Miami Vice (advarsel; Spoiler!)

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Miami Vice (advarsel; Spoiler!)

Innleggav Grape » lør 12.08.2006 2:13

SE DEN!
Omg...kongefilm.
Jeg er STOR Miami Vice fan av den gamle serien, og var i begynnelsen skeptisk til en film uten de gamle heltene Don Johnson og Michael Thomas, men Colin Farrell og Jamie Foxx fyller rollene utmerket!

Michael Mann leverer varene så det holder, det er på en måte bygd opp som en lang episode av gode gamle Miami Vice, men til nåtid, veldig moderne og tidsriktig.

Jeg så nøye etter tegn fra gamle serien, selv om Michael Mann har selv sagt at denne filmen ikke skal ha noe med gamle serien å gjøre, foruten karakterenes navn og adferd. Men han har sneket inn en god gammel Merce W126 som han alltid brukte i så og si hver episode i gamle serien!

Terningkast 6...skal se den en gang til på kino til uka, hehe.
Sist endret av Grape den man 14.08.2006 12:07, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav dibon » lør 12.08.2006 2:17

Jeg synes den ser veldig bra ut! Gleder meg til å se den :)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Kristian » lør 12.08.2006 2:27

Har egentlig ikke noe forhold til Miami Vice fra før av. Så den i kveld og jeg gir den toppkarakter!
medlem i 233 måneder
 

Innleggav mdanielsen » lør 12.08.2006 2:50

What? Jeg tror ikke mine egne øyne, har dere røyka harsj eller noe?

Var å så Miami Vice på premieren i går (Fredag) og har aldri vært borti en mer skuffende film. FY FAEN latterligere er det ikke mulig å gjøre det.
For det første var selve filmingen veldig "hotelcæsar". Mao - Bestemor hadde klart å holde kamera mer stille enn de folka der. Hørt om stativ.

Dette var en veldig lavbudsjettsfilm som hadde absolutt ingen god nok handling, skytescener osv. Ja faktisk alle de forskjellige scenene var like dårlig gjennomført, for å ikke snakke om den mest tragiske skuespilleren noen gang satt inn i en action film, hu dama med den rare aksenten som må være årtidenes dårligste skuespiller, hun så tillåme i kamera flere ganger.

Filmen var EKSTREMT "norsk". Her har folka bak brukt 90% av budsjettet på de to eneste ordentlige skuespillerne i filmen, men ikke en gang det holder når regissøren regisserte med walkie talkie fra utedassen. Utrolig skuffende film, satt til slutt og ventet på å få dra hjem.

Hvordan denne i det hele tatt ble gjennomført stiller jeg et spørsmålstegn til. Replikkene var og lite gjennomtenkt.

Skuffende film som IKKE er verdt kinobilletten ;)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Grape » lør 12.08.2006 11:59

Har vanskelig for å tro deg, tror nok du er litt der hvor du skal være uenig for å være uenig. Nekter å tro du ikke syns siste skytescene var ekte og intens, eller den scenen hvor de sniker seg mot husvogna. I disse scenene var en fullstappet kinosal knusk stille av spenning.
Dette var jo ekte, intenst og pulserende. Hvis du vil se ren Hollywood-produksjon, valgte du ikke rett film. Michael Mann leverer lyd og bilde sånn det skal oppfattes. Lyden i skytescener er f.eks mye mer ekte enn i en standard actionfilm hvor lydeffekten på våpen blir forsterket med ekstra bass osv.
Denne filmen skal fange øyeblikkene, og stemningen på kornet. Hvis du har sett Collateral og Heat før, eller ikke sett de, så er Miami Vice veldig Michael Mann, og det er genialt!
Synd du ikke likte filmen, men det er alltid noen av de og :)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav deepcore » lør 12.08.2006 12:11

Nå har jeg ikke sett Miami Vice, men har sett både Collateral og Heat.

Heat er en av de beste filmene i sin klasse og ligger nok blant top 15 hos meg.

Michael Mann har sin egen touch og gjør blant annet action scener veldig "virkelig" og "autentiske". F.eks med mye hånd/skulder holdte kamera føringer, han bruker også mye ressurser på research for å gjøre det så virkelig som mulig.

Gleder meg til å se denne filmen.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Grape » lør 12.08.2006 14:31

Jepp, du har forstått Michael Mann, og du får virkelig det du beskriver der i Miami Vice.
Gled deg :-)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav hkarslen » lør 12.08.2006 14:49

Hmm.. Vet ikke om jeg skal se denne. Sett trailern, og den er ikke spes bra. Hovedgrunnen er selvsagt at de kjører Jay-z og Linkin Park i bakgrunnen. 1. Den er ikke særlig "trailer/action/builduptension-aktig 2. Linkin Park har alltid vært ut, og suger balle, noe alle vet..:)

Har hatt nok av skuffelser på kino i det siste, ting jeg trodde skulle være kult, ikke nødvendigvis bra. "Poseidon", regissert av Wolfgang Petersen fra "Das Boot" er den aller dårligste filmen jeg har sett. Og jeg har sett "Pandoras Project" med en av Baldwin gutta og Erica Eleniak! Poseidon var helt ubegripellig platt og uspennende, og jeg kan ikke forstå hvordan noe slikt har sluppet igjennom hollywoods "kvalitetskontroll". Jeg satt og lurte på om jeg så en uferdig testvisning. Så, "Miami Vice"? "Heat" er rå, men jeg vet ikke helt...
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Kristian » lør 12.08.2006 15:08

Jeg er drittlei av Mission Impossible type filmer, med masse effekter, lyd, eksplosjoner og kjappe replikker. Det er på tide at det kom er god gammeldags actionfilm! Digger Collateral, og denne er i samme klasse.

Tommel opp!
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Wolfgang » søn 13.08.2006 3:35

Bra film...

Og mye bra biler ikke minst :)

En av de første filmene hvor skuddene hørtes virkelige ut.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ch_knapp » søn 13.08.2006 4:13

ok. mdanielsen, jeg må bare si: du er så på jordet som en kan komme.

Filmen var autentisk, som noen skrev her. Jeg elsket den, en av de beste actionfilmene på lenge. Enig i at Michael Manns stil er annerledes, og et friskt pust innen actiongenren.

Bruken av håndholdte kameraer, bruk av høy-ISO film/begrenset støyreduksjon, scener som filmes tett oppi karakterene gjør at bildet blir mindre pyntet, og vi oppfatter det derfor som mer ekte.
Smålydene, som host, støy osv. var ikke redigert bort - og det var heller ikke lagt på overdrevent med lydeffekter for å emulere omgivelsene.

Dialogen var ekte. At hun skuespilleren hadde aksent betyr ikke at hun er en dårlig skuespiller, mdanielsen. Det er en vanlig misforståelse blant de som utelukkende er vant med mainstream.

Skytescenen var veldig bra gjennomført. Den var (forholdsvis) kort, pistolskuddene låt slik de gjør i VIRKELIGHETEN, ikke pyntet på, slik vi er vant med. Filmingen var tett på, ikke kuttet alt for mye, og karakterenes oppførsel var troverdig.

Dessuten var alle gjennomført kule. Ikke på en oppsminket måte, men mer ekte kul. Aldri hatt noe forhold til Colin Farrel før, men nå vil jeg være Colin Farrel.

Håper dette er et tegn på hvilken retning Hollywood tar. Bort med det polerte, finpussede og «airbrushed.» Inn med det rå, brutale og ekte.

Forresten kan jeg nevne at denne på IMDb får denne i gjennomsnitt 6.7/10 - mens i statistikken viser at 8/10 og 10/10 hadde størst hyppighet. Noe som betyr at mainstreamen syntes den var grei, mens enkelte virkelig satte pris på den.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav jaknudsen » søn 13.08.2006 10:43

mdanielsen skrev:For det første var selve filmingen veldig "hotelcæsar". Mao - Bestemor hadde klart å holde kamera mer stille enn de folka der. Hørt om stativ.


Dette er en bevisst effekt. At du ikke er klar over det viser kanskje at du ikke har så veldig greie på film, derfor opplever jeg at anmeldelsen din ikke har særlig kredibilitet.

mdanielsen skrev:Dette var en veldig lavbudsjettsfilm […]


Lavbudsjett? Den kostet $135 millioner å lage …

mdanielsen skrev:Filmen var EKSTREMT "norsk". Her har folka bak brukt 90% av budsjettet på de to eneste ordentlige skuespillerne i filmen, men ikke en gang det holder når regissøren regisserte med walkie talkie fra utedassen.


Er det typisk norsk å bruke alle pengene på stjerneskuespillere, og ha dårlig regihåndverk? Vennligst gi et par eksempler. Jeg opplevere at det er vel så mye fokus på regissører som skuespillere når en kommende norsk film hypes.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav segrov » søn 13.08.2006 12:03

** SPOILER I DE NESTE TO MELDINGENE **


Jeg synes Miami Vice var helt fantastisk. masse kule referanser til orginalen, samtidig litt mer rå, men også litt mindre mørk. Her overlever jo flere...

Liker godt det dogme-preget dialogen og en del av scenene har. Ser at noen her kaller det cesar-aktig, men jeg kunne ikke vært mer uenig.

Miami Vice må sees!
Sist endret av segrov den søn 13.08.2006 12:37, endret 2 ganger.
medlem i 250 måneder
 

Innleggav jaknudsen » søn 13.08.2006 12:10

segrov skrev:Jeg synes Miami Vice var helt fantastisk. masse kule referanser til orginalen, samtidig litt mer rå, men også litt mindre mørk. Her overlever jo flere...


Spoiler-advarsel, kanskje? :-P

edit: da endret jeg min også ;)
Sist endret av jaknudsen den søn 13.08.2006 12:50, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav segrov » søn 13.08.2006 12:13

Fikset:) Takk for at du sa i fra.
medlem i 250 måneder
 

Neste

Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]