Stage piano

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav ask » lør 18.11.2006 12:36

Hehe. Det er fra Berlin i 1971.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Mortlar » lør 18.11.2006 13:04

Det var den du linka til jeg prøvde ja. Klaviaturet på den er identisk til stagepianoet deres, og det er dugelig. Skikkelige veide tangenter av god kvalitet, men jeg mener yamaha har mer autentisk feeling som sagt. Og de er jo litt "større" og har mere peiling. Lykke til med valg, men hvis du skal gå for m-audio anbefaler jeg å prøve før du kjøper på tross av at det er god kvalitet

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Dorian » lør 18.11.2006 13:12

Siden jeg skrev tidligere i denne tråden kan jeg dele mine erfaringer med det pianoet jeg kjøpte, Yamaha P-140. Jeg kan ikke sammenlikne det med noen av de andre som er nevnt her, men jeg er i det hele tatt kjempefornøyd med både pianolyden og pianofølelsen i tangentene.
Det eneste som irriterer meg er de tåpelige aux-utgangene, men det er jo lett å putte i overganger til jack/whatnot.
Jeg var litt nervøs for at jeg skulle begynne å irritere meg over enten lyden eller tangentene etter hvert, av en eller annen grunn som var vanskelig å oppdage uten å faktisk bruke det en stund. Men det gode førsteinntrykket har ikke endret seg etter en to-tre måneder.

De andre lydene bruker jeg lite, det blir stort sett vanlig piano.
Kan anbefale pianoet på det varmeste! (Men som sagt så har jeg jo ikke noe sammenlikningsgrunnlag, så det kan være at andre alternativer er bedre)

Og ja, nye Tre-45 er en skikkelig flott butikk. Ganske Applestore-esque egentlig, og den nye pianoavdelingen er mye bedre enn den gamle. Heh, de har flyttet inn i nabohuset til skolen min, så jeg er redd det kommer til å bli veldig lett å bruke penger der...
medlem i 237 måneder
 

Innleggav aslak » tor 29.03.2007 22:58

med aux-utganger, så mener du minijackutgangene?

fikk igjen penger på skatten, så jeg skal kjøpe el-piano i nær fremtid. samme budsjett. minstekrav er gode tangenter, god pianolyd og innebygde høyttalere. setter selvsagt stor pris på innebygd strømforsyning og jackutganger, helst en aux-inngang til sampler, men ikke noe must.

finnes det noe i prisklassen som dekker dette?

edit: sjekka litt, roland sin FP-serie gjør det bedre på inn/utgangfronten enn yamaha, så da er det vel ingen tvil. roland har jo en tradisjon på at man skal koble rytmebokser til tangentbordene sine. sykt å tenke på at tb-303 og tr-909 og 808 ble laget for å spille av heftige hammondorgelrytmer til fornøyde hjemmebrukere.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav aslak » fre 30.03.2007 12:38

akkurat vært og testet el-pianoer på tre45. må si jeg ble enormt imponert over roland fp-4 og fp7. fantastisk god lyd, gode tilkoblingsmuligheter og gode tangenter. et solid hakk over yamaha sine nedspecca modeller og billigere rolandutgaver. blir å kjøpe med e fp-4 eller fp-7 over påske regner jeg med. må bare finne ut om jeg vil betale 10 eller 15 for et elpiano.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav kallestudioklovn » tir 03.04.2007 0:09

Folk gir bort pianoer.

Null vits i å kjøpe seg en synth.


Skaff et gratis piano til hvert av spillestedene, bruk pengene spart på stemming.

Vips: Hørbart for publikum, og bedre for en pianist å spille på.
medlem i 216 måneder
 

Innleggav orjanbeats » fre 18.05.2007 1:38

kallestudioklovn: har fått med meg at du er ganske imot piano-samplelibraries. men hva med disse fra William Coakley ? Er visst laget etter et helt annet prinsipp enn de fleste andre software-pianolibraries; det går mer på programmeringen/loopingen/tweakingen av lydene fremfor mange gb med lyder.

Her er noen lyddemoer:

http://www.williamcoakley.com/sound/Wil ... patch9.mp3

http://www.williamcoakley.com/sound/Wil ... ample6.mp3

http://www.williamcoakley.com/sound/Wil ... ample7.mp3
medlem i 223 måneder
 

Forrige

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]