Hvordan te seg på mac1

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Hvordan te seg på mac1

Innleggav Macaroni » lør 04.03.2006 20:31

Har brukt mac1 i tre år snart og synes tonen ved "teite" spørsmål og nykommere har blitt dårligere etterhvert.
Jeg er glad i sarkasme og faenskap men når vi ser nye brukere synes jeg vi skal holde oss til saken og akseptere både tigging og annet.

Er jeg bare teit eller?

Endret av NiHon:
Endret ordet «tè» til «te», da det har blitt påpekt. :P
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 04.03.2006 20:39

synes ikke du var bare teit, nå. I det siste har jeg reagert litt på at jeg syns det generelle toleranse-nivået har har sunket, og sett flere poster som jeg synes strider helt med det jeg alltid har forbundet mac1 med. Jeg bruker mye av tiden foran dataen på mac1 fordi jeg alltid har syntes det var det triveligste nettstedet å henge på. Vurderte for få minutter siden å lage en post med dette temaet, men var ikke helt sikker på om jeg burde, an en eller annen grunn. Har til og med registrert at en moderator har benyttet "kallenavn" på en bruker her ved et tilfelle.

Jeg liker også litt sarkasme når den er vennligsinnet og spøkefull. Jeg ble direkte provosert av en del innlegg i en tråd som nettopp ble stengt, fordi kommentarene var nokså stygge. Jeg ser gjerne at mac1 forblir verdens hyggeligste nettsted, men lurer på om kanskje ikke moderatorer må være litt mer toneangivende og si litt mer ifra nå når medlemstallet begynner å bli ganske så høyt.

En del poster i det siste har minnet meg mer om et par nettsteder på hat-listen min enn mac1, egentlig...

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Macaroni » lør 04.03.2006 20:43

ameneon skrev:synes ikke du var bare teit, nå.


Nå? er jeg så teit til vanlig?
medlem i 229 måneder
 

Innleggav earl » lør 04.03.2006 20:46

Har selv lagt merke til moderatorer med dobbeltmoral...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 04.03.2006 20:49

ikke såvidt jeg kan huske, nei. :)
Men jeg er veldig enig med deg, som du sikkert skjønte. Håper det kommer litt positiv respons fra folk her og kanskje en moderator kan kommentere sitt syn. Bra å få en dialog i gang her.
E_R_L_E_N_D skrev:Har selv lagt merke til moderatorer med dobbeltmoral...


kan du utdype...?

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Judas » lør 04.03.2006 20:52

for å bruke eit ordspel som tidligere er brukt:
Amen(eon)
Kunne ikkje vore meir enig. Eg begynnte å henge på forumet her i begynnelsen av november. Alle svar på mine nOOb spørsmål var hyggelige, og overhode ikkje nedlatande. Men i det siste har eg òg reagert på eindel kommentarar.
Eg reagerte òg veldig på den kommentaren frå ein moderator som var «uheldig» i sin omtale av ein brukar. Strengt tatt så var det ein kommentar som tok mange under samme kam, om eg ikkje huska feil.

Mac1 og #mac1 er etter mitt syn dei hyggeligste plassane ein kan opphalde seg på internet. Har nettopp vert på min fyrste macpizza, og det var utrulig hyggelig.
La oss halde mac1 som den sjeldne oasen den faktisk er i internet jungelen.
La oss som er ferske få stille dumme spørsmål, så kan me i neste omgang besvare andre ferskare brukarar, som stiller samme spørsmål.
Cred til Macaroni som tør å ta opp dette temaet, som det nok kjem til å komme mange forskjellige reaksjonar på.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav earl » lør 04.03.2006 20:53

ameneon skrev:
E_R_L_E_N_D skrev:Har selv lagt merke til moderatorer med dobbeltmoral...


kan du utdype...?


La særlig merke til en, hvis navn skal ikke nevnes, som er stor motstander av det mye omtalte fenomenet "dobbeltposting" som selv dobbeltposter rett som det er.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 04.03.2006 20:53

der var du, judas! :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Lonsdale » lør 04.03.2006 20:53

Nå var jeg en av dem som bidro litt negativt til den tidligere tråden som er nevnt her.
Men altså, når posten din ikke har noe hensikt what-so-ever, må man tåle litt pepper.
Og et lite tips til dem som lett blir støtt; ikke ta alt så seriøst...

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav earl » lør 04.03.2006 20:55

Er enig, "noobs" må føle seg velkomne.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 04.03.2006 20:58

Lonsdale skrev:Nå var jeg en av dem som bidro litt negativt til den tidligere tråden som er nevnt her.
Men altså, når posten din ikke har noe hensikt what-so-ever, må man tåle litt pepper.
Og et lite tips til dem som lett blir støtt; ikke ta alt så seriøst...


kunne ikke vært mer uenig. Hvordan opplevde du mac1 da du joinet for under en måned siden? Er det sånn du vil bli behandlet?

Du gikk langt over streken og nøyet deg ikke med bare en post. Vedkommende som startet tråden postet naturlig nok ikke igjen.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Twinrehz » lør 04.03.2006 20:59

Oppfører meg bedre her enn på de fleste andre forum, det skal være sikkert. (Ett annet unntak og da). Lar meg som regel ikke støte av ironiske kommentarer, men når noen går løs på andre med skjellsord og direkte støtende sarkasme, da blir jeg irritert og lei.
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Lonsdale » lør 04.03.2006 21:01

Nå skal vi ha en ting klart, kommer det en her som er ny, eller hvem det nå enn er som stiller et seriøst spørsmål og har noe fornuftig å komme med.
Så skal man selvsakt oppføre seg ordentlig og personen den respekten han fortjener.

Men vedkommende vi snakker om her hadde en post, som vi har sett mange ganger tidligere her i det siste, som omhandlet temaet: Hvordan kan jeg skaffe meg penger?

Da får jeg problemer med å oppføre meg seriøst, og da (dessverre kanskje) kommer det uesriøse svar fra min kant...

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Judas » lør 04.03.2006 21:03

Lonsdale skrev:Og et lite tips til dem som lett blir støtt; ikke ta alt så seriøst...


Vil berre påpeike at eg er ikkje ein som tar meg sjølv høgtidlig, og har alltid fått hjelp på mine spørsmål. Men eg har reagert på andre sine vegne. Og eg syns dette er ein viktig debatt p-D

ameneon: Seff. Leste ikkje PM før no :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 04.03.2006 21:11

ned er jo greit, at useriøse henvendelser får useriøse svar. Men post etter post med noe som etterhvert begynte å ligne mer person angrep er ikke helt fint. MEN nå tror jeg ikke vi trenger å diskutere enkelt tilfeller så dyptgående. Det har en tendens til å få litt uheldige utfall. Dette er viktig diskusjon, med et viktig budskap. Syns Judas sa det best:
Judas skrev:La oss halde mac1 som den sjeldne oasen den faktisk er i internet jungelen.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Neste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron