Frustrerende thumbnails

Diskuter iTunes for Mac

Frustrerende thumbnails

Innleggav taG » tir 02.05.2006 13:06

Jeg har en 4. gen iPod på 60 GB. Jeg bruker denne til musikk, samt backup av iphoto bildegalleriet mitt. Så langt alt vel.

Problemet: iTunes oppretter alltid .thmb-filer for bildene mine slik at bildene også skal kunne vises på ipod-skjermen. Problemet mitt i forhold til dette er at ? 6000 bilder i .thmb-format spiser 5GB av disken på powerbooken.

Noen som kjenner til noe vis å bruke iTunes til automatisk backup av iPhoto-bilder _uten_ at disse .thmb-filene genereres? Jeg er nemlig ikke avhengig av å kunne se bildene på ipoden, ønsker bare å ha en automatisk oppdatert backup i tilfelle diskkræsj o.l.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Forth » tir 02.05.2006 13:47

Ikke en direkte løsning på problemet ditt.

men jeg ville kanskje anbefale en Ekstern HD du ikke tar med deg ut, men bare lar stå hjemme.

det gjør jeg iallefall. ville ikke hatt en iPod som eneste backup da den faktisk kan mistes den også.

;)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav taG » tir 02.05.2006 14:35

Joda, men nå er dette i _tillegg_ til originalene på powerbooken. Lite sannsynlig at begge to blir crappet samtidig. :)

Har en egen server hvor jeg tar backup av annet viktig dill, men liker å ha bildene på iPoden (er med meg overalt) misliker bare at thumbnailene spiser opp disken på powerbooken. :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]