iTunes - flere brukere

Diskuter iTunes for Mac

Innleggav Daimonion » tir 07.03.2006 9:27

Judas skrev:Nårdu har aktivert raskt brukerbytte, så tar det ca 10 sek. å bytte bruker.
Altså, ikkje samanlignbart med windows p-D


Jeg opprettet selvsagt ny bruker - det at det tar så kort tid var et bra nok argument.

Lagret linken så jeg kan lese den en dag jeg bedre skjønner det som står der. Det er faktisk skikkelig mye å sette seg inn i, og jeg jobber jo ganske mye med saken. Men med noe begrenset tid og ikke de helt store forkunnskapene om Mac vil nok dette ta litt tid.

Takk for tips i alle fall! :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav kolby » tir 07.03.2006 10:31

Jeg forstod det slik at du vil ha flere bibliotek, ett til hver av dere. Så jeg skjønner ikke hvorfor du nå plutselig vil dele bibliotekene deres med hverandre.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Daimonion » tir 07.03.2006 16:29

macrules skrev:Lurt litt på hvordan jeg kan løse problemet med at kun en kan bruke iTunes ad gangen. Mmmmmm, noen forslag?


Sjekk linken til Profess og si fra når du har funnet ut hvordan man gjør det - jeg fant ikke ut av det.

Mick: Jeg ønsker fremdeles to bibliotek, men jeg skjønte altså ikke bruksanvisningen.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig, alt av menyer, systemer og valgalternativer er så ulikt Windows. Det er sikkert bare bra, men det er vel ikke slik at man burde gå på kurs for å lære det? :rolls eyes:

Sitter mest og klør meg i hodet og bruker utrolig lang tid på å lete opp informasjon (og skjønne den) hver gang jeg vil gjøre noe mer avansert enn å lese mail og surfe.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav kolby » tir 07.03.2006 16:49

Altså, har du laget to brukere på Macen? En til deg og en til dattera di?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Daimonion » ons 08.03.2006 13:25

OK, jeg merker du begynner å skrive tydelig her og skjønner tålmodigheten din snart slipper opp.

Ja, jeg har laget to brukere. Det ble ikke praktisk så vi bruker likevel bare en (men jeg finner ikke ut hvordan jeg sletter den igjen)

Jeg får ikke til å opprette to bibliotek, men skulle gjerne hatt det.


(Er det nå jeg skal snike meg stille ut bakveien igjen og bare skaffe meg pc igjen? eller går det greit at jeg er litt slow-learner...?) :geek:

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Loke » ons 08.03.2006 13:35

Det første du må svare på, er hvorfor det ikke ble praktisk å ha hver deres konto? Det er jo bare å klikke på navnet til en av dere i høyre hjørne, og så velge brukeren som skal bruke maskina.

Hvor mer praktisk kan det bli liksom? Ja, jeg vet om flere alternative måter å oppnå det du vil - men ingen er så praktiske som raskt brukerbytte. Så da lurer jeg som sagt på hva "problemet" er? :)
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Daimonion » ons 08.03.2006 13:50

Det ble ikke så praktisk fordi jeg ikke fant noen innstilling for raskt brukerbytte, jeg fikk ikke overført alle bokmerker, låter, emulatorer, downloads, oppgaver, mm til den nye brukeren min og bildet mitt på msn gikk til default hver gang jeg logget på påny.


Finnes det noen lettfattelig manual til Mac - så enkle at bestemoren din kunne skjønt det?

Synes dette er like vanskelig som da jeg prøvde lære meg ftp-programmering på egenhånd. Alle instruksjoner og forum jeg fant startet med intro om at man regnet med folk kunne det grunnleggende fra før og at de dermed skippet den biten. Yeah, right. Så da ble det for tidkrevende å lete opp info for truly dummies, i forhold til hva jeg fikk utrettet.

Maskinen er også kjøpt brukt, uten manualer, så jeg er skikkelig at a loss her. Sorry!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Loke » ons 08.03.2006 14:05

Under Systemvalg -> Kontoer -> Påloggingsvalg så kan du aktivere raskt brukerbytte. Da vil navnet til den som er innlogget dukke opp i øverste høyre hjørne til enhver tid. Klikker du på navnet, kan du velge en av de andre kontoene du vil bytte til. Dette skjer raskt, og uten å logge ut brukeren du bytter fra.

Når det gjelder alt det andre i listen din, så er det et praktisk "problem" som du bare må ta deg tid til å fikse. (Det høres nesten ut som det er enklere om du overtar den eksisterende kontoen, og dattera di får en ny men men...)

Har du forsøkt Hjelp-funksjonen i OSX? Den er faktisk ganske god.

Edit: Åpne Systemvalg og søk etter "Brukerby" så viser til og med programmet deg hvor du skal klikke!
medlem i 224 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 08.03.2006 14:39

kan denne være av interesse?

http://www.dummies.com/WileyCDA/Dummies ... 25646.html

bare ta det med ro, trekk pusten dypt, og finn et svar av gangen så skal vi nok få overbevist deg om at mac er et klokt valg. Det gjelder selvfølgelig å få en forståelse for det grunnleggende først og fremst. Er du tidligere Windows-bruker har du lest switch-guiden i guide seksjonen her på mac1.no? den vil du nok finne veldig hjelpsom.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Daimonion » tor 09.03.2006 17:44

Switch-guide - ok, den skal jeg lese, takk for tips! :-D

Loke: Har studert Mac Hjelp idag, og skjønner litt mer nå.

Jeg slettet kontoen igjen, vi får bare bruke samme konto, i alle fall inntil videre. Men jeg fant innstillingen! Hurra!

:bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Forrige

Returner til iTunes Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron