Oldboy

Filmanbefalinger. Sett en bra film?

Oldboy

Innleggav Tyggi » lør 18.03.2006 2:55

Etter å ha sett traileren til filmen Oldboy, og lest en del anmeldelser (fått 6er av TV2 og 5er av blandt annet VG og Dagbladet), kjøpte jeg filmen i dag. Syntes den så veldig bra ut! Er ganske stor fan av Tarantino, og han har rost filmen opp i skyene.

Må si jeg ble meget skuffet etter å ha sett filmen. For det første forstod jeg ganske lite av selve historien. Men det jeg forstod var helt sinnsykt!
Det var også ganske mange groteske og syke scener.

Er det andre enn meg her som har sett denne filmen og vil gi en liten kommentar om hva de syntes?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav pernor » lør 18.03.2006 10:43

Filmen er en "smule" snodig ja. Mange av voldssenene er som du skriver, av det syke slaget.

Filmen handler vel egentllig om hevn. Tror ikke jeg har sett noen annen film med en så syk hevn ... o_O

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav GuruGunk » lør 18.03.2006 11:33

Hvis man ikke liker sånne filmer burde man ikke gå å se filmer som Tarantino liker... =P Med mindre vi snakker Reservoir Dogs og Pulp Fiction.. Som han har lagd selv, uten disse sjuke scenene.
Eller, vi har jo en mishandlingscene i Reservoir Dogs også, men ikke så sjuke som mange andre han har lagd.

Var å så den nye filmen hans igår.. Gosh.. o_O

Gunk
medlem i 220 måneder
 

Innleggav ondeper » lør 18.03.2006 12:15

Tanrantino kan ikkje samanliknes med asiatiske filmer. Spesielt japanerne er flinke til å lage voldlige filmer med gode historier og plot.

Tarantino er ikkje noko spesiell for meg, då er Miike Takashi betre. Om du synes "Oldboy" var sinnsyk prøv "Visitor Q".

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Nodde » man 24.04.2006 11:25

Jag hade också ganska höga förväntingar på filmen och blev också ganska besviken. Den var väldigt sjuk! Men det är oftast filmer som är väldigt konstiga och udda som får sådan bra kritik som Oldboy fått. Ingen skulle säga att en mainstream-film är så bra. Det krävs att filmerna är lite udda och provocerande för att de konstnärliga kritikerna ska gilla dem.

Jag hoppas ni tycker det är okej att jag lägger mig i och snackar lite svenska här. Det är alltid trevligt att snacka med norrmän. :-)
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » man 24.04.2006 12:22

eg så den uten å ha noen som helst forventninger (jeg jobber med prøvekjøring av film) og likte filmen godt. Det er ikke tvil om at filmen leker med tabuer som incest, osv (er det forresten noen her som har sett den koreanske filmen «The River»), dessuten er hovedpersonen fremstilt ganske harry. Men filmen er kul nok den og mye bedre enn Tarrantinos siste oppgulp …

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav audunr » man 24.04.2006 12:40

Filmen er OK, den. Satt vel igjen med en følelse av at den ikke hang helt på greip, altså at det var noe som skurret. Sjangerblandingen (humor/skrekk) var litt snodig. Men for oss som er interesserte i asiatisk film, var den absolutt interessant.

MVH Audun
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Paperboy » man 24.04.2006 12:46

Nodde skrev:Jag hoppas ni tycker det är okej att jag lägger mig i och snackar lite svenska här. Det är alltid trevligt att snacka med norrmän. :-)


Svensker er trivelige folk! Velkommen til forumet, Nodde!
Her vil du få hjelp til det du måtte ønske og kunne snakke om hva som helst.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Fantomas » man 24.04.2006 13:24

Om du vil se hysterisk smerte så kan denne filmen anbefales

HOSTEL
http://www.imdb.com/title/tt0450278/

"Make no mistake about it, this is a violent, sick, and gory flick. It's not for the squeamish. I haven't seen this type of extreme violence in a North America mainstream cinema. The Takashi Miike, and Asian Cinema influences are clearly seen here."

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav tactus » man 24.04.2006 20:26

Synes også Oldboy ble litt av ett kultursjokk, men alt i alt likte jeg den. Den er en slags mutasjon av Battle Royale (sprøtt tema) og Ichi the killer (sjuk gore). Du må nesten ha litt føling med japansk film for å finne noe å verdsette i Oldboy, visst ikke blir overgangen som å bli servert kjeks og snegler første gangen man setter foten inne i en fransk resturant.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Mega_Therion » man 24.04.2006 20:46

Du mener vel koreansk? ;)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav tactus » man 24.04.2006 20:48

Nah.. japansk, asiatisk, koreansk.. du veit. :-)

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Film



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]