Miami Vice (advarsel; Spoiler!)

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Innleggav deepcore » søn 13.08.2006 12:13

Arrgh! Jeg som skal se den i kveld! Hater når folk røper noe.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav andrenos1987 » man 14.08.2006 0:51

Jeg så filmen i kveld, og den er en god 5'er! Det at kameraene ikke ble holdt helt stille fikk meg til å føle at jeg faktisk var der. Spesielt i den siste skytescenen, det var helt vilt!

Det som også var helt konge, var helt i slutten av den siste skytescenen når han mellommannen blir skutt i magen av Ricardo (Jamie Foxx). Da fikk alle i kinosalen en ond latter 8-)

Miami Vice blir iallefall en av de få filmene jeg gidder å kjøpe på DVD! :)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav segrov » man 14.08.2006 1:02

Hehe, enda en spoiler :)
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Grape » man 14.08.2006 1:03

Nå må du ikke avsløre slutten da for folk, hehe.
Selv om det er litt innlysende hva som vil skje, likevel... :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav ch_knapp » man 14.08.2006 2:12

Haha, ja. Da han ble skutt brøt folk ut i semi-orgasmiske gisp/utbrudd/machobrøl - noe som viste hvor fantastisk bra den skytescenen var bygget opp.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav mdanielsen » man 14.08.2006 2:25

Folk har forskjellig filmsyn. Har aldri påstått at jeg har noe "greie" på film. Det var en her som nevnte at jeg ikke har særlig peiling, *ok*.
Når jeg skrev "lavbudsjettsfilm", men jeg det ikke bokstavt da tulling ( til den som tok opp det )

;)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ch_knapp » man 14.08.2006 2:30

nei. men det er klart folk reagerer når din slakting av den fremstod noe arrogant. :-P

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav mdanielsen » man 14.08.2006 2:44

hehe, godt mulig. Men i forhold til dagens standard av filmer, holder den absolutt ikke mål i mine øyne. Ta en annen "politi-film" foreksempel, den har dog ikke slike skytescener, men 16 Blocks setter nivået ekstremt høyt.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav kriff » man 14.08.2006 2:56

Kanskje noen skulle ha endret tittelen på tråden til Miami Vice (advarsel:Spoiler)?
Jeg rakk å hoppe over spoiler-postene, men stakkars de som ikke greier det...

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav ch_knapp » man 14.08.2006 3:17

Nå har ikke jeg sett «16 Blocks», men det er to HELT forskjellige filmer. Bare fordi begge dreier seg om samme yrke betyr det ikke at de skal måles side om side. «Miami Vice» er en svært god actionfilm, og skiller seg ut i den mengden strømlinjeformede actionfilmer Hollywood pumper ut. Det er en dyr produksjon, den er gjennomført og gjennomarbeidet - men den har en egen [Michael Manns] stil, og istedet for bare å underholde publikum, så gir den publikum en opplevelse som blir sittende en stund.

Filmatiseringen av Miami Vice kunne lett floppet, men den er gjort annerledes og kul. Det som var kult med Miami Vice er tatt vare på, men samtidig står den på egne ben og bringer mer inn i Miami Vice.

Dessuten er det feil å trekke konklusjonen: Høy bildestøy og ustødt kamera = dårlig film/kvalitet. Ved å påstå noe annet viser en bare manglende evne til å oppleve filmen på dens egne premisser.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Greg-Z » ons 16.08.2006 1:04

Så denne i dag, helt grei, men ble litt skuffet.

Men kult at dem brukte Mac i filmen da! :)

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav NickFalk » lør 19.08.2006 12:07

Er en stor fan av Mann og var også ganske glad i Miami Vice når serien gikk på TV.

Syntes filmen startet med et fryktelig klønete setup, Mann introduserte litt for mange elementer i løpet av det første kvarteret og det tok 20 minutter før man fikk helt orden på hva som var viktig og uviktig.

Hvorfor i all verden skulle man f.eks. bruke så mye tid på den busten de holdt på med i den første scenen. Introduksjonen av skurker etc. her surra det unødig til i mine øyne. Synes også at det er en del merkelig, unødvendige "reisescener" i filmen som ikke bringer handlingen noe videre eller tilfører noe ny informasjon.

Synes derimot HD-videolooken med grain og alt passet ypperlig til denne filmen. Fargene og (tilsynelatende) lite bruk av kunstlys gjorde at det fikk en ganske autentisk følelse.

Skytescenene var nærmest sjokkerende nære, virkelig bra og jeg syntes den siste timen var en eneste stor bit med vidunderlig filmforføring...

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Miami Vice, en kvalitetsfilm?

Innleggav cchoel » tor 31.08.2006 14:05

Ja, jeg har sett det meste av de gamle Miami Vice episodene.. På sen 80-tallet var denne serien, faktisk, en god serie. Ikke misforstå!

MEN da jeg så Miami Vice på kino for et par dager siden, så må jeg stille et spørsmål: Er det bare jeg som lo da Collin Pharell viste seg på skjermen første gang under filmen? hehe... Han spiller dårlig, plotet er dårlig og utbrukt.. Dette er søren meg en C-film.. En helt vanlig action-film som lages 13 på dusinet:)

Men men, man kan ikke diskutere smak:) Jævlig synd..

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav macfyksen » tor 31.08.2006 14:38

Konge film, jeg mener at den fortjener 5`eren :-D

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Pookie » ons 11.10.2006 22:09

Ytterst god underholdning, fra start til slutt.. Men noen god film er det kanskje ikkje, men det er så enorm høy underholdningsfaktor at det spiller egentlig ikkje så stor rolle.

Øker fra en sterk 4'er til 5 fordi di kjører den grommeste bilen noensinne produsert, Ferrari F430.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]