Bør Jackson lage "Hobbiten"?

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Bør Jackson også lage "Hobbiten"?

Ja så absolut!
61
85%
Nei, NLC klarer seg like bra uten
7
10%
Har ingen betydning.
4
6%
 
Antall stemmer : 72

Bør Jackson lage "Hobbiten"?

Innleggav MacMæen » fre 24.11.2006 10:14

Så er det bestemt. New Line Cinema har sagt at de vil lage film av "Hobbiten" uten Peter Jackson. Fansen raser, og tror utfallet blir en hasteproduksjon med utelukkende kommersiellt formål.

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/23/483896.html

Hva mener dere?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Betti » fre 24.11.2006 10:22

For meg er det viktig, the Shire må liksom være likt som i ringenes herre. Men det viktigste for meg blir vel at det ikke blir en annen skuespiller som Gandalf...... Jack Nicholson is Gandalf.... huff
medlem i 228 måneder
 

Innleggav svar » fre 24.11.2006 10:25

Uhørt.
Det siser seg selv at Peter J er rette person til å lage Hobbitten.
Mannen er jo genial.

De bør også holde seg til de samme skuespillerene i alle rollene, ihvertfall der det er mulig.
Dette kan fort bli en melkeku og en flop.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Wackhy » fre 24.11.2006 11:46

Synes egentlig ikke han burde gjøre det jeg. De burde egentlig ikke lage den filmen i det hele tatt mener jeg. De skadet Ringenes Herre nok med de tre filmene. Trenger ikke dra hele verket ned i søpla med flere dårlige filmer.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Flaggerkatt » fre 24.11.2006 11:57

Hva er det egentlig å diskutere her ? New Line Cinema har sagt klart at de ønsker en annen - ikke så rart i grunnen, når New Line Cinema ligger i rettsstrid med Peter Jackson-selskapet Wingnut...
Tror nok Peter Jackson ville vært den rette til å filmatisere Hobbiten, litt redd for hva/hvem det blir da...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Mars » fre 24.11.2006 12:05

...hvis det altså er bestemt at New Line Cinema setter igang produksjon av Hobitten uten Peter Jackson, ja, så er det vel bare å smøre seg med tålmodighet og vente til filmen er ferdig før man kan ha noen spesielle formeninger om prosjektet.

Forøvrig - hvilken amerikansk storproduksjon har ikke utelukkende kommersielt (økonomisk) formål?



ð

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav MacMæen » fre 24.11.2006 12:13

Hvis du ser på Ringenes Herre, så er det en film for filmens skyld. Hollywoodproduksjoner er i 99% filmer for pengenes skyld. Peter Jackson kan lage filmer for filmens skyld, og hvis prosjektet blir overlatt til noen andre, så frykter fansen (og jeg) at Hobbiten, som er en fantastisk historie, kan bli en film for pengenes skyld, og at historien kommer i skyggen.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Betti » fre 24.11.2006 17:43

Jeg håper at de lager denne filmen som en barnefilm. Boken var ment som en barnebok, men etter Ringenes Herre er jeg redd for at enkelte scener vil lages for grove, slik at aldersgrensen blir for høy. Jeg er mer glad i Hobbiten en Ringenes Herre, så det er nok større sjangs for at en Hobbiten film vil skuffe meg.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav ameneon » fre 24.11.2006 17:48

Poenget er ikke at New Line har sagt at de ønsker en annen. Poenget er at de vil gjøre filmen rimelig snart (hasteprosjekt). Det lar seg ikke gjøre med Jackson når produksjonsselskapet til Jackson ligger i konflikt med NL. Jeg er sikker på at NL helst ville hatt Jackson bak kamera, men pga. pengekrangelen lar det seg rett og slett ikke gjøre nå. New Line har bare rettighetene til å gjøre filmen et begrenset antall år.

Dessverre får de nok en ego-regissør til å gjøre prosjektet, som satser alt han har på ikke å bli sammenlignet med eller stilt i skyggen av Jackson. Dette med den konsekvens at filmen blir langt dårligere enn Ringenes Herre og også skiller seg fra stilen Jackson la opp til. Det er ihvertfall min store frykt.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav haartufs » fre 24.11.2006 17:52

Hva som er så genialt med hvordan Peter Jackson filmatiserte Ringenes Herre skjønner ikke jeg. Klart, det er jo en film som ser veldig bra ut, men utover det er den ikke spesielt bra. Synes de helt slakter moralen i boka, du får ikke så særlig mye mer enn underholdningsverdien tilbake.

Ellers tenker jeg at de får med seg nok med fagfolk til å lage en film som folk flest vil synes at er bra.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav jack » fre 24.11.2006 17:59

Får vel bare underholdningsverdi fra boka også :P
medlem i 212 måneder
 

Innleggav MacMæen » tir 28.11.2006 14:00

Hipp hurra!

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/28/484380.html :-)

Mannen har jammen forandret seg (utseendemesig) siden Ringenes Herre- produksjonen.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav NickFalk » tir 28.11.2006 14:19

Takk Haartufs. Plutselig følte jeg meg litt mindre alene her i verden. ;)

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav hansi » tir 28.11.2006 14:29

*gjesp* skjønner ikke all hypen rundt ringenes herre og hobbiten. filmene var helt ok, men bøkene var uendelig kjedelige! jackson er heller ikke annet enn middelmådig

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Erufailo » tir 28.11.2006 14:33

Jeg er enig med Wackhy, filmene har ødelagt mye av boken og enda en film vil ikke gjøre det bedre. Hollywood kommer til å melke dette for alt det er verdt (bare se på filmer som Eragon og Beowulf som spiller på RH-suksessen).
MacMæen skrev: Peter Jackson kan lage filmer for filmens skyld

Hvis Peter Jackson er en av de få igjen i Hollywood som kun lager filmer "for filmens skyld", hvordan forklarer du da at han saksøker New Line Cinema for penger? Han tjente tross alt 125 millioner dollar (ca 800 mill. kroner) for hele trilogien.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4312463.stm

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Neste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere