Stage piano

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav Mortlar » fre 17.11.2006 20:52

ta en tur til oslo da vet du. ;) Juleshopping. Samtidig kan du dra innom noen flygel og piano-sjapper, samt musikkbutikker der. Noen har m-audio.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav ask » fre 17.11.2006 20:57

Ikke mange uker siden jeg var i Oslo, men tenkte ikke på stage-piano da... Så det er tvilsomt at jeg drar dit før jul, men i tilfelle: hvilke butikker har M-Audio ProKeys 88 og Yamaha P140? Regner med at det er vanskeligst å finne ProKeys-en.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav larshk » fre 17.11.2006 20:59

Kjøp en gammel fender rhodes i steden!!!
Om man ikke kan bruke akustisk piano/flygel, kan man like gjerne finne noe annet...
;)
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ask » fre 17.11.2006 21:01

Hehe.. Hadde selvfølgelig vært litt kult, men er på jakt etter et stage-piano :)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav dreadveg » fre 17.11.2006 21:11

Nå er det lenge siden jeg var i Trondheim, men tre-45 burde jo ha litt på Pianofronten fortsatt. Har du vært der?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav energyst » fre 17.11.2006 21:12

Jeg har en Roland XP-80 til salgs.
Samme som bl.a. a-ha og New Order bruker live pr. i dag.
Hvis du søker på nettet så finner du mye info om den. Flaggskipet til Roland i XP serien. Dvs overlegen på piano og strings.

Skal få den for 8000,-
Den er så lite brukt at den fremstår som ny. (er amatør og hadde noen kroner å bruke opp når jeg kjøpte den...)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav ask » fre 17.11.2006 21:44

Har ikke vært på Tre45 etter at de flyttet til Fjordgata, men regner med å dra dit snart. Har vært der mange ganger før, og da har de hatt tre-fire stage-pianoer, noe som ikke kan kalles noe supert utvalg.

Den Roland XP-80 er sikkert bra, men jeg er avhengig av 88 tangenter, og at de skal være ordentlig veid.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav energyst » fre 17.11.2006 21:56

Ja skal ikke presse deg. skjønte at du ville ha nytt.
Men dette er ekte veide tangenter og 88 stk. Laget i metall case. Solid stage.

Bare å si ifra hvis du ombestemmer deg eller vil se den. Og si gjerne i fra hvis du vet om noen som ser etter en sånn.

Har ikke satt den til salgs. Bare tenkt på det en stund til jeg så innlegget ditt.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav MacMT » fre 17.11.2006 22:16

Har ikke lest alle innleggene i denne tråden, men ingen kan vel anbefale piano-lydene på Nord Electro. Misforstå meg rett, jeg er kjempefan av Nord Electro, men de akustiske pianolydene har vært pilråtne hver gang jeg har hørt de... Rhodes og B3'en er det derimot klasse over !!!
Sist endret av MacMT den fre 17.11.2006 22:21, endret 1 gang
medlem i 210 måneder
 

Innleggav aslak » fre 17.11.2006 22:17

den nye tangentavdelingen på tre45 er omtrent like stor som hele gitar og bassavdelingen på gamleplassen. og da står alle synther i en annen avdeling i tillegg.

ellers er mellomklasse og de dyreste pianoene til roland og yamaha gode nok. de billigste er litt variable, noen låter greit, andre er greie å spille på, men sjelden begge. for 15000kr skal du uansett få noe som er godt nok.

hvis du skal ut på vegen så anbefales ikke prokeys, var visstnok ikke så solid laget., og jeg kan se for meg prakket med å koble opp midi og drit.

men på levanger skal du vel bare spille paul okkenhaug :)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ask » fre 17.11.2006 22:33

ProKeys 88 er et selvstendig stage-piano, så da er jeg ikke avhengig av lydmodul eller datamaskin. Det blir ikke så veldig mye frakting av stage-pianoet. Det blir for det meste stående i et øvingslokale.

Jeg får ta meg en tur til Trondheim snart. Gleder meg til å komme på nye Tre45!

Blir nok ikke mye Paul Okkenhaug-spilling. Jeg spiller for det meste jazz :)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Saft » fre 17.11.2006 22:57

Litt off-topic: Jeg var på "nye" Tre45 forrige helg, var en del pianoer der ja. Og bare for å nevne det MYE, MYE større enn den gamle butikken...

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Mortlar » lør 18.11.2006 1:03

Jeg prøvde tangentene til prokeys på riff i oslo. (jeg prøvde det samme klaviaturet, men det var den andre versjonen uten lyder jeg spillte på).

Lykke til med valg. Tror du blir fornøyd med begge alternativene dine. :)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav ask » lør 18.11.2006 1:14

Det var kanskje Keystation Pro 88 du prøvde? Hvordan var klaviaturet på den?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav McLars » lør 18.11.2006 8:02

Litt på siden: Ask, lekker avatar! :-D
Er det fra Køln konserten?
medlem i 224 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron