Min første låt.

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Min første låt.

Innleggav Istapp » søn 17.12.2006 10:21

Dette er min første låt, laget i GarageBand. Den ble ikke laget på en dag. Har brukt en stund på å legge til nye lyder osv, samtidig som jeg har lært meg hvordan programmet fungerer.

The Wave Project - Area 51

http://www11.nrk.no/urort/user/?id=58710


Få høre hva du synes. Jeg har oppdatert den noen ganger, ettersom jeg følte at den ikke var helt ferdig. Det kommer sannsynligvis til å skje igjen før eller senere. Dette er i allefall hvordan den fremstår nå. Konstruktiv kritikk er definitivt velkommen.

Btw, antar at mytempdir.com ikke er den beste plassen å legge ut en fil. Hvis noen kunne rådført meg litt om en bedre plass, så hadde jeg satt pris på det.

Edit: Takk til Fistel for tipset om Urørt!
Sist endret av Istapp den søn 17.12.2006 12:29, endret 4 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Fistel » søn 17.12.2006 10:28

Legg den ut på http://www.nrk.no/urort

edit: fikset link

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Froggen » søn 17.12.2006 10:49

Ikke min musikksmak, dessverre, men en flott låt! Hvis dette er første låten din, så har du kanskje en fremtid som Mr. Techno?

M :-)
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Istapp » søn 17.12.2006 11:01

Takker for positiv respons.

Fistel: Så du mener jeg skal legge den ut på urørt. Får se hva jeg finner på senere. :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav iBruker » søn 17.12.2006 11:31

Synes den ble ganske bra! :-)

Kanskje ikke min musikk smak heller...

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Ahok79 » søn 17.12.2006 12:20

Dette minnet meg om god, gammeldags techno fra 90-tallet - og det er et kompliment!

Stå på! ;)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Kirkeby » søn 17.12.2006 12:47

ganske bra, synes den var litt irriterende til tider (noe av pipelyden (spesielt helt i starten)), men siste halvdel var ganske bra... på tross av at dette ikkje er min musikksmak heller.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav BareTom » søn 17.12.2006 21:06

Vell... Siden jeg har hørt (og laget) mye på breakbeat opp igjennom årene er jeg egentlig nødt til å være den brutale personen i mengden som denger deg med øl-flasken og sier til deg at dette var litt cheesy. (BTW. TECHNO ER NOE ANNET)

Synthene var ok, noen mindre bra og andre helt greie. Atmosfæren i sangen minnet litt om progressive breaks, og det er jo forsåvidt et lite pluss i seg selv.

Trommene hadde alt for mye reverb og og va veldig svake. Jeg ville ha skaffet meg noen nye samplecder med nye trommelyder, og brukt noen som virker mer digitale og har mer kraft. Rytmen til trommene minner forsåvidt mye Nu-Electro, dette er da heller ikke noe negativt.

Jeg føler også at sangen mangler bass...

uansett, for å være første sangen, er dette ikke så utrolig gale, men noen må uansett sparke deg i rompa sånn at du vet du har ett forbedringspotensial. ;)

Og så vil jeg anbefale deg til å ta en titt på Reason. Mange kjente Breakbeat-artister bruker programmet delvis i musikken, blant annet The Crystal Method, The Prodigy og Sonic Mayhem.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Freaken » søn 17.12.2006 21:19

Ikke noe jeg hører på i det hele tatt, så jeg kan ikke kommentere egentlig. Men jeg likte ikke det i begynnelsen eller ringelydene :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Istapp » søn 17.12.2006 22:53

BareTom: Dette har i utgangspunktet vært et eksperiment, å har egentlig ikke tenkt på kategorier under prosessen. Det burde vel bare hetet "Experimental". Vurderer å bytte til dette. Har vel egentlig blitt indirekte inspirert av musikken jeg selv hører på, i den forstand at det ikke lett kan plasseres i en slags musikalsk bås.

Utover det så tar jeg selvfølgelig innlegget som et kompliment. Bra informasjon. :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Første låt?

Innleggav illuminated » søn 17.12.2006 23:01

Siden dette er din første låt vil jeg gi deg en stjerne i boka.
Stå på!

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Øysteinh » søn 17.12.2006 23:33

Gamle minner om Rotterdam strømmer tilbake.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron