he er at ett par stykker er så snille og svarer på alt mast mitt:) Så TUSEN TAKK til dere!
medlem i 203 måneder
 

Innleggav limbo » man 11.06.2007 9:36

Dobbelposting er de fleste andre steder akseptabelt så lenge det ikke står nøyaktig det samme i postene.

Men vi føler at det blir mer ryddig i postene hvis man ikke dobbelposter. Jeg har også vært på mang forum men, der har det ikke vært lov å dobbelposte.

Jeg er også vandt til at man lager en ny tråd om man kommer inn på et nytt tema i en tråd man prater i, med en ny overskrift som passer til det nye temaet.

Det er jeg enig i at man bør gjøre men, syns ikke vi har hatt så mange tråder der temaet har skiftet helt så det har vært nødvendig med to tråder.

Noen steder deler til og med moderatorene trådene om trådene får to temaer. Her var visst det helt forferdelig å gjøre noe sånt.

Nå har ikke vi mods (kanskje det er bare jeg som ikke vet om det) noe delefunksjon. Vi kan opprette en ny tråd å paste noe tekst, men det vil bli veldig tungvindt i lengden, pluss at forfattern av tråden ikke blir riktig.

Det er ikke så lett å søke etter ting heller alltid, eller, å finne svar på akkurat det man leter etter ved å søke. Er det så galt da?

Øvelse gjør mester, det gjelder også med søking. Det er ikke galt at man ikke finner svaret, det er mange her som er reser på å søke, pluss at vi har en flott guide. http://mac1.no/sok

Å lage en tråd med ett spørsmål som er stilt før? Kan ikke heller de som er lei temaet bare la vær å svare?

Jo, men da blir det ennå værre å søke.

Det er litt sånn at jeg ikke har lyst til å lage nye tråder med spørsmål, ikke har lyst til å gå in hit engang, fordi jeg syns miljøet her er så strengt/sært.
Har egentlig tusenvis av spørsmål, men føler jeg må velge ut de viktigste for ikke å mase for mye på ekspertene.

Kjør på, så skal vi ta å stramme opp de som ikke oppfører seg! :-)

Hvis man følger disse reglene så skal det meste være lov.
Håper dette hjalp deg litt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Jon » man 11.06.2007 12:46

Vi kan nok splitte tråder, og jeg gjør det innimellom. Trykk på "Du kan moderere dette forumet" linken nede til venstre, klikk så deg inn på ønsket tråd, så skjønner du resten derfra. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Isa » tir 12.06.2007 17:03

limbo skrev:Det er jeg enig i at man bør gjøre men, syns ikke vi har hatt så mange tråder der temaet har skiftet helt så det har vært nødvendig med to tråder.


Det har skjedd i mine tråder noen ganger fordi nye ting dukker opp under veis.. og da stemmer plutselig ikke overskrift og temaet i tråden lenger.. Lagde ny tråd en gang men den ble bare stengt..

Litt av "poenget" med dobbleposting (i stede for å bare redigere forrige innleg) er å "varsle" de andre som svarer i tråden om at det har kommet noe nytt..
Men her tør jeg nesten ikke det for da blir det bare kjeft med en gang.
medlem i 203 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 12.06.2007 17:13

Grunnen til at vi ikke ønsker dobbeltposting med mindre det er gått noen dager, er for at man ikke skal utnytte muligheten til å hele tiden dytte tråden sin øverst i "Siste fra forumet"-listen. Snikksnakk-tråder hadde en stygg tendens til å dominere "Siste fra forumet"-listen. Det førte til mye frustrasjon og irritasjon, og derfor ble tråder fra det forumet også fjernet fra den listen.

Vi prøver ikke annet enn å holde "Siste fra forumet"-listen så "rettferdig" som mulig (om man kan si det slik) :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Hvordan te seg på mac1

Innleggav Magnus3994 » tir 13.05.2008 22:47

Mest modene og seriøse forumet jeg har vært borti ihvertfall!

-Magnus-

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere