iPhone navnet?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone navnet?

Innleggav ErikB » tor 11.01.2007 22:39

Hva gjør du dersom du har ansvaret for verdens mest sofostikerte teknologiselskap og trenger å holde liv i interessen i 6 måneder etter lansering av en telefon. Du kaller det iPhone og går inn i en laaaaaang rettstvist med et annet teknologiselskap.

.... og resultatet, iPhone blir ApplePhone selvsagt!

Og deretter, ny lansering og like blid :)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav eirikaav » tor 11.01.2007 22:42

Jeg synes rett og slett det er idiotisk av Apple å be om krig på denne måten. De burde ha ordnet opp i dette lenge før iphone skulle lanseres, eller kalt den noe annet. Verre er det ikke. Dette var et dumt trekk av Apple.
medlem i 210 måneder
 

Innleggav artofdesign » tor 11.01.2007 22:49

Apple er kjempesmarte!
Alle snakker om det, alle vil kalle det iPhone, og de får MASSE gratis oppmerksomhet!

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav ErikB » tor 11.01.2007 22:50

Jepp - det er smart. Holder produktet varmt frem til juni :)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav kajac » tor 11.01.2007 23:05

artofdesign skrev:Apple er kjempesmarte!
Alle snakker om det, alle vil kalle det iPhone, og de får MASSE gratis oppmerksomhet!


Skjønner du ikke at Apple har "stjålet" navnet til en annen bedrift som atpåtil er større enn Apple selv?
Dette er idiotisk av Apple.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav artofdesign » tor 11.01.2007 23:12

Stjålet og stjålet, har vel vært snakk om iPhone i 2 år nå.
Apple burde jo nesten hatt patent på iXxxx spør du meg.

alle som bruker liten i betegnelse reklamer jo mer eller mindre for apple

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav robert » tor 11.01.2007 23:20

iXxxxxxx hadde de ALDRI fått patent på.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Skywalker » tor 11.01.2007 23:21

All reklame er god reklame så det er liten tvil om at dette er et smart trekk av Apple. Om det er etisk riktig blir en helt annen diskusjon.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav svar » tor 11.01.2007 23:23

robert skrev:iXxxxxxx hadde de ALDRI fått patent på.


Han tenker ikke på det navnet spesifikt da, men alle navn som begynner på i

:-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ErikB » tor 11.01.2007 23:25

Noen som hadde hørt om iPhone før Apple hypen oppsto?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Freaken » tor 11.01.2007 23:28

Jeg hadde ikke hørt noe før alle ryktene om en telefon fra Apple skulle komme. <_<

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Iqgutten » tor 11.01.2007 23:39

Hva er vitsen for noen andre å ta navnet "iphone".. Når det er apple som bruker "i" i alle navn! Det er bare idiotisk kopiering og dårlig oppfinnsomhet. Kommer til å holde meg unna alle selskap som prøver å kopiere apple på den måten.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Åsmund » tor 11.01.2007 23:41

Kan godt si at Apple har stjålet navnet fra Cisco, men hvem har Cisco stjålet iPhone-navnet fra? Det er flere produkter på markedet som heter iPhone, så det er godt mulig at det heller ikke er Cisco som har funnet på det. Hvis Cisco har eid navnet en årrekke, slik mange hevder, hvorfor velger de å bruke det akkurat nå? De utnytter at navnet allerede er kjennt gjennom Apple ryktene for å få mer publisitet. Cisco utnytter altså Apple, og nå ytnytter Apple Cisco. Det er vel ikke opplagt hvem som er den store stygge ulven ennå :)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav byfixar » tor 11.01.2007 23:45

Haha, det er det latterligste jeg noen gang har hørt. Bare fordi Apple har ett par (det er overhode ikke mange forskjellige) produkt som har en i forran seg. Betyr OVERHODE ikke at Apple er eier av alt som begynner på i. Det var dagens.

iPhone har vært registrert varemerke siden 1996. I 2000 kjøpte Cisco opp bedriften som hadde varemerket, og står da som eier. Om det er brukt eller ikke, har ikke noe å si (iPhone er brukt tidligere også btw). Cisco eier navnet, og Apple har ikke noe dem skulle sagt.

Så hvis jeg klarer få folk til å tenke Microsoft hvis jeg sier OS X Leopard. Kan da Microsoft ta over navnet OS X Leopard og bruke dette fritt? Tror ikke det. Apple skal følge lover som andre også må gjøre.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Iqgutten » tor 11.01.2007 23:48

kajac skrev:
artofdesign skrev:Apple er kjempesmarte!
Alle snakker om det, alle vil kalle det iPhone, og de får MASSE gratis oppmerksomhet!


Skjønner du ikke at Apple har "stjålet" navnet til en annen bedrift som atpåtil er større enn Apple selv?
Dette er idiotisk av Apple.


Er større enn apple? Var inne på den siden, og den siden handler for det meste om telefonering.. Eller rettere sagt "kun" om telefonering.. Og er dette selskapet større enn apple da?

Edit:
Ser at det er et annet selskap som har en "telefon" som har dette navnet.. Men det er også et telefonselskap, som er for Europa..

http://www.cisco.com/
http://www.iphone.no/enduser/no/

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere