The Saints are coming - Amatørnisse med meninger

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav ameneon » tor 16.11.2006 16:35

var ikke deg jeg siktet til, twinrehz. :)
slapp av og ikke ta det personlig. Synes bare det er litt over the top å si at Bono ikke kan synge bare fordi musikken hans ikke treffer din smak.

No hard feelings? :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Twinrehz » tor 16.11.2006 16:37

:-) No hard feelings!
medlem i 218 måneder
 

Re: The Saints are coming - Min mening

Innleggav KuaJmC » tor 16.11.2006 17:02

Twinrehz skrev:I tillegg har jeg et sitat fra et review som ikke deler mitt syn på saken [...]


Er det en anmeldelse fra pitchforkmedia?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Twinrehz » fre 17.11.2006 10:52

Det vet jeg ikke, jeg så aldri hvilken side det var. (Ganske utrolig egentlig, med tanke på at jeg var inne på siden og hentet det...) <_<
medlem i 218 måneder
 

Innleggav limbo » fre 17.11.2006 11:19

Twinrehz skrev:Men hvordan skal jeg kunne presentere et subjektivt syn på en artist jeg ikke liker?

Da syns jeg ikke at du burde anmelde musikk.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav kinaitra » fre 17.11.2006 11:20

Alle har forskjellig mening om ting, jeg liker stemmen hans like mye i dag, som jeg liker stemmen hans slik den var for 15 år siden ;)

The Saints Are Coming er helt rå i mine ører!! 8-)
Selv om jeg faktisk ikke liker Green Day.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Twinrehz » fre 17.11.2006 11:40

limbo skrev:
Twinrehz skrev:Men hvordan skal jeg kunne presentere et subjektivt syn på en artist jeg ikke liker?

Da syns jeg ikke at du burde anmelde musikk.

Kan du komme med et svar istedet for å presentere en mening som ikke passer med spørsmålet?

Og jeg kan godt anmelde musikk, men jeg må anmelde musikk jeg liker.

Mistenker meg selv for å bare være ute etter bråk siden jeg faktisk postet dette. (Ja, jeg er komplett-idiot.no av og til).
medlem i 218 måneder
 

Innleggav limbo » fre 17.11.2006 11:59

Jeg syns det er tåplig av deg å kritisere en så stor person innen musikk historie når du åpenbart har såpass lite kunneskaper om musikk. Jeg sier ikke at man skal like alt som er stort og kjent, men det er tynne argumenter du har, og når du ikke liker U2 syns jeg det er feil å anmelde en en sang/album (vet ikke hva det er) med et band/artist du ikke liker.

Selv liker jeg U2 og syns at Bono har blitt bedre med åra. Likte han ikke i starten, da var det noe jeg ikke likte helt. Klarer ikke å sette fingern på det. Men nå er det ikke min musikk smak vi skal diskutere.

Jeg kom jo med et svar, det lå kanskje litt mellom linjene. Men bare holde deg unna band du ikke liker. Det er du som må finne ut av hvordan du kan presentere et subjektivt syn på en artist du selv ikke liker.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav OptimizE » fre 24.11.2006 9:58

Twinrehz skrev:Du finner drøssevis med artister i stil med Biosphere, f. eks Röyksopp, Daft Punk, ATB osv.

What!? Mulig jeg misforstår deg totalt her, men Röyksopp, Daft Punk og ATB(!?) høres da overhodet ikke ut som Biosphere..?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav ibookenmin » fre 24.11.2006 10:10

sånne innlegg som dette er like morsomt hver gang, smaken er som baken DELT det skal være sånn med musikk. Noen engasjerer mer enn andre slik også med Bono , jeg personlig synes han er tidvis brillijant , tidvis tam og uengasjert. Men all over en fantastisk legende som etterhvert har fått patina og står frem som ett ikon innen sin sjanger.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Twinrehz » lør 25.11.2006 17:18

OptimizE skrev:
Twinrehz skrev:Du finner drøssevis med artister i stil med Biosphere, f. eks Röyksopp, Daft Punk, ATB osv.

What!? Mulig jeg misforstår deg totalt her, men Röyksopp, Daft Punk og ATB(!?) høres da overhodet ikke ut som Biosphere..?

AC/DC og Iron Maiden høres heller ikke ut som hverandre heller (i mine ører, liker begge bandene), men de er noenlunde i samme sjanger de og. (AC/DC skal være mer blues-rock enn hard rock har jeg lest, men syns ikke det forandrer noe).

Så vil jeg bare påpeke min utrolige amatørstilling i det jeg åpnet med:

Jeg aner jo ingen verdens ting om U2! Jeg har nesten ikke hørt noen av sangene engang! Kan noen komme og skyte meg?
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Freaken » lør 25.11.2006 17:39

Kan vi ikke bare avslutte samtalen og konkludere med at Green Day ikke er noe bra? :-D

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav MacMT » lør 25.11.2006 17:48

"Amatørnisse med meninger" - vil det si Bono??

