Avsteming: Hvordan får du tak i musikken din?

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Hvordan får du musikken din?

Kjøper CDer i butikk(platekompaniet o.l.)
63
24%
Kjøper og laster ned fra internett butikk(itunes o.l.)
53
21%
Laster ned pirakopiert musikk
140
54%
Hører ikke på musikk(type Drillo o.l:p)
2
1%
 
Antall stemmer : 258

Innleggav Haaland » søn 15.10.2006 14:11

Da kan du jo alltids laste ned fra http://www.stonesthrow.com/jukebox/
Podcastene der er også ganske fete.

Jeg kjøper litt, laster ned litt, kopierer litt og får litt.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav TopDog » søn 15.10.2006 14:21

Jeg kjøper stort sett CD'er (men passer på å unngå CD'er med DRM på) som jeg ripper.

Endel musikk henter jeg fra Urørt, CC-hits o.l. gratis tjenester med alternativ musikk.

Noen få ganger kjøper jeg en singel på iTunes, og noen få ganger laster jeg ned fra Limewire, men det er ganske sjelden.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Andreas2k » søn 15.10.2006 14:56

laster vel ned så og si alt av musikk, kjøper det som er verdt å betale for.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav svar » søn 15.10.2006 15:12

Jeg kjøper plater så sant de er å få kjøpt i norge.
Det hender også at jeg bestiller fra USA.

:-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav wigen » søn 15.10.2006 18:27

Piratkopiering: Kan vel få bestilt eller? Undergrundsband er de artistene det er viktigst å støtte ved å kjøpe platene deres..
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Twinrehz » man 16.10.2006 10:11

MacPlus skrev:
Twinrehz skrev:Ganske stor forskjell på kvaliteten på det du finner på internett og det du ripper selv ja. De fleste som deler musikk på nettet er noen skikkelige pøbler som ikke kan skaffe musikken i ordentlig kvalitet, og kjører med 128-192kbps med Joint Stereo. Pøbler hele gjengen... Har fått noen sanger i vanlig stereo faktisk, tyder på at det er noen som vet hva de driver med.


Jeg bare lurer, hvorfor mener du det er negativt med "joint stereo"?


Wikipedia skrev:Joint frequency encoding is an encoding technique used in audio data compression to reduce the data rate

The idea is to merge a given frequency range of multiple sound channels together so that the resulting encoding will perceive the sound information of that range not as a bundle of separate channels but as one homogenous lump. This will naturally destroy the original channel separation for good, as the information cannot be accurately reconstructed, but this process will greatly lessen the amount of required storage space.

Har nok av plass til musikk, (selv om kanskje ikke alle har det), og foretrekker kvalitet fremfor kvantitet, spesielt på musikk. Musikksamlingen min er hellig for meg. (:)
medlem i 218 måneder
 

Innleggav speiseh » tor 19.10.2006 21:50

Kjøper selvsagt CDer og LPer i platebutikker, nettbutikker etc., hvor enn det er billig. :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav orjanbeats » søn 04.02.2007 5:00

Andreas2k skrev:laster vel ned så og si alt av musikk, kjøper det som er verdt å betale for.


Og utifra bildet ditt, så har du vel KJØPT The Inspiration? :p

On topic, jeg kjøper for det meste på vinyl, og laster ned/ ripper det jeg skal ha på macen/ ipoden.
medlem i 223 måneder
 

Forrige

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]