Tidenes beste album

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav philla » tir 05.12.2006 18:35

Hva er det du mener med det?
Han er da ikke oppskrytt, han er jo en av tidenes artister! Her har i hvertfall jeg en klar mening, hva mener dere andre? :-/

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav kallestudioklovn » tir 05.12.2006 19:01

Synes i grunnen også at pink floyd er oppskrytt.
Det er vel egentlig mest fordi musikken er så banal, og samtidig fremført så pretensiøst.
Dårlig kombinasjon.
medlem i 216 måneder
 

Innleggav neon » tir 05.12.2006 19:07

Plink Floy er Konge.
Holder allikevel en knapp på Clapton m/ Slowhand

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Evil D » tir 05.12.2006 19:17

Dette er vel det albumet som virkelig får nakkehårene til å reise seg for min del: Emperor - "Anthems to The Welkin at Dusk". Produksjonen er kanskje ikke verdens beste, men musikken og stemningen derimot...

Trodde ikke det skulle komme et album som kunne vippe RHCPs "Blood Sugar Sex Magic" av tronen for min del, men så feil kan man ta.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Aphelion » ons 06.12.2006 9:50

philla skrev:Hva er det du mener med det?
Han er da ikke oppskrytt, han er jo en av tidenes artister! Her har i hvertfall jeg en klar mening, hva mener dere andre? :-/


...«han»?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Smertehyl » ons 06.12.2006 10:14

Hehe....han? Eg og er av oppfatninga av at Pink Floyd har fått for mykje cred. Eg meiner det blir for kjedeleg til tider. med unntak av The Piper At The Gates Of Dawn, men det var jo Syd Barret si forteneste.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav cannon » ons 06.12.2006 10:23

Pink Floyd spiller jo stort sett bare blues, med noen få unntak.. Men de har morsomme titler, i hvert fall :-P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Aphelion » ons 06.12.2006 10:27

Om man skal begynne å snakke om kjedelige band som har fått for mye cred, må jo U2 nevnes.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav trydl » ons 06.12.2006 11:06

Morsomt hvordan man kan vri en tråd ;)

Et par kommentarer - Pink Floyd og blues? Hva har PF med blues å gjøre?
Og enig Aphellion - U2 er kjedelig - aner ikke hvorfor de er blitt så store.
En tredje artist som jeg ikke kan se har bidratt med noe som helst, og som er kjedelig og gjentagelde - Bruce Springsteen.

Så back on track:
(Ikke tidenes album kanskje, men viktige for meg og utviklingen av min musikksmak, og album som holder særdeles høy kvalitet, både musikalsk og på originalitet):

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist endret av trydl den ons 06.12.2006 11:46, endret 1 gang
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Whalekiller » ons 06.12.2006 11:13

Albumet som har betydd mest for meg er Abbey Road. Den hørte jeg første gang sommeren 74 og den inspirerte meg til å lytte til mye forskjellig musikk. White Album står også i en særstillig. Gir mange spennende musikkopplevelser :-)

Et album som jeg ikke har sett på lista i denne tråden er "The roaring silence" med Manfred Mann EB. Den har også betydd mye for meg.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav obi_one » ons 06.12.2006 11:26

Pink Floyd - Darkside og The Wall
NIN - the fragile
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Aphelion » ons 06.12.2006 11:36

Bilde

http://en.wikipedia.org/wiki/Reign_in_Blood

Dette er muligens for sterk kost for de fleste her? :D

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Twinrehz » ons 06.12.2006 11:42

trydl skrev:U2 er kjedelig - aner ikke hvorfor de er blitt så store

Som de fleste sikkert har fått med seg, er jeg heller ikke noe særlig fan av U2.

Men nok om det!

Aner ikke hvilket album jeg skal si har betydd mye for meg, men jeg har en på øret nå som i grunn står som en slags milepæl:

Clannad - Clannad Chilled.

Det er egentlig en bonus-CD som fulgte med albumet In A Lifetime, men har en del sanger som roer ned tempoet, og kjører fint på med rolige rytmer i lange minutter. Spesielt vil jeg nevne "Coinleach glas an Frómhair", som jeg har på øret i skrivende stund. Helt fabelaktig fantastisk sang, og jeg er utrolig glad for at jeg har sangen i lossless.


EDIT: Og trydl, kan du ta og plassere de bildene under hverandre isteden for ved siden av hverandre? Det er ikke alle som har 2560x1920 skjerm...
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Superman_s » ons 06.12.2006 12:09

Aphelion: Eg må sei meg einig med deg i at det er ei plate frå ei anna verd. Ei av få plater eg vil gje eit terningkast 6.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Erla » ons 06.12.2006 12:48

To viktige album for meg:

Bilde

Bilde
medlem i 219 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere