Emusic - alternativ til itms og allofmp3

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Emusic - alternativ til itms og allofmp3

Innleggav releazme » søn 17.09.2006 22:31

Kom over en nettmusikkbutikk idag Emusic. Seiler for meg opp som et godt alternativ til itunes og allofmp3.com. Den er kanskje ikke så enkel å bruke som itms, men mp3 filene har høyere oppløsning (variable bitrate rundt 200kbps virker det som), det er ikke noe DRM innvolvert, så man kan gjøre hva man vil med filene når man først har kjøpt dem. I tillegg er det billigere enn itms. De opererer med en slags abonnementsordning hvor man betaler et månedlig beløp for å kunne laste ned et visst antall sanger. Det dyreste alternativet er 40 sanger i måneden til 4 kr stykket. Dersom man velger flere saner vil det bli enda billigere.

Jeg syns også Emusic er bedre enn allofmp3. Hovedsaklig fordi musikerne her får de pengene de har krav på samt at det ikke er den russiske mafiaen som profitterer. Jeg er i alle fall ikke interessert i å kunne være med på å finansiere eventuelle lyssky aktiviteter som feks prostitusjon eller menneskehandel. Dessuten kan det virke som allofmp3 synger på siste verset nå etter at en lovendring i Russland gjør at det de gjør er ulovlig.

Utvalget er bra og det masse musikk fra mindre kjente artister på små og obskure labels samtidig som man også får tak i topp20 musikk (har dog ikke sjekket topp20 tilgjengeligheten da jeg ikke er interessert :) ).

Uansett, emusic kan absolutt anbefales. De første 25 låtene man laster ned er gratis, så man har en ypperlig mulighet til å sjekke det ut før man bestemmer seg.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » søn 17.09.2006 22:36

Men dette er vel egentlig piratkopier? Slikt er ulovelig å diskutere på Mac1 :-X

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav limbo » søn 17.09.2006 22:38

Dette skal jeg absolutt sjekke ut.

Dette er langt fra piratkopiering, det er en musikkbutikk for små platestudios.
Sist endret av limbo den søn 17.09.2006 22:42, endret 2 ganger.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Betti » søn 17.09.2006 22:40

Han sier jo at det ikke er piratkopier, tok en kjapp titt på siden Så seriøs ut, men man vet jo aldri.
medlem i 227 måneder
 

Re: Emusic - alternativ til itms og allofmp3

Innleggav magnus » søn 17.09.2006 22:41

releazme skrev:Jeg syns også Emusic er bedre enn allofmp3. Hovedsaklig fordi musikerne her får de pengene de har krav på samt at det ikke er den russiske mafiaen som profitterer. Jeg er i alle fall ikke interessert i å kunne være med på å finansiere eventuelle lyssky aktiviteter som feks prostitusjon eller menneskehandel.


Prostitusjon og menneskehandel er inntektskilder, akkurat som allofmp3.com, derfor er du nok ikke akkurat med på å finansere denslags.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav releazme » søn 17.09.2006 22:47

Magnus: Sant nok, men du skjønner hva jeg mener...vil ikke gi penger til folk som eventuelt driver med prostitusjon og menneskehandel...

Per Kristian: Det er ikke piratkopier. Emusic er så vidt jeg vet like lovlig som itms.
medlem i 232 måneder
 

Innleggav limbo » søn 17.09.2006 23:44

Lasta ned mitt første album fra emusic.

Dette er en veldig bra tjeneste, det går fort å laste ned, lett å finne musikk og det er god kvalitet på filene.

Det jeg lasta ned var Snow Patrol med When It's All Over Still Have To Clear Up

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav jiggigibbie » man 18.09.2006 0:21

emusic er den nest største musikknedlastningstjenesten. helt legitimt kan jeg forsikre deg om <_<

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav releazme » ons 20.09.2006 7:23

forresten limbo...fet avatar! Den nye plata er fantastisk!
medlem i 232 måneder
 

Innleggav DannyBoy » ons 20.09.2006 8:31

Litt tungvindt at du må registrere deg for å bare gå inn å se da...

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav betebete » ons 20.09.2006 8:45

DannyBoy skrev:Litt tungvindt at du må registrere deg for å bare gå inn å se da...


Ja vet..

Registrerte meg for å få 25 sanger og teste det ut..
Det var... Bobb Bobb... Litt tungvint å finne frem til de forskjellige artistene syntes da jeg.

Jeg hadde lyst å browse etter noen nye Punk Rock band lignende Simple Plan og Sum 41 men fant bare mange andre rare sjangre som ikke hadde noen ting med Punk Rock å gjøre.

De er litt for snill på Sjanger delen... Jazz/pop album skal IKKE klare snike seg inn i pop Punk avdelingen for eksempel..

Holder meg til Oink og VIPmusic så lenge jeg :), helt til iTunes kommer med monthly subscription og uendelig brenning.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Emusic - alternativ til itms og allofmp3

Innleggav haartufs » søn 02.12.2007 15:17

Bestemte meg for å prøve ut et medlemskap, angrer ikke på det.
Utvalget kunne riktignok vært litt bredere når det kommer til større plateselskaper, men utvalget er veldig bra. God lydkvalitet og DRM-fritt også.
Det er også veldig lett å finne gode nye album/band da de har noen flinke folk som sitter å velger ut de beste i ulike sjangre. Har fått et mye mer omfattende musikkbibliotek etter kun en uke.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot], Leif Kristian