Gangsta musikk

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Gangsta?

Innleggav anddda » lør 02.12.2006 12:50

Gangsta og rap, er ikke det synonymt da :-) ?

Allikevel, 2pac er jo en legende. Snoop Dogg er en såkalt "laidback" rapper med en funky og avslappet stil. I det siste har han vel beveget seg litt over mot R&B. Jay-Z`s nye album skal visstnok være et meget bra comeback, men har ikke fått hørt det.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Pookie » lør 02.12.2006 12:57

Skal aldri mer høre på Jay Z, som du nevner anddda, så kommer han med et nytt album.

Bare en liten stund etter at han snudde opp ned på media angående publisitet for sitt aller siste album som artist.. Og ikkje at det ender der, "the black album" sugde jo totalt.

Kan han ikkje bare innkalle til pressekonferanse hvor han har hengt opp plakater og skilter hvor det står "gimme some more money hoe!"

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav orjanbeats » lør 02.12.2006 14:38

Dere har jo ikke en dritt peiling. Gangsta og rap er ikke synonymt nei. Noe rap er gangsta, men ikke all rap. Og The Black Album var jo et kongealbum.
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Pookie » lør 02.12.2006 14:54

Er ikkje synonymt, men er utrolig lett å trekke de sammen.
Om kommentaren din trekker inn "the black album" så er det du som ikkje har en dritt peiling :rolls eyes:

Hehe, jeg likte det heller dårlig. Men skal ikkje si at alle skal ha samme smak.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav orjanbeats » lør 02.12.2006 14:58

Jeg påstod ikke at The Black Album var gangstermusikk, hvis det var det du oppfattet det som. Hva syns du er dårlig med albumet da? Hele albumet er jo gjennomført... Fantastisk produksjon fra fantastiske produsenter, og tekstene og flowen til Hova er on point som vanlig..
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Pookie » lør 02.12.2006 15:11

Neida, men ante at det var lett å snurre deg opp angående dette temaet :-D

Jeg er ingen stor fan av rap, gangsta og hip hop.. Noen liker jeg, men de fleste styrer jeg unna. Eneste sangen til Jay-Z som jeg faktisk liker veldig godt er den han har sammen med Linkin Park, "Numb/Encore".
Tror det kan være fordi det ikkje er så gangsta ;)

Jeg nevnte tidligere at jeg kunne anbefale Lil`Jon, om det passer vet jeg ikkje. Men det er den eneste av de som er nevnt så langt (bare av meg selv) som jeg kan høre på i lengden. Må nevnes at han, som alle andre, har med god hjelp fra andre artister.

En kamerat kjøpte "the black album" da vi skulle på biltur til sverige, og han spilte det om og om igjen. Holdt på å dø o_O

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav orjanbeats » lør 02.12.2006 15:20

Hehe, hvis du ikke liker hip-hop til vanlig så er det vel ikke så rart at du ikke likte Black Album. Samarbeidet med Linkin Park var forøvrig en pinlig affære. Men de lagde en hel EP sammen, hvis du er hypp på å sjekke ut (mange vet bare om den ene Numb/Encore singelen).
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Greblaw » lør 02.12.2006 15:27

til du som har hørt på lil jon i lengden... du har ikke hørt han nevne ordet "crunk" ett par ganger? :-D
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Pookie » lør 02.12.2006 15:28

Har hørt igjennom det som de lagde sammen, var bare Numb/Encore som falt i smak.. Men det var i det minste én sang :-D

Skal man diskutere god musikk er dette feil tråd ;)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Collision Course

Innleggav anddda » lør 02.12.2006 15:31

Syntes den nevnte EP`en med LP og Jay-Z er helt ok. Vil ikke kalle det "en pinlig affære". Dette drar oss inn på temaet rundt den omdiskuterte sjangeren "nu metal" som mange har svært lite til overs for.
medlem i 207 måneder
 

Innleggav orjanbeats » lør 02.12.2006 15:35

Pookie: hold kjeft :D

andda: jeg syns ikke nu-metal er så fryktelig dårlig, men det blir ikke noe særlig hvis man blander det sammen med hip-hop. For eksempel, jeg elsker sjokolade, og jeg har ikke så mye imot stekt laks, men det hadde blitt elendig å blande sammen sjokolade og stekt laks :(
medlem i 223 måneder
 

Re: Gangsta musikk

Innleggav BareTom » lør 02.12.2006 16:03

the real gangsta skrev:Hvor finner skikkelig gangsta musikk?


Kan Anbefale:

N.W.A. (Niggaz With Attitude) - Fuck Tha Police
N.W.A. - If It Ain't Ruff
N.W.A. - Express Yourself
Cypress Hill - How I Could Just Kill A Man
Compton's Most Wanted - Hood Took Me Under
Above the Law - Murder Rap
Eazy E - Eazy-Er Said Than Dunn
Too $hort - The Ghetto
Kid Frost - La Raza
Ice-T - Pulse of the rhyme
Ice-T - O.G. Original Ganster

Dette er SKIKKELIG Gangster Rap ;P
medlem i 225 måneder
 

Forrige

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]