Hvorfor ikke alle spor?

Diskuter iTunes for Mac

Hvorfor ikke alle spor?

Innleggav Lars K » tir 14.03.2006 22:29

Fikk ikke noe respons i det "rette forumet" (itunes for mac) så da prøver jeg her...

Her om dagen kjøpte jeg skiva til Marit Larsen. Satte den inn i macen for å legge den inn på itunes, men det dukka opp bare 6 spor (plata har 11 spor..) og den fant ikke navnene på gracenote. Prøvde en gang til, da dukka det opp 10 spor. Så var det plutselig 4 osv...

Hva skjer???
medlem i 224 måneder
 

Innleggav lode » tir 14.03.2006 22:34

Kan det være en kopisikring på plata? Sjekk om det står noe på baksiden av coveret.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav NuSkool » tir 14.03.2006 22:35

Rart jeg fikk opp alle sporene (med titler) på samme CD! Og den ble rippet uten problemer, selv om det står at det er kopisperre på den.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Lars K » tir 14.03.2006 22:39

eneste jeg la merke til er at de har lagt inn et "program" som spiller skiva for mac... Men det står at den skal funke for osx.
medlem i 224 måneder
 

Innleggav jp_tix » tir 14.03.2006 22:39

EMI har vel en lang historie med kopisperre-problematikk.

Interessant at det funker for noen og ikke for andre. Hva er forskjellen på systemene deres? Panther / Tiger, Superdrive / Combo-drive osv.

EDIT: Ifølge platekompaniet.no har både singelen og albumet kopisperre. Bra av Platekompaniet og merke CDene med dette på websiden sin, synes jeg.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav NuSkool » tir 14.03.2006 22:45

Jeg gjorde det på en 15"PB m/ Superdrive. Prøvde den nettopp på en Mac Mini m/ Combo, iBook G4 m/ Combo og iBook G3 m/ Combo og den dukket opp med alle spor på alle sammen. Alle maskinene kjører Tiger med alle oppdateringer.

Btw.
Jeg har aldri hatt problemer med å rippe CDer med såkalt kopisperre, så jeg syntes ikke den funker så innmari bra... Men det er jo en bra ting! :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]