iPhone på Telenors nett!

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav segrov » ons 10.01.2007 20:37

Jeg frykter at Apple vil søke etter store samarbeidspartnere til å pushe telefonen i Norge, og for å premiere/lokke disse, vil kanskje Apple vurdere eksklusivitet. Om så skjer er jeg redd at vi MÅ binde oss til Telenor. Det vil i såfall være dypt urettferdig fordi Telenor har vært skikkelig assholes mot macbrukere tidligere.

Uansett hvordan man snur det, må jo telefonens tjenester være koblet til leverandøres oppsett, og dette er jo en jobb som må gjøre av salgs-leddet. Mitt håp er at Telenor har låst seg totalt til Djuicemusikk-opplegget sitt, og dermed ikke ønsker å selge iPhone i norge. Det vil jo være meget teit av telenor spør du meg, men det har jo gjort liknende tabber tidligere .. :)
medlem i 249 måneder
 

Innleggav jp_tix » ons 10.01.2007 20:39

Det med voicemail tror jeg er ganske enkelt, og beror lite på mobilnettet.


Vel, Steve Jobs sa helt spesifikt at Visual Voicemail krevde «innovasjon både i telefonen og i nettverket», dvs hos operatøren.
Sist endret av jp_tix den ons 10.01.2007 20:40, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav åttitre » ons 10.01.2007 20:40

Nei jeg tviler på at den blir låst til bare en operatør. Apple skal jo tjene mest mulig og kan umulig låse og "sperre" andre utenfor så hardt. Vi i norden har jo ikke samme mobilbruken og interessen som mange andre land har. USA var jo et U-land i mobilbruk og tjenester før. :p HEIA NORGE! Men jeg trur mange andre mobiler overgår denne etterhvert, Nokia N800 eller 8000 var spennende, og tipper samsung kommer med noe snart, samt SE. Markedet vil jo være helt annerledes når Apple sin mobil kommer. Time will show (som de sier i flåklypa) :D
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Komodo » tor 11.01.2007 0:27

Jeg går vel egentlig ut ifra at til tross for hva Apple vil eller ikke vil med tanke på å binde telefonen til en operatør, så vil ikke norske konkurranse lover tillate Apple å binde seg til en operatør. Det hemmer det frie markedet, som vi godt veit ikke er noe særlig populært konsept i det norske forbrukermarkedet osv osv osv..... uten at jeg har så veldig mye peiling på akkurat detta.
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Bringsverd » tor 11.01.2007 0:27

Sequele skrev:Mulig denne mannen er helt på jordet også.....

http://www.bladet-tromso.no/nyheter/article69366.ece

8-)

Macbutikk og macbutikk, fru Blom.
2 karer som sitter i kassa på Libris, vist de har den til en pris som er å leve med på lanseringsdatoen kansje jeg tripper ned og kjøper meg en.
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Jedi Tooka Barf » fre 12.01.2007 13:10

Mens i England så kjemper teleselskapene om enerettighetene:
http://business.timesonline.co.uk/artic ... 53,00.html

Hmmm, kan det faktisk være at Telenor allerede har en avtale i boks med Apple?

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]