Linkin Park inspirert av....Progrock?!! på 3djealbumet

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Linkin Park inspirert av....Progrock?!! på 3djealbumet

Innleggav veroåtteca » tor 23.11.2006 19:14

Sakset herfra

Linkin Park's Mike Shinoda says fans should expect something a bit different when the group releases its third album next year. "There is an element to the album that will be familiar to people simply because it's the same guys making the music," he tells Billboard.com. "But at the same time, these guys have grown up quite a bit, and we definitely have a different mind state about making songs.

---

Shinoda adds that Rubin (Rick Rubin, Producer) has steered band members towards recordings by Pink Floyd, Elton John, King Crimson and Emerson, Lake & Palmer as reference points for different emotions and feels for the new songs. "The Moog (synthesizer) has been sitting in the studio since day one," Shinoda says with a laugh.

---

Nå vet jeg ikke om det er flere progfantaster enn meg her på forumet, men dette ble jeg definitivt litt sjokka over! Er det noen anti-Linkin Park-folk her som kommer til å gi de en ny sjanse om de viser andre tendenser enn tidligere? Stikkordene Pink Floyd, King Crimson og Emerson,Lake & Palmer frister meg mer enn det jeg har hørt av Linkin Park tidligere, ihvertfall. (:)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav kriff » tor 23.11.2006 19:45

Jeg kommer til å tro det hvis jeg hører det. Har absolutt ingenting til overs for LP i utgangspunktet, men har ingen problemer med å gi dem noen relativt objektive gjennomlyttinger. Hvis materialet holder mål, er det god skuring :-)

Forresten, Snikreklame til trådstarter: Du må møte opp på Kafé Larsen 2. desember og få med deg progrockbandet mitt, der resten av medlemmene er spesialimporterte fra Bodø. Vi kan skilte med koselig melodiøs prog og en av de beste trommisene du noensinne har hørt - pråmmis :-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav veroåtteca » tor 23.11.2006 20:19

Jeg heller har ikke så veldig sansen for LP, men sett en E foran der så er jeg med! Men om den nye cden til Linkin tilfeldigvis suser forbi meg, så skal jeg gi den en sjanse, har jeg bestemt meg for. (Huff, nå høres jeg ut som en progsnobb)

Kafé Larsen den 2de? See you there :-)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Lyng » tor 23.11.2006 20:38

aldri vært noe fan av Linkin Park akkurat, men så kjøper jeg aldri Se og Hør, dog jeg leser deg en gang i blant, for å si det sånn...
men må si dette hørtes spennende ut

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav ameneon » tor 23.11.2006 20:41

Har heller aldri hatt stor sans for det der. Det mest plagsomme er den elendige rappingen som holder samme rytme og oppbygning gjennom hver eneste sang og strofe... skikkelig slitsomt.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav kriff » tor 23.11.2006 21:04

Litt av mitt problem også. Å kombinere nu metal med tyggispop og hvitmannsrap er et sak som så altfor ofte går på trynet ;-)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

LP og progrock

Innleggav anddda » fre 01.12.2006 19:23

Linkin Park og progprock ser i utgangspunktet ut som en usedvanlig kombinasjon, men for all del. Er i tvil om rapperne og musikerne i LP klarer å leve opp til progens skalakonger. Men skal gi det nye albumet en gjennomlytning før jeg kommer med min endelige konklusjon!
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Astronaut » fre 01.12.2006 19:46

kriff skrev:Å kombinere nu metal med tyggispop og hvitmannsrap er et sak som så altfor ofte går på trynet ;-)


For ikke å snakke om kombinasjonen nu og metal ;)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]