Musikk-mix

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Musikk-mix

Innleggav HML » lør 19.08.2006 18:54

Jeg har brukt iTunes og Garageband for å lage en cd med utvalgte sanger, der noen av sangene er kortet ned, og/eller glir over i hverandre (som i en DJ-mix).
I stedet for å få 15 forskjellige spor utgjør alle låtene ett spor når jeg importerer dem tilbake til iTunes.
Hvordan kan jeg dele opp sangene uten at det blir opphold mellom låtene når cd’en spilles av?

På forhånd takk for alle svar!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav BareTom » lør 19.08.2006 19:16

Dette kan du gjør med AudaCity eller Quicktime Pro. Selv bruker jeg Quicktime Pro fordi det det tar mindre tid, men med Audacity kan du gjør det mer Detaljert og du får også muligheten til å ta i-bruk effekter som fade-out.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav HML » lør 19.08.2006 19:40

BareTom skrev:Dette kan du gjør med AudaCity eller Quicktime Pro. Selv bruker jeg Quicktime Pro fordi det det tar mindre tid, men med Audacity kan du gjør det mer Detaljert og du får også muligheten til å ta i-bruk effekter som fade-out.


Takk for svar.

Mener å huske at Quicktime Pro koster penger? AudaCity kjenner jeg ikke til, finnes det gratis på nettet?

(Hadde ikke tenkt å bruke penger på dette...)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav HML » lør 19.08.2006 20:00

AudaCity er gratis, men ikke så lett å forstå seg på.
Noen som føler seg kallet til å gi en kort innføring...?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav BareTom » lør 19.08.2006 20:15

Ja, Quicktime Pro koster penger.

Her er en innføring i Audacity: http://audacity.sourceforge.net/manual- ... rials.html
medlem i 226 måneder
 

Innleggav HML » lør 19.08.2006 20:53

Takker for det!

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Musikk-mix

Innleggav Yzzer » lør 19.07.2008 23:03

et spørsmål ang. musikk og mixing.. Har søkt litt rundt, men ikke helt funnet ut av dette, og ettersom jeg ikke er noen kjempekløpper på dette med Mac ennå, så spør jeg.

Som DJ liker jeg å kunne gjøre opptak av mixene jeg gjør fra tid til annen.
På PC brukte jeg Soundforge til dette, og koblet kabel fra mixeren og inn i line in på maskina - men på min iMac har jeg ennå ikke klart å gjøre noe opptak.

Har forstått at jeg kan bruke Garageband på Macen min til å gjøre opptak med - men hvordan sliter jeg tydeligvis med å skjønne.

- Vel, jeg forsøker starte opp nytt prosjekt. Velger eget instrument, og har koblet mixer og kabel til Macen min (blir vel riktig å bruke inngang nummer 2 fra venstre? : http://images.apple.com/euro/imac/desig ... 070807.jpg)

- Når jeg har gjort dette velger jeg kilde, og eneste som dukker opp av alternativer er mono 1 (innebygget mikrofon), mono2 (innebygget mikrofon) og stereo 1/2 (innebygget mikrofon).

Uansett hva jeg velger her virker det ikke. Jeg får IKKE lyden fra mixeren min inn på maskina - kun lyden fra meg - altså. mikrofonen tar opp rom-lyden, noe jeg ikke ønsker.. Hva gjør jeg feil? En "Hhvordan-Gjøre-Opptak-På-1-2-3" hadde blitt satt ENORMT pris på :)

På forhånd takk!


Utstyr som benyttes, dersom det er interessant:

- 1x alu iMac 24"
- 2x Technics 1210 mk5 platespillere
- 1x Denon DN x1500 mixer
- kabel fra mixer til iMac:
http://www.suntekstore.ca/images_catpro ... /image.jpg


edit:
Føler meg smått dum nå, men hadde glemt å endre opptak til Line-in i Settings :P

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]