Bør Jackson lage "Hobbiten"?

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Bør Jackson også lage "Hobbiten"?

Ja så absolut!
61
85%
Nei, NLC klarer seg like bra uten
7
10%
Har ingen betydning.
4
6%
 
Antall stemmer : 72

Innleggav jeberik » tir 28.11.2006 14:59

Jeg mener det er en god idé, men det er ALT for tidlig. Ringenes herre triologien var genial, men som fler har sagt her så blir det ikke det samme som boka, masse som mangler. Men når tiden er inne (om noen år) tror jeg de vil tjene mer penger og den vil bli bedre mottatt av entusiastene.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Fole » tir 28.11.2006 15:20

Could not care less...LOTR filmene er fantastisk oppskrytt, hvem trenger 10 timer film på å skildre at noen bærer en ring fra a-å?

Haha, nå kommer mange til å klikke her!

PS, har ikke lest boka, er ikke noe eventyr mann!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav NickFalk » tir 28.11.2006 15:22

[subjektiv ralling fra en selvhøytidelig filmelsker]
Hadde stor sans for Jackson i et "tidligere liv". ;) Synes lavbusjettssplatterfilmene hans har en energi og hektiskrotete sjarm som kler sjangeren som fot i hose. "Forgotten Silver" er også en film jeg setter utrolig høyt.

"Ringenes Herre" synes jeg derimot demonstrerer Jacksons mangler som filmskaper i alt for stor grad. I mine øyne demonstrerer han en total mangel på forståelse av elementær kamerapsykologi. Det skapes i liten grad empati hos meg som tilskuer, selv om både Ian McKellan og Viggo Mortensen jobber skjorta av seg for å fylle pappmasjefigurene med virkelighet.

"More is more" ser ut til å være mantraet filmene er laget etter og kvalitet måles øyensynlig etter hvor mange digitale karakterer man kan få plass til på lerettet av gangen. For all del, spektakulært spetakkel til tider. Men spetakkel alene er ikke nok for meg, i hvert fall ikke i 3-timers porsjoner.

Jackson virker dog som en sympatisk kar og gjorde en genistrek i forhold til veldig mange tolkienfans ved å ansette to av de mest anerkjente tolkienillustratørene. Production Designen er jo stort sett superduper, men det gjelder jo de fleste storfilmer av denne typen.

Det største eventuelle problemet jeg måtte ha med at en annen skulle ta over tømmene er frykten for at styreromsnissene i New Line vil kunne radbrekke Hobbiten enda mer. Det kreves nok en sterk rygg (stor mage?) for å stå i mot presset fra økonomer som ikke alltid har universets beste forståelse av den kreative prosessen.

Får en duganes regissør lov til å styre showet med et brukbart budsjett ser jeg for meg at en film basert på Hobbiten faktisk kan bli langt bedre enn Ringenes Herre.

Dessuten virker jo Hobbiten strukturmessig langt bedre egnet for en overgang fra bok til film.[/subjektiv ralling fra en selvhøytidelig filmelsker]

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav MacMæen » tir 28.11.2006 15:23

Klikk klikk.

Har du ikke noe fornuftig å si, så hold kjeft! Trodde det stod i reglemanget. Prøv også å skrive norsk. Eventyrmann i ett ord!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Forrige

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]