Battlestar Galactica (TV miniseries)

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Battlestar Galactica (TV miniseries)

Innleggav MrCave » ons 23.08.2006 23:57

Har begynte å se på den serien, blitt litt små hekta.
Men vet den som sends på Nrk er mini serien.
Er det bare en rask gjenom gang av serien?
For jeg vet det er 3 sesonger som er blitt laga.

Eller hva er forskjelen, noen som kan si det?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Arne-Daniel » tor 24.08.2006 0:05

Dette er en serie som er bra laget (til å være Sci-fi-serie)! Vet de lager en 3. sesong som snart kommer på amerikansk TV, men hadde ingen anelse om at noen av sesongene gikk på NRK.

Uansett: NRK får nok neppe sende sesong 3 før de store amerikanske kanalene.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav MrCave » tor 24.08.2006 0:09

har fått med meg på nrk sender de Miniserien og ikke sesong 1
Så bare lurte på forskjelen på miniserien og "normal sesongen"

Miniserien er en ren scifi serie, mens sesogene er mer drama? eller hva?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Arne-Daniel » tor 24.08.2006 0:12

Skal ikke si noe sikkert, men jeg synes jeg husker at BSG startet sesong 2 med to filmer, og at disse to filmene kan kalles en "miniserie" er godt mulig.
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Jon » tor 24.08.2006 0:27

Sesong 1 starter med to filmer, ikke sesong 2. Det er sikkert den som er delt opp til en "mini serie".

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Snarf » tor 24.08.2006 0:41

BAH: Dykk er alle på bærtur. ;)

I 2003 laga Ronald D Moore ein miniserie basert på den orginale Battlestar Galactica SERIEN frå 1978-1983 (Ikkje på noko film som VG og NRK skriv.)

Minien var ein så overraskande stor suksess at Scifi Channel som laga den spurte Moore om ikkje han kunne lage ein syndikert serie utor idéen sin. Han tok med seg Mr David Eick og dei skreiv plotet for ein 13 episodars sesong, ein oppfølgar til minien.

Då oppfølgaren også viste seg å vere suksess, bestillte Scifi seg for å hente inn Sky one på laget for å auke budsjettet, og kontraktfesta MINST 2 sesongar til. SÅ Dersom du ser minien på NRk no så ser du ting i den rekkefølga du skal sjå dei, og den er ikkje noko samandrag av Battlestar Galactica (2005) som er kallenavnet på den fortsetjande serien som går på Scifi Channel. Minien er altså ein sjølvstendig historie.

NRK har forøvrig kjøpt inn heile sesong 1, og om den er suksess for dei, så vil dei nok sikkert kjøpe s2 og 3 også. men alt til sin tid.

No seier eg berre FRYD EDER, til dykk som ikkje har sett dette geniale romeposet. Det er ein av dei deisdert beste seriane eg nokonsinne har sett, og eg gledar meg som ein unge til s 3 byrjar om 4 veker :)

Stian- Scifi nerd.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Moldarin » tor 24.08.2006 0:51

NRK sender miniserien etterfuglt av første sessong.

I følge nettsidene deres (fant ikke igjen siden :( ) så er sessong 2.0 også planlatgt.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav hansi » tor 24.08.2006 0:52

jeg er halvveis i sesong2, de siste episodene har vært rimlig tamme.. men i følge en kompis skal det ta seg vesentlig opp mot slutten av sesong2.

Sesong 3 er forøvrig in the works. og skal være mye mer dyster enn de forrige

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav MrCave » tor 24.08.2006 1:05

Så miniseriens historie foregår før sesong 1?
Okay, think a get it now then

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav alexo89 » tor 07.12.2006 17:10

Jeg bare elsker Battlestar Galactica. Begynte å se forrige uke.
Men hvodan er starten egentlig? var noe feil på episode 1. fikk man se caprica under angrepet og litt før?
Har sett
Sesong 1
Sesong 2
Sesong 3 til episode 9

Men er det noen som vet dato når episode 10 kommer?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav aesop » tor 07.12.2006 17:22

http://epguides.com/BattlestarGalactica/

Der kan du se når episodene vises i USA.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Snarf » man 11.12.2006 0:54

TV.com er den beste oversikta over alle tv-seriar som er viste på tv både i og utanfor USA.

Her får du kort fortalt kva som skal skje neste gong og når episodane vert viste i usa. (Enkelte scifi seriar, som Stargate Atlantis, vert vist i canada før usa, så dei kan "finnast" før datoen på tv.com men vanligvis er tv.com den beste kjelda. Episodane kjem på iTunes USA dagen etter at dei har gått på amerikansk tv :) )

Siste episode før juleferien kjem neste fredag :)

*sitre*

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav ilovemac » man 11.12.2006 1:01

episode 10 sesong 3 kom ut på lørdagen:D:D så den netopp:D helt hekta, jeg starta å se i sesong 1. jeg så ikke de to filmene men skal se de snart. så litt og ble litt skuffa. episodene var my mer intressang en filmen. hehe

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]