Gangsta musikk

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav mingebretsen » fre 01.12.2006 8:26

Både Kingdom come albumet til Jay-z og Snoop sitt The Blue Carpet Treatment er meget brae bege to :-D

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav annern » fre 01.12.2006 9:33

Swollen Members

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav 2mass » fre 01.12.2006 15:45

vet ikke helt om alt her kvalifiserer som "gangsta" men.:

geto boys

scarface

2pac

eldre snoop dogg

dr dre

xzibit

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav chb » fre 01.12.2006 16:32

Sjekk ut DMX og Sticky Fingaz. Sistnevnte har en vilt gangsta stil. Personlig liker jeg også G-Unit, Snoop, Xzibit, Tupac og The Game. De kjører ikke så harde gangsta men alle har noen.

EDIT:
NWA, Dr. Dre er jo en selvfølge :-D

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav blank » fre 01.12.2006 16:50

MF Doom (samt prosjektet King Geedorah)
Aesop Rock
Cannibal-Ox
Jay Dee
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Greblaw » fre 01.12.2006 16:54

"gangster"=dead prez! men sjekk ut Smif 'N' Wessun, Jedi Mind tricks, Bone Thugs N Harmony, westside connection, Bigge smalls....

ellers vil jeg annbefale Immortal Technique, Brother Ali og Cyne(spesielt en låt ved navn "steady") bare fordi jeg er så grei

*J-kwon, killer mike, "hustle and flow" soundtracket (mmm!) sørlig gangster rap?

*eldre mobb deep (før $0,5 traff G-punktet deres), Big L O:-) , cormega...og the beatnuts er vel også noe i nærheten av gangster rap.
Sist endret av Greblaw den fre 01.12.2006 17:27, endret 1 gang
medlem i 217 måneder
 

Innleggav orjanbeats » fre 01.12.2006 16:55

Hvorfor driver noen og nevner J Dilla (RIP), MF Doom, Common og Talib Kweli i en tråd hvor en fyr spør om gangsta musikk? :P Alle de tidligere nevnte musikerene er jo helt fantastiske i den sjangeren de driver, men det er jo ikke gangsta i det hele tatt! Gangsta er mer sånn type rap du kunne bumpet i en bil me heftig anlegg, gjerne vestkystaktig med feite og skjærende synthlinjer.
medlem i 223 måneder
 

Innleggav sorry mack » fre 01.12.2006 17:01

Greblaw skrev:"gangster"=dead prez! men sjekk ut Smif 'N' Wessun, Jedi Mind tricks, Bone Thugs N Harmony, westside connection, Bigge smalls....

ellers vil jeg annbefale Immortal Technique, Brother Ali og Cyne(spesielt en låt ved navn "steady") bare fordi jeg er så grei


Nå begynner vi å snakke her. gangsta musikk... da måtte det jo komme tupac, dre og alt annet av westcoast søppel (fordi det meste derfra er søppel).

Som sagt, sjekk ut jedi mind tricks, og da kan du samtidig sjekke ut non phixion(oppløst), ill bill(fra non phixion), apathy(sykt dyktig) og celph titled.

de siste der er kanskje ikke så gangster, men lager herlig musikk.
Jedi mind tricks og non phixion er god gangster rap av østkyst slaget.

sorry mack

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav orjanbeats » fre 01.12.2006 17:05

Tupac, Dre, westcoast, søppel? Hva faen?

:P
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Judas » fre 01.12.2006 17:25

Ingen som har nemnd Cypress Hill, GZA, DJ Eiht, KRS-One, B-Real & Goodie Mobb

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Greblaw » fre 01.12.2006 17:30

nå er ikke jeg sjanger politiet her, men å nevne KRS-One som gangster rap er vel litt drøyt du?
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Judas » fre 01.12.2006 17:39

Nei vel? Eg har iallefall ei plate der KRS-One er med og det er old school hip-hop. Folk har gjort mykje forskjellig veit du :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav MonsieurJunk » fre 01.12.2006 17:44

sorry mack skrev:
Greblaw skrev:"gangster"=dead prez! men sjekk ut Smif 'N' Wessun, Jedi Mind tricks, Bone Thugs N Harmony, westside connection, Bigge smalls....

ellers vil jeg annbefale Immortal Technique, Brother Ali og Cyne(spesielt en låt ved navn "steady") bare fordi jeg er så grei


Nå begynner vi å snakke her. gangsta musikk... da måtte det jo komme tupac, dre og alt annet av westcoast søppel (fordi det meste derfra er søppel).

Som sagt, sjekk ut jedi mind tricks, og da kan du samtidig sjekke ut non phixion(oppløst), ill bill(fra non phixion), apathy(sykt dyktig) og celph titled.

de siste der er kanskje ikke så gangster, men lager herlig musikk.
Jedi mind tricks og non phixion er god gangster rap av østkyst slaget.

sorry mack


Slenger med Sabac siden du først er i gang med de gutta der ;)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav chb » fre 01.12.2006 23:01

Greblaw skrev:"gangster"=dead prez! men sjekk ut Smif 'N' Wessun, Jedi Mind tricks, Bone Thugs N Harmony, westside connection, Bigge smalls....

ellers vil jeg annbefale Immortal Technique, Brother Ali og Cyne(spesielt en låt ved navn "steady") bare fordi jeg er så grei

*J-kwon, killer mike, "hustle and flow" soundtracket (mmm!) sørlig gangster rap?

*eldre mobb deep (før $0,5 traff G-punktet deres), Big L O:-) , cormega...og the beatnuts er vel også noe i nærheten av gangster rap.


Skjer med å disse Fifty a? Han er genial! Og han har bygd seg opp ett fett imperie. Pluss at han holder det, og blir ikke pop som Eminem. Han er fortsatt en G og han liksom "sticks to the gang"!

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav MacTobbe » lør 02.12.2006 0:51

hehe fifty er toy >:-o kommers musikk på sitt beste .. Har MYE mere respekt for Eminem en 50 !!

noen som har nevnt de selvutnevnte gangsterne GANGSTARR ? de er jo et møst ;) (ah .. så det var noen som nevnte det her hehe .. )

litt mere :

Dj Qbert
Masta Ace
Looptroop
Busta Rhymes
Proof
ice cube
Akon

ja sikkert nevnt før men tar de med for sikkerhets skyld

cheers..
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere