Progressiv Rock

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav veronica » tir 09.05.2006 15:25

Bare én som har nevnt Marillion. Det er jo bandet over alle band :-)
Chelsea Monday, Jigsaw, Grendel osv.
Epitaph med King Crimson er også en bra låt

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav sortebill » tir 09.05.2006 15:33

Jeg vil påstå at alle platene til king crimson til og med den røde, dicipline tror jeg den heter, eller indicipline, er geniale.. G-E-N-I-A-L-E

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Flaggerkatt » tir 09.05.2006 15:53

sortebill skrev:Jeg vil påstå at alle platene til king crimson til og med den røde, dicipline tror jeg den heter, eller indicipline, er geniale.. G-E-N-I-A-L-E


Indiscipline, fra Discipline, helt riktig den "røde" plata til King Crimson, etter at bandet ble "vekket fra de døde" av Robert Fripp er helt korrekt observert ;) et aldeles fabelaktig album; utfordrende og ikke lett tilnærmelig, men utrolig bra. Så er nå jeg så småfanatisk KC-fan, at jeg har til dags dato å høre et svakt Crimson-album; selv om kanskje "Beat" fra 1982 ikke var noen stor höjdare.

Robert Fripp har vel uttalt at selv nå, snart 40 år etter bandet begynte, vil "King Crimson være der så lenge King Crimson trengs"

:-D

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav sortebill » tir 09.05.2006 15:58

Flaggerkatt skrev:...


Jeg synes personlig three of a perfect pair og Beat er kule, neal and jack and me er artig..

Men jeg er veldig svak for Thrak og den nyeste plata *huskerikkenavnet* men sangen "happy with what .." (ettelleranna) er dritkul, viser at KC kan sparke rompa på alt av moderne "prog" som dagens band kan lage..

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav GuruGunk » ons 10.05.2006 18:23

Liker Dreamtheater og O.S.I..

Men lurer på en liten OT ting, hvor mye koster vanlige, halvgamle album i Norge? Gjennomsnittlig..=P

GuruGunk
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Flaggerkatt » man 22.05.2006 11:01

sortebill skrev:
Flaggerkatt skrev:...


Jeg synes personlig three of a perfect pair og Beat er kule, neal and jack and me er artig..
Men jeg er veldig svak for Thrak og den nyeste plata *huskerikkenavnet* men sangen "happy with what .." (ettelleranna) er dritkul, viser at KC kan sparke rompa på alt av moderne "prog" som dagens band kan lage..


Three of a perfect pair er flott; Beat har også sine sterke sider, men totalt sett tror jeg nesten at jeg regner det for det svakeste av KC-albumene. Men, det er, sammenlignet med mye annet der ute, ikke noe dårlig album det heller.
Så King Crimson i Oslo Konserthus på "The Power to Believe"(som albumet du tenkte på heter :-) )-turneen; "stå-i-kø-i-siste-liten"-billett kjøpt i døra ga meg og en kompis seter nærmest midtgangen på rad 2. Ganske fett når du ikke oppdager at det er konsert før kvelden før den skal være :-D

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Joddlebakken » fre 02.06.2006 1:45

Jeg kunne ikke dy meg siden jeg så at det ikke var nevnt. Så kaster jeg inn Porcupine Tree. Et fantastisk allsidig band med utrolig musikk.
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Fantomas » fre 02.06.2006 1:52

for de som har tid så spiller Jaqueline på rådhusplassen i Oslo, lørdag 3. juni, dvs. Musikkens dag klokken 18:15. Et rockeband med enkelte prog. tilbøyeligheter... jfr. king crimson, motorpsycho osv.

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/03/29/427322.html

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Jon » fre 02.06.2006 2:08

Anbefaler Jaqueline, minner mye om Motorpsycho. De er vel fra området rundt Hamar tror jeg.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Fantomas » fre 02.06.2006 2:13

De er fra Elverum, Hamars nemesis

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav macrules » fre 02.06.2006 3:57

Nevermore. :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Jokerman » fre 02.06.2006 8:43

Om man strekker seg fra rock til metal, så er det bare å vende nesa hjemover og til Bergen for å finne det ypperste prog-ekstrem-metall'en har å tilby: nemlig Enslaved. Siste platen RUUN kan ta pusten fra noen og enhver!
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Erheron » fre 02.06.2006 15:42

Alt av Opeth er bra progressivt, kanskje untatt den første plata Orchid som er mer Death Metal.

Anyways, mange av bandene her er å anbefale. :)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav veroåtteca » søn 03.12.2006 3:15

Gammel tråd, og jeg kan personlig anbefale nesten ALLE bandene som er nevnt her tidligere, men jeg bumper denne opp igjen for å anbefale MetrognoM! Var på konsert med de i kveld (takket være keybordisten som er medlem her på mac1) og det var veldig, veldig bra. Og instrumentalt, som trådstarter etterspurte.
Jeg fikk veldig Änglagård-vibber (positivt!) og "når trollmor har lagt sine elleve små troll"-følelse her og der. Dette er helt nydelig :D

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Prog er bra for sjela

Innleggav futiablo » fre 19.01.2007 14:43

Vil fremheve to norske progrockband: Magic Pie og SAGITTARIUS. Spiller selv i SAGITTARIUS som er plateaktuelle snart.

Enda en grunn til at det passer i dette forumet er jo fordi musikk, tegneserier, video, web og kover er lagd med Mac
:-D

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]