Man kan sikkert si mye rart om Bono, og noen liker U2, andre ikke. Men å si at Bono er en amatør blir litt for drøyt spør du meg. Er selv musiker, og U2 er vel sannsynligvis det mest profesjonelle bandet i disse dager på alle mulige måter...

Ellers vil jeg si at jeg er veldig enig i det første sitatet i åpningsposten. Overprodusert, lite dynamisk og komprimert... uffuff. U2 fortjener vel bedre enn dette. De har jo ellers gitt ut mange kjempeproduksjoner!!

Ellers har jeg lært å respektere andres meninger, til og med de som liker Iron Maiden og GreenDay... (OK, sliter fortsatt litt med å finne noen musikalsk verdi i Maiden, men prøver å respektere at folk liker det også...)
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Freaken » lør 25.11.2006 17:51

MacMT skrev:Ellers har jeg lært å respektere andres meninger, til og med de som liker Iron Maiden og GreenDay... (OK, sliter fortsatt litt med å finne noen musikalsk verdi i Maiden, men prøver å respektere at folk liker det også...)

Nå må du tulle? Iron Maiden? Vil ikke vike helt vekk fra selve tråden, men Maiden må jo være en av de største. Greit nok, de begynner å bli gamle, men showene blir bedre, og det nye albumet var ikke så verst. Var faktisk på konserten de hadde i Vestlandshallen, bergen, på torsdag. Utrolig! :-)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav MacMT » lør 25.11.2006 18:21

Hehe... Jepp, har prøvd å hørt på Maiden men klarer ærlig talt ikke å finne noen musikalsk verdi i det.

Har egentlig ikke lyst til å begynne å diskutere dette så kraftig, siden jeg jo respekterer at folk hører på det + at ingen kan gjøre noe med meningene mine. Men kan jo fort legge ut hva jeg mener om bandet/sirkuset. Begynner med et par av de andre største rockebandene der ute...

AC/DC synes jeg er et kjempetøft band, og skjønner virkelig at folk kan like det. Selv tror jeg AC/DC perioden min var over da jeg var ca. 12 år og trengte større utfordringer (velger å si det slik). Men er virkelig glad i folk som klarer å holde det enkelt og tight (møkktight i grunn). Ingen av folkene er vel noen guder når det gjelder tekniske ferdigheter på instrumentene, men de har alikevell skjønt det med rockeattitude (IMO).

Black Sabbath er også et band jeg virkelig har sansen for, selv om jeg ikke hører noe særlig på det heller lenger. Et ordentlig tungt band (ikke type "kalle på Satan") med masse feite groover og tilhørende basspill. Ofte skikkelig "bakpå", og det svinger ordentlig til tider...

Deep Purple og Led Zeppelin bør jo også nevnes. Dette er band jeg fortsatt faktisk kan sette på ei plate av, og kan kose meg med på flere måter takket være kjempemusikere! På en måte vil jeg ofte kalle det litt mer "intelligent" rock (OK. det hørtes kanskje litt teit ut) Plutselig kan det komme ei frase eller en harmoni eller et sykt brekk som du bare må høre igjen !!! Det liker jeg...

Men så... Iron Maiden. Hva er det med dette bandet? Jeg klarer bare ikke å finne noe jeg liker ved det. En gitarelev av meg kom med ei plate, og åpen som jeg er satte jeg meg ned med åpent sinn og satte på plata. Hva var det...? Utight var det. Rett og slett surt var det også! Helt forferdelig kjipe harmonier. (kvintakkorder er helt greit det også. Det enkle er ofte det beste... MEN gitarsoloer i parallelle terser osv. er for meg lite vakkert) Gitarspillet er utight...Virker som gutta prøver å spille akkurat det samme, men ikke samtidig. Tromminga og bassinga skjønner jeg heller virkelig ikke. Får så absolutt ikke "fot"... Skulle nesten tro hele bandet var døve og at de startet ved produsenten telte til 3 !! (til tross for at de prøver å panke fjerdedeler...)

Så det jeg prøver å si er at akkurat dette bandet mener jeg rett og slett er UMUSIKALSK! Da hjelper det lite for meg at de reiser rundt og leker sirkus. For all del, jeg har ikke noe i mot et bra sceneshow (f.eks. U2 !!!) så lenge det ikke går utover den musikalske kvaliteten. Der har vel ikke Maiden noe særlig å gi slipp på alikevell tror jeg, men kanskje det hadde vært lurest og droppe spillinga og heller satset på klovnerier..!


Da har jeg talt..! Stikker og setter på meg skuddsikker vest nå!!

:-D
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere